Hotel Columbus

ItaliëLazio (Latium)Rome
7.2GoedScore uit 12 reviews

7.2GoedScore uit 12 reviews

• Airconditioning
Meer hotel infoTonen op kaart

12 Reviews over Columbus

• 8Amber30-11-2017

Prima voor een stedentrip

Het personeel bij de balie van het hotel sprak goed Engels. Ze waren ook altijd vrolijk. Op de eerste dag dat we binnen kwamen zaten we op een kamer helemaal bovenin het hotel. Het was een kamer met twee hele kleine raampjes en een kleine badkamer. In deze badkamer stond de douche recht op de wc gericht waardoor je bijna op het toilet zat bij het douchen. Ook deed de airco het niet wat met 30 graden niet te doen was. Na 1 nacht slapen een andere kamer gevraagd en deze zonder problemen gekregen. Ze hebben de koffers voor ons verplaatst toen wij overdag Rome in gingen. En deze kamer was prima, goede badkamer en een airco die werkte. De locatie van het hotel was prima, op loopafstand van de sint-pieter. Het enige minpuntje vond ik het ontbijt, dit was niet erg uitgebreid.

• 9Willem Molenaar20-08-2017

Prima hotel

Een super hotel. Prima uitvalsbasis om op pad te gaan. Kamers zijn prima, geheel in de stijl van het hotel Zeer vriendelijk personeel. Ontbijt was goed

Een min puntje is redelijk gehorig

• 6yolande07-08-2017

Gaaf hotel. Lekker logeren dicht bij de paus

Het was een gaaf hotel wat echt bij Rome hoorde. Schoonmaak prima elke dag. Vriendelijk personeel. Nadeel zou kunnen zijn dat het toilet achter de deur zit. Helaas niet handig als je zwaarlijvig bent. Je past dan niet door de deur. Ontbijt was miniem. Je had eten laat ik het zo zeggen.

• 4N rutgers12-06-2017

Ligging perfect maar hotel slecht

Net als onderstaand reviews heb ik ook hetzelfde verhaal. Pluspunt is de ligging van het hotel maar daar blijft het ook bij. Minpunten zijn er helaas te veel. Veel te gehorig en dan zitten we ook nog een naast bejaarden die om 07:00 hun haar föhnen. Daar is opzicht niks mis mee,alleen lijkt het net alsof er in jouw kamer gestofzuigd word. Als er een deur in de gang dicht word gegooid klapt je eigen deur mee, onze deur is geheel in de lengte gescheurd en je kan via een spleet naar binnen kijken.

Het ontbijt is karig. In de avond op het patio drinken mag je alleen links plaatsnemen op wat onverlichte tafeltjes. Terwijl recht voor evt. eters alles er mooi en sfeervol uitziet. Een biertje drinken hier is het duurste biertje van heel Rome.

Alles is oud en gedateerd maar dan niet in de stijl van Rome wat je verwacht,maar achterstallig onderhoud,airco die amper werkt een föhn uit het jaar kruik en een douche cabine wat nergens op lijkt.

• 9cato23-04-2017

geweldige locatie, historie en ambiance in een

Ligging op een steenworp van het Vaticaan en historische Rome. Prachtige authentieke sfeer in het hotel; rustig ondanks hartje big city. Het ontbijt was goed, maar iets te veel zoetigheid voor onze smaak.

• 7Thomas09-03-2016

Je kiest dit hotel voor de ligging!

Zoals de titel het al verklapt, de ligging van dit hotel is geweldig. Letterlijk 2 min. lopen tot aan het St. Pietersplein. 5 min. lopen tot aan Castel Sant' Angelo (Engelenburcht).

Het hotel zelf is een oud gebouw (denk ca. 500jr) en erg mooi, hoge kamers, grote zalen en veel marmer. De kamers zijn prima met stenen vloer, goede douche en een oude houten piepende kast. Kamers zijn wel aan de gehorige kant, soms staat je bed tegen de muur van de buren, die aan de andere kant een badkamer hebben. De lift is heel erg klein, met 3 personen staat het echt vol. Wij hebben gepropt met 4pers. én een koffer, dat was echt de max. van de lift.

