Sorteren

Reviews over Cupramontana

Le Marche is mooi, we komen zeker een keer terug

Van Diermen
    22-8-2018

Het is ons goed bevallen om op zo'n kleine camping met maar 16 plekken te verblijven. De kinderen hadden de vrijheid/ruimte om zelf op de camping op pad te gaan en vriendschappen te sluiten. Een heerlijk zwembad, prima sanitair en veel schaduw. Er zijn een broodservice en ijsjes! Wim en Alma zijn heel vriendelijk, behulpzaam, gastvrij, relaxed.

Houd rekening met:

1) De vele (tijger)muggen, die overdag actief zijn. Je ontkomt er niet aan je elke dag insmeren met deet. Een van ons had meerdere malen een allergische reactie waar diegene erg beroerd van was.

2) De weg van en naar de camping is zeer steil en smal (je kan elkaar dus niet passeren), en bevat veel grind (moeilijk/spannend om de weg omhoog te rijden).

3) De camping zelf ligt ook op een steile helling. Hierdoor kom je buiten adem aan bij de toiletten , en helemaal buiten adem bij het zwembad.

4) De camping ligt afgelegen. Om ergens naar toe te gaan moet je wel te auto pakken.

Aanrader voor gezinnen met kinderen

Ralph
    12-8-2018

Mooi gelegen camping, vooral bezocht door Nederlandse gezinnen. Er hangt een prettige sfeer op de camping. Terrein is goed afgebakend, waardoor ook jonge kinderen vrij kunnen rondlopen. Wel flink wat hoogteverschil: onze tent lag 15m lager dan het sanitair, dat zelf weer 15m lager lag dan het zwembad. De toegangsweg en de wegen op de camping zijn door dit hoogteverschil lastig te berijden, zeker ook omdat er veel grind/zand op de paden ligt, waardoor de wielen soms slippen. Gelukkig kan Wim in geval van nood zijn 4x4 inzetten om je weer op weg te helpen!

Zwembad is klein, maar voor de kinderen prima. Sanitair wordt prima verzorgd (incl. handzeep en toiletpapier). Wim en Alma zijn erg gastvrij, en organiseren een leuke pizzaworkshop voor kinderen. Op de camping zijn ijsjes, wijn en bier te koop en is brood te bestellen.

Le Marche is een mooie streek die nog niet wordt overspoeld met toeristen: sowieso een aanrader om te bezoeken!

Een aanrader!

Fam. de Jong
    4-8-2018

We waren voor de tweede keer op deze mooie en rustige camping in de Marche. We hadden een grote plek voor onze vouwwagen, met veel schaduw. De weg naar de camping is erg steil en niet geschikt voor caravans. De eigenaars Wim en Alma zijn erg behulpzaam. Ze organiseren leuke dingen op de camping: een pizza workshop, een maaltijd voor de campinggasten op de piazza in Cupramontana, excursie naar een Olijvenpers, enz.

Prima camping. Goede uitvalsbasis voor Le Marche.

Familie Vervoort
    3-8-2018

Dankzij dit plekje heeft Le Marche (de Marken) een plekje in ons hart veroverd. Een prachtig gebied waarin dorpen goed zijn onderhouden, de gastvriendelijkheid serieus wordt genomen en lekker eten de standaard is. Het landelijke jongere broertje van Toscane.

De camping zelf ligt op 5 km rijden van Cupramontana. Deze camping met max. 15 plaatsen ligt op een rustige plek en heeft vriendelijke eigenaren. Het sanitair bestaat uit 4 ruimtes waarin douche en toilet worden gecombineerd. Dit is niet superhandig en zorgt op sommige momenten in het hoogseizoen voor wachttijden. De netheid van het sanitair is mede een verantwoordelijkheid van de caminggasten. De eigenaren Alma en Wim maken ze tijdens het hoogseizoen twee keer per dag schoon.

Tip: ga absoluut een keer op excursie naar de olijfboerderij. Op papier lijkt het saai in de praktijk was het een geweldige ervaring. Onze kinderen hebben er ook echt van genoten.

Excellent

JFT
    7-8-2017

We zijn met ons gezin juli 2017 naar Cantinone geweest. Cantinone heeft een mooie rustige ligging. Het appartment is zeer ruim (2 slaapkamers, 2 badkamers en een keuken living). Aan het zwembad kan je heerlijk relaxen, het is een mooi groot zwembad.

Jane & Ian zijn zeer gastvrij.

Mocht je naar een mooie plek in Le Marche willen is dit een echte aanrader

Cupramontana scoort een 8,3 uit 10, op basis van 49 reviews