Hotel Picasso

63 reviews over Hotel Picasso

• 2019
    6Marieke Camp03-06-2019

goed genoeg

We vonden het geen hotel.De receptie was een straat verder.Je moest met 3 sleutels binnenkomen.De kamer was op een lange gang.De kamer was wel netjes.Het ontbijt was echt slecht.Slecht brood slechte koffie.Bijna geen beleg en was ook weer een kleine kamer op een verdieping.We hebben een top reis gehad en dit alleen nodig gehad voor te slapen en ligt toch bij het centrum maar je kunt het echt geen hotel noemen.

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    9Anoniem03-04-2018

Aanrader, schoon, betaalbaar, fantastische wifi!

Kamers erg schoon, klein maar prima voor 2 personen, er kan ook een 3e bed geplaatst worden maar dat is geen aanrader. Het enige wat we misten waren haakjes om je Jas aan op te hangen. Er was 1 smalle kast voor kleding maar helaas hebben wij ook regen gehad en dan hang je de jas niet in de kast. Het Hotel ligt erg gunstig alles is te voet te doen. Ontbijt was voor ons goed, je bent tenslotte niet thuis, afbakbroodjes wel taai. Jammer was dat we pas vanaf 7.30 (tot 9.30) uur konden ontbijten, dus op de laatste dag konden we helaas net geen gebruik maken van het ontbijt. Personeel erg vriendelijke en behulpzaam. Er is een lift aanwezig waar je een muntje van 10 cent in moet doen, we kregen ook een aantal muntjes van het hotel aangeboden. De receptie ligt op 50 meter van het gebouw waar de hotelkamers in zitten, dit vonden wij geen probleem. Wij zaten in kamer 5. De wifi verbinding was geweldig nog nooit ergens meegemaakt!

Gereisd met oudere kinderen in maart 2018

• Oude reviews

9Ankie02-09-2017

Geweldig

Heerlijk kleinschalig hotel dichtbij alle bezienswaardigheden

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 8Michelle03-03-2017

Prima familiehotel, perfecte ligging!!

Een heel fijn familiehotel in het centrum van Rome. Wij hebben 4 nachten in hotel Picasso geslapen. Je was binnen no time bij het Colosseum, Monument van Victor Emanuel II, Pantheon, Trevi fonteinen en Piazo del popolo. Belangrijke straat is de Via del Corso, vanuit deze straat kun je naar een heleboel leuke monumenten en plaatsen. Of te wel, dit hotel heeft een perfecte ligging. Het hotel is erg schoon en het personeel is vriendelijk. De bedden slapen perfect, dit heb je ook echt nodig na lange dagen alleen maar gewandeld te hebben. Enige minpunt is het ontbijt, het is wel te doen maar het kan veel beter.. maar in Rome heb je voor een paar euro een heerlijk kopje koffie met een croissant op het terras, en uiteindelijk is dit sowieso veel gezelliger. De douche kan niet zo warm, het water bleef wat lauw.. maar ook dit is echt wel te overzien. Sleutel hebben wij nooit achter hoeven laten in het hotel wanneer we weg gingen. Dit hotel is echt prima voor een stedentrip in Rome en de prijs-kwaliteitsverhouding is perfect. Wij raden dit hotel zeker aan.

Gereisd met partner in februari 2017

• 8J. van der Tuin18-09-2014

prima hotelkamer en prima ontbijt

Hotel Picasso in Rome is een klein, eenvoudig, maar pittoresk hotel, gelegen aan de Via Venezia, een zijstraat van de Via Nazionale, op loopafstand van zowel het Station Termini (15 a 20 min), de Trevi Fontein (15 a 20 min) en de Spaanse Trappen (15 min). Het is gelegen in een appartementengebouw, waarin dus ook 'gewone' Romeinen wonen. Het hotel ligt op de vierde verdieping, bereikbaar met een fantastisch liftje, a la a James Bond in Venetie. De muntjes krijg je van de receptie. Receptie (in hotel Caravaggio, om de hoek) is 24 uur per dag open, er is happy hour, en het baliepersoneel is zeer vriendelijk, behulpzaam en voorkomend. De kamer zelf is schoon, goede bedden en douche en het ontbijt voor Romeinse begrippen zeer uitgebreid. Klein maar knus ontbijtkamertje op de 1e verdieping

Gereisd met partner in januari 2014

• 7Astrid03-06-2013

Perfecte locatie, klein hotelletje

Het hotel ligt op nog geen 10 minuten lopen van station Termini. Vanaf dit hotel is werkelijk alles aan te lopen (wel een leuke route plannen via de verschillende bezienswaardigheden). De kamers zijn erg klein, maar je komt er alleen maar om te slapen. Het eetkamertje is ook erg klein, maar zo knus! De broodjes zijn inderdaad oud en taai, maar de croissantjes en chocoladebroodjes zijn lekker, koffie is perfect en je kunt zoveel nemen als je wilt. Bij de receptie is er happy hour tussen 18.00 en 20.00 uur (gratis hapjes en drankjes) en gratis wifi (niet op de kamers). De receptie is op nog geen minuut lopen en de sleutels moet je inleveren omdat er ook andere mensen in het gebouw wonen en ze bang zij om de sleutels kwijt te raken aan onbevoegden. het hotel zelf is op de eerste etage van het gebouw aan de Via Venezia. Op de vertrekdag kan je je bagage gratis stallen tot 15.00 uur, daarna betaal je € 10,00 (1 keer voor alle bagage). Wat ons betreft een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in mei 2013