Het ontbijt stelt niet veel voor, hier een opsomming: diverse (stok)brood gesneden, broodrooster, kaas, ham, jam, nutella, gekookt ei, verpakt beschuit, koffie, thee, cake, gebak ;-~ , jus d orange, zoete croissants, (fruit)yoghurt, sneden fruit... Dat was het wel zo'n beetje. Personeel in de ontbijtzaal is niet altijd even vriendelijk, de één wel, de ander niet! Personeel bij de receptie is trouwens wél altijd vriendelijk en behulpzaam, en roepen al van een afstand gedag.

Al met al..... Mocht je dit hotel boeken, dan zal je er geen spijt van krijgen, maar een bijzonder gevoel zal je er ook niet aan over houden. Behoudens dan de locatie !!!!

• 6Nan06-10-2015

Super locatie,matig hotel

Als je naar Rome wil en midden in het centrum wil zitten dan is dit een super locatie. Verder is het hotel niets. Ik had een kleine 2 persoons kamer met een verouderde badkamer. De wastafel was in de slaapkamer. Onder de wastafel veel vlekken. Heel veel trappen maken dit hotel ongeschikt voor mensen die slecht ter been zijn . Het ontbijt was niet geweldig,of je moet van gebak bij het ontbijt houden. De inrichting van de ontbijtruimte zou in een oude bouwkeet niet misstaan.Het hotel is niet mooi oud,maar bestaat uit een verzameling oude meubels. Ik heb verder in het hotel niet gegeten. Prijzen waren echt hoog. 5 euro voor een colaatje?

• 8Mieke14-05-2015

Prima hotel

Columbus is een fijn centraal gelegen hotel in Rome. De kamers zijn oud en eenvoudig, maar het heeft zijn charme omdat het een oud klooster is geweest. De kamers zijn netjes en schoon, met een heel oud mini tv'tje. Badkamer met douche was prima. Het hotel beschikt over prachtige zalen, waarin je kunt ontbijten/eten. Het ontbijt buffet is uitgebreid. In het hotel worden ook congressen gehouden, hier hebben wij geen hinder van ondervonden. Het hotel ligt pal naast de Sint Pieter (Vaticaanstad) en aan het einde van de straat (5 min. lopen) ligt de Engelenburcht. Je kunt gemakkelijk naar het centrum wandelen in ca. 15-20 minuten. Of de metro (10 minuten lopen) of bus (3 minuten lopen) nemen. Het personeel was vriendelijk. Ook kun je gratis WiFicodes ophalen bij de receptie, het signaal is ook in de kamer goed te ontvangen. Het hotel beschikt over een lift, en een mooie binnenplaats waar je kunt eten of iets drinken.

• 7benjamin17-08-2014

verblijf op basis van niet te veel wensen hebben

Hotel ligt op steenworp afstand van het vaticaan. Paus bijna uit je raam vandaan te zien. Hotel is schoon maar oud. Kamers geven je een gevoel van een kloosterkamer waarin een bed en een tafel en stoel staan + op een koelkast een kleine tv. Het voldoet omdat je de hele dag toch op route bent in de stad. Airco was er wel maar was slecht. Personeel aardig en behulpzaam maar engels is niet hun tweede taal.. Ontbijt was ronduit slecht. Koffie was wel goed. Binnenterras van het hotel was goed. Hotel is een wirwar van smalle gangen en de lift is net groot genoeg voor 3 niet al te brede mensen. Heen gaan? Als je de verwachting bijstelt kan het best. Je zit wel bijna bovenop pietersplein, dat heeft wel zo zijn voordelen.

• 7bart20-06-2012

prima plaats om rome te bezichten

Mooi hotel met nette aankleding in de stijl van het vaticaan.

Hotel Columbus info

Building information