Colosseum

6.9Voldoende

• 7Bob28-11-2018

Mooi vanbuiten, iets minder vanbinnen

Ben er al 2x geweest, en beide keren niet echt lang moeten aanschuiven, een half uurtje of zo en ik had mijn ticket. Vanbinnen is het colosseum jammer genoeg lang niet zo mooi als vanbuiten, dus indien je geen culture buff bent, dan kan je overwegen dit over te slaan.

Gereisd met vrienden in oktober 2018

• 8Priya Gopal18-11-2018

Indrukwekkend en een must-see voor Rome

Trek voor het Colosseum zeker een uurtje uit. Ik had voor de entree en gids 30 euro betaald (die gidsen staan daar voor de ingang) wat zeker de moeite waard was. Iljana gaf wat achtergrond informatie over de totstandkoming van het Colosseum en de bouw. Na de tour heb je nog wat tijd om rond te kijken voordat je een andere gids krijgt voor het Forum.

Alleen gereisd in november 2018

• 7Rianne07-07-2018

Indrukwekkend, maar zonder tour snel uitgekeken.

Door van te voren skip-the-line tickets te bestellen via tiqets en deze in te ruilen via een kassa konden we langs de lange wachtrijen snel naar binnen! Op het plein was echter niet heel duidelijk aangegeven waar je tickets moest kopen/halen. Hier moet je trouwens als nog in de rij staan! Eenmaal binnen was het opzich wel indrukwekkend maar wij waren er snel uitgekeken, van buiten lijkt het toch een stuk indrukwekkender. Ik raad mensen aan om een tour te doen door het colosseum, dan krijg je veel meer informatie. Wij hadden dit niet en misten de informatie dus wel.

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 4Dirk12-06-2018

Rome is mooier zonder het Colosseum

Rome is een prachtige stad met heel veel mooie bouwwerken, bezienswaardigheden. De buitenkant van het Colosseum hoort daar zeker bij maar.......... ga niet naar binnen. Je staat zo maar een paar uur in de rij om vervolgens naar een bak puin te staren. Toeristischer dan toeristisch.Zonde van je tijd. Veel boeiender was het voor ons om een fietstocht te maken met een gids die ons werkelijk meenam in de historie van Rome. Rome was prachtig,net als het weer overigens.

Gereisd met partner in juni 2018

• 8Rick22-04-2018

Must see... Zeker de binnenkant!

Het Colossuseum, een must see in Rome... Alleen om naar binnen te kunnen heb je engelengeduld nodig...Mijn tip, ga vroeg en neem een gids (er staan er genoeg) Met gids ben je snel binnen, leer je heel veel over het Colossuseum, vaak in combinatie met het Rome forum voor rond de 25.00 euro! Wij waren binnen een half uur binnen, dus inclusief alle verplichte controles die bij alle grote bezienswaardigheden staan in Rome! Een tweede mogelijkheid is om later in de middag te gaan, maar dat is zeker zomers, met 30°+ temperaturen geen optie!

Gereisd met partner in april 2018

• 8Karin27-06-2017

Heel indrukwekkend

Alleen audio tour heeft geen zin. Niet erg duidelijk. Verder een geweldige bezienswaardigheid. Tip koop kaartjes skip the line via internet. Scheelt veel wachttijd.

Gereisd met partner in juni 2017

• 9Paul01-04-2017

Sprakeloos ! !

Wow, wat een bouwwerk en een knap staaltje van architectuur. Onvergetelijk en sprakeloos ! ! Sta geen uren in de rij om een toegangsticket te bemachtigen, maar ga eerst naar de kassa van het Forum Romanum en koop daar je ticket. Het toegangsbiljet is 2 dagen geldig en geldt voor zowel het Colosseum als voor het Forum Romanum.

Gereisd met partner in januari 2017

• 9Henk Van Daele24-02-2017

Boek een rondleiding!

Zorg dat je online een rondleiding boekt (dan kan je ook ondergronds gaan en in het midden staan) én kom op tijd, want door een grondige security check duurt het meer dan een uur voor je binnen bent. Maar dan is het genieten!

januari 2017

• 10Frank17-09-2016

terecht het beeld van Rome

Zeer toeristisch maar meer dan terecht. Op onze klassieke romereis lang geleden, bestond het de leraars om dit over te slaan, onbegrijpelijk. Wetende dat je maar een fractie ziet van wat dit ooit was, dan is dit nog altijd een toonbeeld van het architecturele niveau destijds. En nauwelijks verschillend van een moderne voetbalarena.

april 2016

• 10Cynthia25-07-2016

Prachtig!!

Heel bijzonder om te bezoeken! Tip: Koop vooraf in Nederland al je kaartje, scheelt een enorme wachtrij!

Gereisd met partner in oktober 2015

10 van de 371 reviews gezien