• 8Wilma Verweij06-11-2011

puike locatie, fijn, eenvoudig hotel

Hotel Picasso in Rome is een klein, eenvoudig, maar pittoresk hotel, gelegen aan de Via Venezia, een zijstraat van de Via Nazionale, op loopafstand van zowel het Station Termini (15 a 20 min), de Trevi Fontein (15 a 20 min) en de Spaanse Trappen (15 min). Het is gelegen in een appartementengebouw, waarin dus ook 'gewone' Romeinen wonen. Het hotel ligt op de vierde verdieping, bereikbaar met een fantastisch liftje. De bus (64) naar Vaticaanstad heeft vlakbij, op de Via Nazionale, diverse haltes. Veel winkels en restaurants op 2 minuten lopen. Receptie (in hotel Caravaggio, om de hoek) is 24 uur per dag open, er is happy hour, en het baliepersoneel is zeer vriendelijk en voorkomend. Kortom, een heerlijk verblijf in een superstad.

Gereisd met partner in oktober 2011

• 6Arno & Marion20-03-2011

Goede ligging, slecht ontbijt

Het hotel ligt vlakbij een winkelstraat. De rest is goed op afstand te lopen. Het Colosseum ligt op ong. 15 minuten lopen. Metrostation ligt ook op ong. 15 minuten lopen. De kamers zien er wat verouderd uit, maar is groot genoeg. Wij waren er alleen om te slapen. Bedden liggen prima. Ontbijt was erg slecht. Je kreeg oude broodjes, die zo taai waren dat je er bijna niet door kon komen. Aleen zoet beleg, dus jam, pasta en honing. Fruit lag te lang op de schaal, zaten allemaal plekken op. Geen eieren en jus aanwezig, wat wel te zien is op de foto's van de site. Ontbijtruimte is erg klein!! Er staan 6 tafels in ong. 4 m2. Je kan amper langs de andere tafeltjes als er mensen zitten. Ontbijtruimte zit erg snel vol, dus je kan soms lang wachten dat je pas kan ontbijten. Dit was dus een echte tegenvaller. Wat ook een nadeel is, is dat de receptie in een ander gebouw zit, ong. 200 meter lopen, en je moet de sleutel afgeven als je weg gaat!

Gereisd met vrienden in maart 2011

• 8marianne_beumer03-03-2011

Knus hotel

Hotel Picasso is een klein hotel. De kamers zijn goed. Wij hadden met uitzicht op de zijkant en keken uit op het café onder ons, de gebouwen en een groen strook. De badkamer is piepklein, je kun je kont net keren, maar het heeft ook wel wat. De bedden zijn goed. Daar hebben wij speciaal naar gekeken aangezien één van ons rugklachten heeft. Het ontbijt is goed maar simpel en dit wordt gehouden beneden in een ruimte wat ook erg klein is. T.o.v. het centrum heeft het een centrale ligging, met 15 minuutjes sta je in het centrum en in ongeveer 5 minuten sta je bij de bushalte van de Hop-on Hop-off bus. Dus allemaal goed te doen. De service is goed, en ondanks dat het klein is, heeft het ook wel weer wat. Je bent toch de hele dag buiten de deur, dus wat maakt het ook uit, als je maar ene goed bed hebt en je kunt je goed opfrissen, de rest kun je allemaal in de stad vinden.

Gereisd met partner in september 2009

• 7S de Bruijn10-10-2010

Gezellig hotel

Goed low buget hotel. Enige nadeel is de receptie in een ander gebouw. Kamers zijn aan de kleine kant.

Gereisd met partner in september 2010

1 tip over Hotel Picasso

• Wilma Verweij, 06-11-2011

Bezoek de wijk Trastevere eens, en neem de moeite om de Via Garibaldi omhoog te lopen naar het Janicolo, o.a. voor het uitzicht over Rome. Om 12 uur 's middags wordt hier een kanon afgeschoten. Op de Piazza della Rotonda, waar het Pantheon gelegen is, is het goed toeven. Er zijn zeer veel kleine gespecialiseerde winkels (gordijnkwasten, kerkelijke attributen, Pinokkio's) in de buurt die 's avonds nog open zijn. De San Clemente kerk aan de Via San Giovanni in Laterano is zeer de moeite waard.

0 vragen over Hotel Picasso

• TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
    • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
    • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek
    • Overige servicesHanddoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Ticket service

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats