Vakantiepark Centro Vacanze Verde Azzurro ***

Jeroen
2-8-2016
  • Activiteiten9
  • Onderkomen8

Een heerlijk kleinschalig en overzichtelijk park. Wij waren met drie kinderen van 11, 6 en 3 in een houten huisje en die hebben zich prima vermaakt. Het animatie team doen echt van alles om het de kinderen neer de zin te maken. Knutselen, musical, kinder koken en mini disco elke avond. Ze spreken allemaal Engels en sommige Nederlands. Van de medewerkers bij de receptie tot aan de medewerkers achter de bar, zijn allemaal vriendelijk en gezellig (spraken ook allemaal Engels). Houten huisje was prima en ruim. Brood vonden wij wat minder maar dat komt omdat ze geen brood verbeteraar en andere troep om het vers te houden gebruiken. Er zat een grote oven in de huisjes dus afbakbroodjes kon ook. Ander minpuntje was de elektrische boiler. Met een gezin van vijf douchen na het zwemmen ging niet. Bij de eerste twee was de boiler leeg en moest je weer wachten op warm water. Kosten die je achteraf daar moest afrekenen waren de airco € 35,- p.w.(gebruik is niet verplicht) en de elektriciteit per kWh (voor twee weken waren wij €50,- kwijt). Verder kon je elke dag voor een uur een fiets pakken daarna €5,- per uur. er werd niet echt naar de tijd gekeken dus als de kinderen anderhalf uur aan het fietsen waren was dat geen probleem. Houtskool BBQ kon je gewoon bij de receptie meenemen en in 1 van de houten huisjes op het park stonden twee wasmachines. Dit koste niks (wel zelf ff wasmiddel meenemen). Zwembad is geweldig. Het is een aquapark waar mensen ook een dagje kunnen zwemmen. door de weeks is het helemaal niet druk ook al komen er wel eens schoolreisjes en in het weekend is het wel wat druk. Er zijn twee zones bij het zwembad met luxe ligbedden alleen voor gasten van het park dus we konden altijd op een bedje liggen. Omgeving is super mooi met leuke kleine dorpjes (Cingoli en Filottrano) op 15 a 20 minuten rijden. En wat grotere dorpen op 30 tot 45 minuten rijden. De dorpen zijn allemaal op heuvels gebouwd met schitterend uitzicht. Ook zijn de dorpen en het gebied niet druk en overspoeld met toeristen (behalve Sirolo en Portonovo). Rond Ancona zijn diverse overdekte shoping mall's , een Ikea en een giga schoenen outlet voor een regenachtige dag die wij hadden. wij gingen als we naar het strand wilde altijd naar Scossicci. even doorrijden tot het strandtentje voor militairen en lunapark en je kan voor niks aan het strand parkeren. Heerlijk rustig strand. Kortom voor een ontspannen gezinsvakantie zou ik hier zeker heen gaan.