Camping Campeggio Paradiso

Camping Campeggio Paradiso
9,2

40 reviews over Camping Campeggio Paradiso in het Nederlands

Genieten van La Dolce Vita!!

Jolanda
12-8-2018

Echte Italiaanse familiecamping, met bovenaan een aantal terrassen voor caravans, campers en tenten. Geweldig uitzicht over de Marken! Wat een mooie plek. Veel ruimte, ook in augustus. Ontspannen sfeer. Dorpje op loopafstand met diverse winkels en restaurantjes. Prachtige stadjes in de omgeving, waaronder Urbino en ook mooi wandelgebied. Omdat de camping op 600 meter ligt qua temperatuur, zowel overdag als 's avonds, heerlijk.

Zeker weer als we in de buurt zijn.

Nienke
2-8-2018

Vriendelijke mensen, rustige camping. Prima verblijf, mooie omgeving. Wel uitdagende rit met een camper. Bescheiden, maar prima zwembad.

Erg leuke camping!

Mirjam Nijenboer
6-8-2016

Camping Paradiso is een erg leuke, rustige en vooral echt Italiaanse camping met zeer vriendelijk personeel. Ze helpen met alles. Omdat de camping erg stijl is, wordt je caravan met de tractor omhoog naar de plek gereden.

Er zijn veel vaste seizoensplekken met uitgebouwde caravans voor de Italiaanse gasten. Ertussen zijn kleine plekken voor trekcaravans of tenten. Boven zijn terrassen met plekken voor caravans en tenten. Deze plekken zijn met de auto te bereiken door hele stijle wegen en te voet te bereiken met stijle trappen. Dit is wat lastig/zwaar met kinderwagen/buggy. Je hebt hier boven op de terrassen een prachtig panoramisch uitzicht.

Door de week zijn er weinig mensen op de camping. In het weekend is het druk. Na het weekend vertrekken deze gasten weer. De Italiaanse campinggasten zijn erg vriendelijk en heel leuk naar de kinderen.

Standaard stroom: 3 ampère. Op ons verzoek kregen we echter een plek met 10 ampère.

Omdat je hoog zit is het s avonds snel fris, waardoor je lekker koel kunt slapen.

Er is een niet heel groot zwembad en een kinderbadje met glijbaantje. Het is erg schoon en met badmeester. Het zwembad is elke dag gesloten tussen 13:00 en 15:00 uur. Het kinderbadje is behoorlijk diep. Onze zoon van 2,5 jaar kwam net met z'n hoofd boven water als hij erin stond. In het zwembad mag je niet springen. Stoelen bij het zwembad kosten 2,- euro per dag. Naast het zwembad is een voetbal/basketbalveldje. Er is een leuke schaduwrijke speeltuin voor kinderen beneden bij de receptie van de camping.

Bij het sanitair moet je betalen voor het douchen (1,-) voor 5 minuten. Je kunt de douche op pauze zetten. Bij de dames is 1 douche bij de heren zijn 2 douches. Er zijn geen individuele washokjes en geen babywasruimte. Bij de dames en de heren zijn 3 hurk-toiletten en 1 zittoilet zonder toiletpapier. Het sanitair werd in de tijd dat wij er waren weinig schoongemaakt.

Animatie is er niet echt voor kinderen. Er is een leuk treintje dat een ritje van ongeveer 15 min door het dorp s avonds om 21:00 uur maakt. Er wordt gedanst met de kinderen elke avond na 21:00 uur als je terug komt met het treintje.

Brood is te bestellen bij de receptie en ligt de volgende ochtend klaar.

Carpegna is op loopafstand van de camping en het is een leuk en gezellig plaatsje. Je kunt er heerlijk eten in erg gezellige restaurantjes. Ook kun je er heerlijk lunchen. In het dorp zijn twee kleine supermarkten. De omgeving is prachtig om te wandelen en te fietsen (wielrennen). Er zijn leuke bezienswaardigheden in de omgeving. (San Marino, San Leo, Urbino etc). Bovendien is het strand slechts een uurtje rijden.

Hier toevallig gekomen begin september.

Mooie, steile en schone terrassen-camping. Het onderste gedeelte huisjes, waarvan de meeste onbewoond waren. Davide, de vriendelijke eigenaar, bracht de caravan naar de plek; we stonden op het hoogste terras.

Het uitzicht is prachtig, ook 's avonds als de lichten in de verte (Urbino en dorpjes) branden. De temperatuur in sept. is, door de hoge ligging, ideaal, met koele nachten. Stille camping, een aanrader al je enkele dagen wilt uitrusten.

