Reviews over Trevignano Romano

Genieten en tot rust komen

Marcel
    25-8-2018

Trevignano is een rustig, sfeervol dorp aan het meer van Bracciano. De natuur is mooi, het water helder en schoon en er zijn gezellige terrasjes. Vanaf de "Rocca, " een ruine boven op de berg, heb je een mooi uitzicht over het meer. Eigenlijk is het alleen met Ferragosto (15 augustus) echt druk. Rome en de zee (Santa Severa) zijn dichtbij. IJsjes bij Bar Sandro en pasta bij Il Caratello.

In de omgeving zijn diverse mooie stadjes en dorpen, etruskische graven en een nogal ruige, wilde natuur met everzwijnen en wolven. Het onderhoud van wegen en historisch interessante plekken is niet al te best ("eh, lo sappiamo, ma non ci sono soldi! - wij weten het, maar er is helaas geen geld!") Al met al een fijne plek om tot rust te komen en te genieten van zon, meer, en lekker eten en drinken.

Leuk dorpje, waard meerdere bezoekjes.

Rob Ouwerkerk
    11-10-2016

Behalve een bank en een supermarkt zijn er prima restaurantjes en ijssalons. Heerlijk rustig zitten aan het water en wandelen langs een kleine boulevard..

Leuke, niet te drukke, boulevard.

Remon72
    25-8-2015

Leuk plaatsje met alle direct noodzakelijke voorzieningen nabij. Een hele leuke/ gezellige boulevard zonder 'kermisattracties' waardoor het sfeertje perfect past bij de ligging, direct aan het meer.

Mooi en druk stadje met talrijke restaurantjes.

roland_thys
    29-7-2015

's Avonds zeer gezellig en prachtige promenade langs het meer.

Mooi typisch Italiaans dorpje

Gea wulder
    4-7-2015

Samen met bracciano en anguilara vormen zij de drie plaatsen rond het meer van bracciano. Het meer is een krater van een oude vulcaan en de drinkwatervoorziening van Rome. Vanoudsher is dit een bestemming waar Romeinen zich terugtrekken als het in de stad veel te warm wordt. Je hebt er veel oude cultuur (bracciano heeft een prachtig kasteel waar Isabella de medici haar geliefden ontving). Op het water mag je alle watersporter doen, maar niet gemotoriseerd. Daarnaast kun je er goed wandelen, fietsen of paardrijden. Heb je een motor dan geniet je van de glooiende heuvels en prachtige uitzichten. Helaas heeft het onderhoud aan de wegen voor de Italiaanse overheid geen prioriteit.

Trevignano Romano scoort een 7,7 uit 10, op basis van 24 reviews