Vakantiepark Centro Vacanze Verde Azzurro ***

• Onderkomen7
  • Activiteiten9
  • Onderkomen7
  • Activiteiten9

Na jaren in Frankrijk,wat ons ook altijd prima is bevallen, dit jaar naar Bella Italia gegaan en dat was/is werkelijk benissimo.Wij verbleven eind juli tot begin augustus,met onze jongens van 7 en 12 jaar,in een houten huisje,wat kleine koelkast/vriezer,douche ook wat klein en de bedden zijn zoals overal vrij hard maar op zich prima.Wel fijn dat er airco in zit met gemiddeld 35* (tegen betaling).Brood is elke ochtend vers alleen is niet wat wij Nederlanders gewend zijn omdat er geen allerlei onnatuurlijke ingrediënten in zitten om het brood 4 dagen vers te houden!Dit is brood puur natuur en idd wat aan de harde kant en zit weinig zout in,het is wel even wennen maar het is s'ochtens en met de lunch gewoon prima te eten en als je er wat lekkere plaatselijke salami of ander Italiaans beleg op doet,heerlijk!De pizza's in het restaurant zijn heerlijk.Het personeel,animatieteam is werkelijk top!Deze mensen willen echt dat je een onvergetelijke vakantie ervaart.Het park ligt idd wat afgelegen maar je moet de leuke plaatsjes en restaurantjes weten te vinden.Cingoli is op donderdag zeker aan te raden met een leuke markt en een aantal leuke restaurantjes waar je zalig kan eten.Op woensdag is er in Cingoli niet veel te doen,de aanwezige restaurants zijn dan dicht. Ancona is een grote stad en zeker de moeite waard, wel een uurtje rijden.Woensdag ochtend naar de markt in Macerata,is best wel een grote markt in een mooie stad.Het strand van Porto Novo is een plaatje,zo mooi, tip parkeer je auto op één van de verzamelparkeerplaatsen en ga het laatste stukje met de bus dan heb je geen parkeer stress.Het meer van Cingilo is ook prachtig en leuk om een middagje naar toe te gaan, kan je waterfietsen.Nog wat tips om heerlijk te eten, richting Cingoli rij je langs restaurant Villa Ugolini, waar je voor 70 euro,met zijn vieren,fantastisch kan eten.Eigenaar komt aan tafel en laat je van alles proeven.En wat je zeker moet doen is eten bij een agri-turismo ''Gli Ulivi'' dat is ook richting Cingoli.De beste mensen spreken alleen Italiaans maar laat ze gewoon wat op tafel zetten en ervaar het zalige eten,echt super! Supermarkt ligt op zo'n 10 minuten rijden.Als je geen massa toerisme wilt, wat rust in een mooie omgeving en een uitstekend vakantiepark zoekt met een waanzinnig zwembad dan is het zeker aan te raden en zal je een fantastische vakantie beleven.