Om de streek te verkennen ligt de camping een beetje afgelegen... maar is erg goed om te wandelen in de omgeving.

Winkels en restaurants op loopafstand in het stadje. Als we nog eens hier in de buurt komen gaan we zeker opnieuw op deze camping staan.

Heerlijke Italiaanse camping

Harry Zengerink
29-11-2015

Echt een Italiaanse camping, groot en veel huisjes met uitbouwtjes etc. Maar..... boven heeft de eigenaar een plek gecreëerd voor tenten en trekkers. Alleraardigst uitzicht op Carpegna en heerlijk rustig.

Carpegna kent overigens heerlijke beroemde hammen, goede restaurantjes en toen wij er waren fijne cultuuravonden met klassieke muziek.

Nadeel: stijl omhoog als je naar het toiletgebouw bent geweest

Voordeel: weinig mensen!

Heel gastvrij

René Gijsman
8-9-2015

Nette camping, hele gastvrije beheerders. Lekker Italiaans, behulpzaam.

Tentplekken op hele mooie panoramische plaats.

En niet te veel Hollanders, wij waren in naseizoen de enige, heerlijk!

Leuke en mooie camping met veel 'vaste' Italiaanse gasten. De vrije plaatsen zijn te vinden aan het eind van een steile weg bovenaan de heuvel en hebben een prachtig uitzicht. Er is een lekker zwembad dat gelukkig doordeweeks niet al te druk was. In het weekend is het drukker vanwege de Italiaanse weekendgasten. Beneden is er een cafeetje en een piepklein campingwinkeltje. David is een enthousiaste en behulpzame eigenaar. Elke avond bestuurt hij zelf een treintje dat een kindertochtje en een volwassenentocht naar Carpegna maakt. Vanuit de camping kun je dagtochten maken naar bijvoorbeeld Urbino (aanrader) en San Marino. Al met al hebben hier met veel plezier een week gekampeerd.

Prima camping

Helma vd Berg
16-8-2015

Gezellige familiecamping met bovenaan prachtige plekken voor trekkers met mooi uitzicht over de heuvels. Veel wind gehad terwijl het bloedheet was dus dat koelde lekker. Water per veldje, erg handig. De campingeigenaar (Davide) houdt de boel vrolijk in de gaten en is behulpzaam.

Heel veel prachtige dorpjes en verrassingen in de omgeving.

Camping met mooi uitzicht en goed sanitair

theo_bougie
6-8-2015

Prima camping om dagen te verblijven. Uitzicht op de Marken vanaf terrassendeel is uitstekend. Door hogere ligging 's avonds aangename temperatuur.

Eigenaar David is met zijn hele familie d e hele dag door bezig om het de gasten naar de zin te maken. Voor de kinderen organiseert hij in de avonden van alles.

Om de regio te leren kennen is er een uitgebreid pakket aan Nederlandstalige documentatie. Het typisch Italiaanse stadje Carpegna is te voet in 10 minuten te bereiken. In de avond erg gezellig.

Een typisch Italiaanse camping met beperkt Nederlandse, Belgische of Duitse gasten.

Echt een aanrader!!

Mooie plek om de omgeving vanuit te ontdekken

R. Heesemans
14-9-2014

De eigenaar is de hele dag in de weer om het de gasten naar de zin te maken. Wij hebben van hem een hele map gekregen (in het nederlands en engels) met kaarten, bezienswaardigheden en verdere tips in de regio. Erg handig!

'S avonds is er een soort treintje dat vanuit de camping naar Carpegna rijdt. Samen met de vele 'seizoensgasten' is dit bijzonder grappig en erg leuk voor kinderen. Algehele staat van onderhoud is goed en vriendelijk geprijsd.

Wij zaten aan het eind van het seizoen, dus het 'trekkers' gedeelte was redelijk leeg. Velden ca 8 bij 8. Een grote tent past net aan.. Stroom etc is allemaal inclusief.

In je buurt kun je prachtig fietsen! De trainingsberg van Marco Pantani is in de buurt! Ook vele MTB routes. Vlak bij San Marino en andere leuke bezienswaardigheden. Eten is zoals overal in Italië uitstekend. Wij zijn nog doorgereisd maar een prima camping voor langer dan één week. Zwembad is er, maar wij zijn naar de kust gereden.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Campeggio Paradiso in Carpegna, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Campeggio Paradiso zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.