Lido di Ostia

We hebben een aantal aanbieders voor Lido di Ostia voor je op een rij gezet:

Reviews over Lido di Ostia

• 7wibrand09-08-2014

Leuk voor een dagje

We zijn hier even geweest tijdens ons bezoek aan Rome (om even van de zee te genieten). Prima strand. 's Avonds hebben we ook uitstekend gegeten op én gezellig terrasje. Ik kan de naam van het restaurant niet meer herinneren, maar het was éen Duits restaurant; heerlijk vlees en we hoefden niet extra te betalen voor de groenten en patat ! 's Avonds was er live muziek aan het strand. We moesten wel opeens opschieten want je mocht s'avonds (overdag wel) nergens parkeren en er werd overal bekeurd (we waren net op tijd).

• 8Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 8Stranden

juli 2014

• 7Mark25-06-2013

Tegenvallend

Op het eerste gezicht een sfeervol badplaatsje met mooie bestrating, restaurantjes, boulevard en strand. Het oogt echter niet zo schoon allemaal en de stranden zijn vrijwel ontoegankelijk voor het gewone publiek. Er wordt hard gereden over de boulevard en een oase van rust is het zeker niet. Echt een stadsstrand voor de lokale bevolking en dat zijn vaak niet de besten.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 6Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met partner in juli 2011

• 8Ron van der Zijden03-06-2012

Leuk kustplaatsje

De stranden zijn mooi, maar zoek de vrije stranden op waar je geen toegang hoeft te betalen om alleen maar het strand op te kunnen komen. Neem het treintje naar eindpunt "Colombo" en stap dan op de gratis kust bus nr.7 die de gehele dag rondrijd en geniet van 1 van de vrije stranden waar je overigens wel gewoon een bedje en parasol kan huren als je dit wenst.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in mei 2012

• 6Wolfje8908-05-2012

Hier niet meer

Buiten het verhaal van het hotel heeft Ostia weinig te bieden. Aan de drukke Piazza de Ravenatti kan het enorm druk en laawaaiig zijn. Vlak voor het hotel staan ook nog zeven of acht afval en glas containers die natuurlijk om een uurtje of zes in de ochtend worden geleegd. Het verkeer rijdt best wel hard en stoppen niet graag voor overstekende voetgangers. ook dient hierbij veelvuldig getoetert te worden wat ook niet bepaald rustgevend is. Goed een drukke stad heeft nu eenmaal wat nadelen, maar dit temperament volle Italiaanse volk toetert er lustig op los. Een volgend nadeel was toch ook wel de overvolle treinen en metro's. Voor 16 euro kun je 6 dagen onbeperkt in alle bussen treinen en metro's rondrijden. Maar reken niet te vast op een zitplaats. De rit van Ostia naar het centrum van Rome is inclusief overstappen in ruim een uur te overbruggen maar levert je wel zere voeten op van het staan. tussen 07.00 en 10.00 en 15.00 tot 19.00 uur zijn de treinen overvol en druk.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 4Stranden

april 2012

• 6Michel13-10-2011

opvallend vies

Lido di Ostia ligt aan de kust, zoals de naam al doet vermoeden. Het aanbod aan restaurants en koffiebars is groot. Het strand is deels vrij (als in gratis) en deels verhuurd, zodat je op die laatste plekken dus stoelen en dergelijke moet huren. Het meest opvallende aan Lido di Ostia vind ik dat het er vies is. Overal ligt vuil op straat, veel hondenpoep en ook veel glas van ingeslagen autoruiten. Echt geen frisse buurt, hoewel ik me er niet onveilig heb gevoeld. Verder viel mij op dat de gebouwen die in essentie mooi zijn, vaak in vervallen staat verkeren. Ales bij elkaar geen prettige plek. De jachthaven zou een parel in de kroon van Lido di Ostia kunnen zijn, maar het verschil tussen de jachthaven en het feitelijke Lido is zo groot, dat het dat niet is. Alles is modern, met een soort nostalgisch sausjes in de bouwstijl. Niet aantrekkelijk.

• 5Sfeer in stad
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in juli 2011

• 5Maria30-09-2010

Een troosteloze omgeving

In één zin: een troosteloze omgeving. Pluspunt: dicht bij luchthaven gelegen.

• 5Sfeer in stad
    • 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met vrienden in september 2010

• 6Erika15-07-2009

echt Italiaans

Het hele strand wordt verhuurd. Overal staan parasols op rijen en je kunt tegen betaling een parasol en/of ligbed huren. Vrij strand is er niet. Kosten tussen de 6 en 9 euro per bed/parasol per dag. Je hebt dan meteen toegang tot redelijk schone wc's en douches, kleedkamers en restaurants. Het zand is er zwart (lava) en er lopen heel veel venters rond van ijs, kokos, zonnebrillen, pareo's etc. en wat ik je vooral kan aanbevelen is een massage voor slechts 5 euro. Ook zijn er volop badmeesters die je overal bij helpen en de veiligheid in het water steeds in de gaten houden. Wij waren met 2 volwassenen alleen overdag in Lido en we vonden het heerlijk.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2009

• 7Alexander13-04-2008

Een rustig buitenwijk van Rome. Mooie boulevard met een leuke jachthaven. Wordt goed schoon gehouden zolang je op de boulevard blijft of in de jachthaven. Een aantal goede restaurants en bars in de jachthaven. Voor de rest moet je de auto of trein nemen naar Rome City.

• 3Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

Zakelijk gereisd in april 2008

• 8Joop Fuijkkink06-10-2006

Het Scheveningen van Roem, doch alleen het echte uitgaansleven is beperkt. Hiervoor moet je in Rome zijn.Het openbare strand wordt slecht onderhouden. De boulevard wordt momenteel opgeknapt en gefacelift.

• 10Omgeving
    • 10Cultuur