Sixtijnse Kapel

8.5Fantastisch

2.5km van centrum

• 6wn221211-06-2017

Een lichte afknapper

Ik had heel veel verwacht van de sixtijnse kapel, maar aan mijn verwachtingen werd niet voldaan. De kapel was veel te vol, iedereen moest stil zijn, dat was het niet omdat de bewaking de hele tijd om stilte aan het schreeuwen was. De schilderingen waren eigenlijk supergaaf maar je kon er niet echt van genieten vanwege de hectiek in de kapel.

juni 2017

• 5Bridge22-10-2016

Teleurstellend

de rij voor een kaartje ( in ons geval een uur) kun je vermijden door een ticket op internet te bestellen , maar ook door een ticket in de st Pieter (!) te kopen. Eenmaal binnen schuifel je eerst twee uur (!) tussen de andere 25 000 bezoekers (per dag) door het vaticaans museum. Let op, lange gangen maar ook trap op, trap af. Aan het einde is de kapel. De rust wordt daar enorm verstoord door gillende bewakers: niet praten, niet fotograferen. De hele kapel is ontdaan van meubilair zodat er zoveel mogelijk mensen in passen. Je staat er even in een dichte mensenmassa naar het plafond te kijken. Vervolgens moet je doorlopen ( en wil je dat ook graag) om na ongeveer twintig minuten de uitgang te bereiken. Het is moeilijk te besluiten om niet te gaan, het is tenslotte een grote attractie in Rome, maar wij vonden het uiteindelijk een teleurstellende ervaring.

Gereisd met partner in oktober 2016

• 7Frank17-09-2016

te hoge verwachtingen, te veel volk

Hier hadden we veel van verwacht en het is natuurlijk prachtig, maar de rest van het Vaticaan maakte meer indruk, de rest van Rome nog véél meer. Een tip: als je deze SK verlaat, is er een shortcut naar de basiliek. Dat is alleen toegelaten voor groepen onder begeleiding, maar je kan makkelijk meeglippen. Bespaart je redelijk wat tijd.

april 2016

• 9karine03-01-2016

geweldig!

jammer dat mensen toch weer foto's maken terwijl dat niet mag

Gereisd met vrienden in november 2015

• 10Jeroen15-12-2015

Hoogtepunt van Rome

Wat een prachtige kapel en wat een mooi verhaal ligt er achter al die schilderingen. Zonder gids hadden we echt anders naar het geheel gekeken. Door de uitleg die we vooraf hadden gekregen (in de kapel mag je namelijk niet praten en geen foto's maken) kijk je toch op een andere manier naar de afbeeldingen.

Gereisd met partner in december 2015

• 9W06-04-2015

Prachtig!.... Maar druk

Heel mooi. Zorg dat je vooraf weet wat er te zien is. Dat geeft verhaal bij het beeld.

april 2015

• 10D & M19-02-2015

indrukwekkend.

Erg indrukwekkend. Je mag er niet praten, maar daar heb je ook geen tijd voor, want er is genoeg te zien. Mooie schilderingen aan de muur en het plafond. Dit is de zaal waar een nieuwe Paus verkozen wordt.

Gereisd met partner in februari 2015

• 7M. Galle28-12-2014

Tegenvaller2

Daar hadden we ons zoveel van voorgesteld door alle verhalen van anderen maar dat vonden wij ontzetten tegenvallen!

Gereisd met vrienden in september 2014

• 7Cindy 19-10-2014

Mooi maar klein

Moet je stil zijn alleen de bewakers doen dit niet.

Gereisd met partner in oktober 2014

• 8natasha07-10-2014

Je weet niet waar te kijken

Ongelofelijk zoveel schilderingen er te zien zijn, je weet niet waar je eerst moet kijken. Werkelijk elk stukje muur, plafond etc is bewerkt. Er hangt ook een serene sfeer, heel apart.

Gereisd met partner in september 2014

10 van de 66 reviews gezien