1 vraag over Hotel Rom Antica

• lilian, 25-08-2012 Rapporteren

reis

we hebben een vliegreis geboekt naar rom antica, zonder transfer kan iemand ons mailen welk vervoer we het beste kunnen nemen van het vliegveld naar het hotel? als het kan met de nummers van trein tram enz bedankt

jrbvv, 25-10-2012

Wij zijn net terug uit prachtig Rome en zaten ook te dubben hoe we naar ons hotel kwamen. We volgden borden "all trains" en toen we op het station aankwamen (5 treinsporen op een rij; het is een soort eind/beginpunt) bleek (bij de informatie desk meteen rechts na binnenkomst van de hal) dat we met zijn 3-en voor € 40,- "naar ergens in de stad" (1 en 2 pers. a € 15,- en met 4 personen voor € 50,-) een 8-persoons minibus konden nemen; heen zaten we met 3 gezelschappen in de bus, leuk om zo al wat van Rome te kunnen zien! Na ca. 40 minuten werden we op de stoep voor ons hotel afgezet! Terug hebben we hen hen weer gebeld (via een gratis nummer die ze je meegeven, samen met ene goede stadsplattegrond) en werden we weer netjes (we waren nu de enige klanten) op de afgesproken tijd opgehaald, ook weer voor € 40,-. Hadden we van tevoren een retour geboekt dan was het goedkoper geweest, maar deze optie had ik eigenlijk nog nergens gelezen. Andere optie is een taxi voor € 48,- (als het pas met bagage; het zijn 4 deurs relatief kleine auto's). Of de Leonardo Express naar Termini: € 14,- p.p. enkele reis. Of de plaatselijke stoptrein FR1 voor € 8,- p.p. per enkele reis. Nadeel is dat je loopt te sjouwen met je bagage als je moet overstappen. Bovendien moet je zoeken, kaartjes kopen, je ziet weinig van de stad en het duurt veel langer! Wij weten het wel voor een volgende keer! Veel succes en geniet van je reis; een gewéldige stad, dat Rome!!!!