Camping Villaggio Camping Calypso

Laatste review

Zeer aangenaam

Chintek,
21-6-2016

Zeer aangename camping om te verblijven.

Had gekozen voor een huuraccommodatie welke 20 meter van de zee lag. De accommodatie zag er prima uit en was goed schoon van binnen bij aankomst. De accommodatie bevatte voldoende inboedel als pannen etc om de vakantie mee door te komen. Het grasgedeelte voor de accommodatie werd elke dag goed onderhouden (denk aan grasmaaien & bladeren vegen). Op het strand heeft elke bewoner van de accommodatie recht op z'n eigen bedje welke is gereserveerd. De campingwinkel handhaaft dezelfde prijzen als de supermarkt zodat je niet telkens de camping af hoeft. Over het algemeen is 98% italiaans en kom je er weinig andere nationaliteiten tegen. Kortom een hele leuke en vriendelijke camping.

Nadeel is echter de trein welke om het half uur voorbij komt. Echter wen je hier al snel aan en weegt dit niet op tegen de voordelen.

Kenmerken

6 reviews over Camping Villaggio Camping Calypso in het Nederlands

Zeer aangenaam

Chintek
21-6-2016

Zeer aangename camping om te verblijven.

zeer fijne vakantie gehad

Fam. Jager
29-8-2015

2 weken in juli gestaan op deze typisch Italiaanse camping. In een huurcaravan(bijna nieuw met airco)direct aan het strand. Een zeer fijne vakantie gehad. Prima winkeltje en restaurant met afhaal maaltijden, goede kwaliteit, veel vis, en niet duur. Hele dag animatie, alleen tussen 12 en 15 uur niet , dit brengt echter ook geluid met zich mee. De trein is ook een minpuntje alhoewel we er snel aan gewend waren. Het strand is schoon, zandstrand en veilig voor kinderen.

ook het zwembad was prima, badmuts verplicht, in de winkel te koop voor € 1,50.

Camping receptie zeer behulpzaam en spreken goed engels en duits. Op de camping bijna alleen maar Italianen die geen engels spreken. Zeer weinig andere nationaliteiten

Typisch Italiaanse camping maar wel leuk

Shirley
6-8-2013

We zijn net terug van een heerlijke vakantie.

Het huisje was prima ingericht, schoon en voorzien van airco. De dochters (8 en 5) waren vooral in hun sas met het zwembad, de glijbaan (ok, een badmuts dragen is niet zo flateus, maar ach...) en de kinderdisco. (elke avond van 21-22 uur) Het animatieteam is erg kindvriendelijk en enthousiast. Natuurlijk moet je even wennen, dat de animatie tot middernacht duurt. Neem voor de zekerheid oordoppen mee mocht je vroeg op bed willen liggen. Aan de trein hebben wij ons totaal niet gestoord.

Het eten op de camping is idd geweldig en betaalbaar. We hadden strandbedjes & parasol gehuurd (50 euro p.wk) en dat was ideaal. Het personeel is aardig en behulpzaam en ondanks dat ze niet of nauwelijks Engels konden, waren ze erg gastvrij.

Wat wij zelf een pluspunt vinden, is het feit dat er nauwelijks buitenlandse toeristen zijn. Tijdens ons verblijf waren er slechts 3 Nederlandse gezinnen en de rest alleen maar Italianen........prima zo.

Heerlijke vakantie aan het strand

Beemsterboer
23-5-2013

Alhoewel een duidelijk typische italiaanse camping hadden wij een grote plek direct aan het strand. Slechts het hek scheidde ons van het strand. Tegenover ons lag de strandbar met heerlijke koffie. Vandaar uit wel iedere ochtend animatie met muziek, doch hebben ons daar niet aan gestoord.

Het personeel was uiterst vriendelijk en behulpzaam. We werden als Hollanders wel een beetje in de watten gelegd.

Het restaurant, de winkel, de animatie was heel goed.en betaalbaar en het achterland vol met schitterende rustige authentieke dorpjes.

Maar let wel op : voor hetzelfde geld sta je tussen de Italianen die dan aan weerzijden grote zeilen ophangen tegen de zon of sta je dicht langs de spoorlijn, die tot onze verbazing op een talud dwars door de camping liep.

Maar wij hadden een supervakantie daar.

wij gaan zeker nog eens terug

jan veltman
10-3-2013

Wij zijn in het hoogseizoen 2012 op camping Calypso geweest en hebben een bijzonder leuke vakantie gehad. Direct aan zee, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel, goed en goedkoop restaurant, rustig en bewaakt zwembad, tennisbaan, fraaie fietspad langs zee (palmenroute). Goed bereikbaar via autostrada . Het achterland (stadjes, bergen) bleek veel mooier en interessanter dan verwacht. Het is ook een typisch Italiaanse camping, druk maar schoon en gedisciplineerd, kleine nogal volgebouwde standplaatsen (maar wij hadden een ruime plaats direct aan het strand gereserveerd). En er was in het hoogseizoen een uitgebreid en aantrekkelijk recreatieprogramma. Niet zo geschikt voor rustzoekers dus, ook al vanwege de spoorlijn die niet ver van onze plaats liep. We hebben ons daaraan niet gestoord maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. In ieder geval gaan wij zeker nog eens terug.

Gastvrije en fijne camping

Hans & Yvonne
19-10-2012

De camping ligt direct aan een zandstrand vlak buiten het dorp Cupra Marittima. Een heerlijke tijd gehad eind juli begin augustus 2012. Het zandstrand wordt goed schoongehouden. Om wegspoelen te voorkomen zijn er kundtmatige rotsblokken geplaatst waardoor doorgaans weinig golven en daardoor goed geschikt voor kleine kinderen. Veel activiteiten op de camping voor jong en oud. Het sanitair is wat gedateerd (b.v. hangtoiletten) doch prima onderhouden en schoon. De campingwinkel goed gesorteerd en goedkoop. Het restaurant en de bar gezellig en uiterst klantvriendelijk personeel. 's Middags drankjes en gratis borrelhapjes en zeer betaalbaar. Ook reaaurant eten goede prijs/kwaliteitverhouding met afhaalmogelijkheid. Zwembad met glijbaan en grasveld met gratis ligbedden. Slechts een nadeel: over de camping loopt over een talud een spoorlijn wat even wennen is. Camping verder ronduit heerlijk en gastvrij.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Villaggio Camping Calypso in Cupra Marittima, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Villaggio Camping Calypso zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.