Hotel Marconi

Hotel Marconi
7,7

8 tips over Hotel Marconi

Leuke wijk:

Trastevere, leuke oude straatjes met veel restaurantjes. Te bereiken van Piazza Argentina met tramlijn 8, halte Belli. Dit is vooral in de avond erg gezellig.

bomami, 6-11-2010
Overal worden paraplu's verkocht. Je moet hierbij afdingen. De goedkope paraplu's gingen bij één zuchtje wind meteen kapot. Je kunt beter een iets duurdere kopen of uiteraard een stevige van huis uit meenemen.
bomami, 6-11-2010
Hop on, hop off bus tours. Zijn erg handig om een indruk te krijgen van Rome. Er zit wel veel verschil tussen de verschillende maatschappijen die dit aanbieden. Wij hadden dit thuis via het reisbureau geregeld. Dit zou ik niet adviseren. We stapten in een dichte bus en moesten vervolgens één halte verder uitstappen, waar we moesten wachten op de open bus. Dit duurde een uur, terwijl de andere maatschappijen om ons heen reden. We gingen met Alpian/Gray line. Niet doen dus.

We hebben een aantal aanbieders voor Marconi voor je op een rij gezet:

bomami, 6-11-2010
In de hele stad staan bij de bezienswaardigheden diverse gidsen die je een rondleiding aanbieden. Ga niet direct op de eerste de beste in, maar informeer over de diverse prijzen. . Het grote voordeel van zo'n rondleiding is dat je de lange wachtrijen vermijdt, omdat de gidsen de groep veel sneller langs de kassa leidt. Let op bij de Roma pass, hoort een toegang tot het Colosseum, dit trekken ze gewoon van de prijs af. Wij waren voor een rondleiding in het Colosseum € 8,- kwijt.
bomami, 6-11-2010
Openbaar vervoer: Het reizen met de bus is heel gemakkelijk. Helaas is het lastig om te zien welke bussen je naar de plaats van bestemming moet hebben. Er zijn geen kaarten met een goede aanduiding. Wel staan er vaak in de boekjes over Rome, buslijnen genoemd. Het haltes "tellen" gaat niet altijd op, omdat de bus vaak afwijkt van zijn route. Maar de Italianen zijn erg vriendelijk en spreken meestal goed engels. Je kunt in de bus vragen welke halte je moet uitstappen.
bomami, 6-11-2010
Koop op het station een Roma pass. Dit kost € 25,00 en je kunt dan 3 dagen van het openbaar vervoer gebruik maken. Je kunt ook bij alle tabacchi's of op de stations (uit de automaat) kaartjes voor de bus kopen. Voor € 1,00 kun je het kaartje na het stempelen 75 minuten gebruiken. Voor € 4,00 kun je de hele dag reizen. Als je met de Roma pass met de metro reist moet je bij de poortjes je pas erop houden en dan op de gele knop drukken.

bomami, 6-11-2010
Van het vliegveld Fiucimino kun je het beste met de Leonardo Express trein naar station Termini. Dit duurt ongeveer 30 minuten en kost € 8,-. Vergeet niet je kaartje af te stempelen. Er zijn diverse andere mogelijkheden om naar het station Termini te reizen. Maar gezien de drukte is de trein het snelste. Een taxi kost rond de €40,-, maar die moet ook door het drukke verkeer.
bomami, 6-11-2010

Restaurant tip: Tussen het Pantheon en Piazza Navona vind je een heerlijk knus restaurantje. Dit is in de Via Delle Copelle en heet Taverna Le Coppelle. Hier hebben de lekkerste pizza's ooit gegeten. De bodem is heerlijk knapperig. De tafeltjes hebben van die rood/wit geruite tafelkleedjes en de bediening is heel vriendelijk. De prijzen zijn gemiddeld. Zo'n € 8,- per pizza

We hebben een aantal aanbieders voor Marconi voor je op een rij gezet: