Vaticaans Museum

5.6Voldoende

2.4km van centrum

• 4Peter27-12-2018

Redelijk maar niet veel meer dan dat.

Eerlijk gezegd een beetje overrated museum. Als je echt de verwachting die het schept afzet tegen wat het werkelijk is dan zie dat er iets niet klopt. Een ding moet je hier in ieder geval niet doen en dat is lunchen. Een veredelde gaarkeuken waar je voor veel geld eten krijgt waarvan je alleen door de vorm weet wat je eet.

december 2018

• 9Peter Embregts08-02-2018

Geweldig, zeker de moeite waard.

Beperkte openingstijden. Raadpleeg site.

Alleen gereisd in februari 2018

• 10Marjolein10-05-2016

prachtig

Via bureau skip the line tickets gekocht. Maar als je voor 10.00 uur er bent dan heb je die kaartjes niet nodig. Er staan namelijk in het museum een rij voor de sixtijnse kapel, niet ervoor. Dit was in ons geval ws omdat de Paus er was met Angela Merkel. Ik weet niet of dit altijd zo is. Alleen in de middag kan de rij buiten behoorlijk lang zijn. Roma Pass is wel geweldig. Oppassen bij het vliegveld, wij stonden bij de reguliere taxistandplaats, werden door een man in een geel hesje in een taxi gezet, bleek toch geen reguliere taxi die naar het centrum reed. De prijs staan namelijk vast is 48 euro, wij moesten 60 euro betalen. De taxi stond gewoon op de reguliere standplaats maar had niets op de zijkant staan. Opletten dus.

mei 2016

• 9Jeroen15-12-2015

Prachtig museum

Je komt ogen te kort in het Vaticaan museum. We zijn met een gids door het museum gegaan en dat was echt een meerwaarde. Ze vertelde op een levendige manier over de diverse kunstwerken en de makers ervan, zonder teveel in jaartallen te vervallen. Zeker de uitleg over Sixtijnse kapel was top. Ook leuk om wat meer te weten te komen over Michaelangelo en Rafael en hoe zij in de die tijd leefden.

Gereisd met partner in december 2015

• 4Jan09-05-2015

zegt ons niets

een beetje te veel oude beelden, de kop van die en van die en toen dat, prima.

mei 2015

• 10Glorian29-04-2015

Muzeum Watykańskie

dłuuuugie kolejki przed wejściem! Ale warto!

Alleen gereisd in augustus 2014

• 10Henk11-04-2015

Wat een museum.

Heel mooi museum. Fotograferen toegestaan zonder flits. In de Sixtijnse kapel stilte in acht nemen en geen foto's maken!

Gereisd in februari 2015

• 8W06-04-2015

Prachtige kunstwerken

Advies: bezoek met gids of audio guide.

april 2015

• 8Petertje17-03-2015

Indrukwekkend !!!

koop een kaartje via een gids/ travel kantoor. Scheelt 3 uur wachtrij

Gereisd met partner in maart 2015

• 10Mariska Vanfroyenhoven16-03-2015

prachtig

De eene ruimte is mooier imposanter als de vorige

Gereisd met vrienden in februari 2015

10 van de 215 reviews gezien