Camping Roma Flash Sporting

Camping Roma Flash Sporting
7,6

We hebben een aantal aanbieders voor Roma Flash Sporting voor je op een rij gezet:

264 reviews over Camping Roma Flash Sporting in het Nederlands

Fantastische camping

Pascal
8-8-2018

Sinds 1995 komen we aan het meer van Bracciano, en vanaf 2012 op deze camping (dit jaar voor de vierde keer). Bracciano is voor ons meestal het eindpunt van een tocht door Italië, even lekker nog chillen aan het meer.

Het is een heerlijke camping, onder de bomen, ruime plekken, prima sanitair. Doordat je onder de bomen staat, blijft het lekker koel. Vaak gaat het aan het einde van de middag wat waaien, waardoor het koel aanvoelt, de nachten koelen prima af.

Het meer is fantastisch. Je loopt er zo in, water is kraakhelder. Omgeving is aardig, maar haalt het niet bij Umbrië en Toscane. Bracciano is een hectisch stadje, maar echt Italiaans. Mooi kasteel. Dit jaar was er weer animatie, ook Nederlandstalig.

Er wordt veel gesproken over de eigenaresse. Ze houdt de camping goed in de gaten, en is heel erg strikt. Doe je iets niet volgens de regels, laat ze dat weten. Wij hebben geen negatieve ervaringen verder.

Een warm bad!

Barretje
2-4-2018

Ik ben inmiddels vier keer teruggekeerd bij deze camping. Dit zegt veel omdat wij eigenlijk altijd wel wat nieuws willen proberen. Deze plek voelt echter zonder overdrijven als thuis komen ook wel een warm bad.

De sfeer is prettig, en als je je open en vriendelijk opstelt naar de camping eigenaar is ze echt een fantastisch lieve vrouw.

Camping eten is niet speciaal, maar heerlijk Italiaans en er heerst meestal een gezellig atmosfeer tijdens het dineren.

De ligging is natuurlijk top, Rome snel en goedkoop te bereiken met de bus.

En dan het meer niet te vergeten.. Ik heb nog nooit zo'n fijne zwem/ligplaats ervaren als aan het meer van Bracciano. Het meer is kraakhelder en is zeer kindvriendelijk om in te zwemmen. Wel mag het wat vaker schoon gemaakt worden als ik dan toch iets moet noemen wat een minpunt is.

Tenslotte heb ik nooit gebruik gemaakt van het sanitair omdat wij altijd in een bungalow zaten. Die waren in goede staat.

Eigenlijk niks goeds te melden over deze camping, de eigenaresse is een verschrikkelijke vrouw die onze vakantie tot een hel heeft gemaakt. De luxe caravan die we gehuurd hebben was vies, oud en er miste van alles. Ik zou iedereen deze camping af willen raden. Wel jammer dat de eigenaar van het restaurant zich gekoppeld heeft aan deze camping, de mensen in het restaurant zijn erg aardig en het eten is erg goed!

Suncamp Holidays

Fijne camping aan een mooi meer

Wim
17-9-2017

Deze camping is ons prima bevallen. Omdat we er in het naseizoen waren was het betrekkelijk rustig. Het fijne was dat het restaurant nog gewoon open was en je voor weinig geld er smakelijk kon eten. Wij hebben geen slechte ervaring met de eigenarese gehad (zie eerdere reviews). Helaas was het zwembad al wel gesloten. Tip is om cash geld mee te nemen want de borg en het restaurant is zonder pin. Advies voor Rome is om met de trein vanuit Bracciano (gratis parkeren) te gaan. Dagticket incl. Metro/bus in Rome kost € 8,=. Voordeel is ook dat je de slechte geasfalteerde binnenwegen vermijdt. Ook een dagje strand (Ladispoli is 35 minuten rijden) is aan te bevelen. Wat ons opviel was dat de Italianen overal hun rotzooi laten liggen. Jammer van zo'n mooi land.

Wij komen graag weer terug

Kejan
2-9-2016

Vanaf half augustus deze camping bezocht. Rustige camping.

Mooie schone mobilehome. Alles wat je nodig hebt is aanwezig.

Schoon en heerlijk meer om te zwemmen.

Het zwembad is ook heerlijk. Nadeel is dat daar geen parasols staan. Je zit dus vrijwel de hele dag in de volle zon. Volgens het bordje bij de ingang moet je een badmuts op en mag je niet met ballen en opblaasartikelen in het zwembad. We hebben geen badmuts gezien en ballen en opblaasartikelen werden gewoon toegestaan.

In het restaurant kun je erg lekker eten voor weinig geld. Jammer genoeg is het personeel daar erg afstandelijk.

Alle voorzieningen op de camping zijn goed bereikbaar, waar je ook zit.

Je afval kun je gescheiden kwijt aan de rand van de camping waardoor je het niet ruikt.

Rome is met de trein vanaf het station in Bracciano (parkeer gratis aan de achterkant van het station) in ongeveer een uur bereikbaar. Kijk vooraf even in de dienstregeling welke trein je het beste kunt nemen: met de ene ben je er in drie kwartier, met de andere doe je er anderhalf uur over.

In het BIRG-ticket (8 euro per persoon in augustus 2016) is zowel de treinreis als het openbaar vervoer inbegrepen.

’s Middags gaat het een beetje waaien op de camping en ’s nachts koelt het ook op de bloedhete dagen lekker af.

Dat de eigenaresse “verschrikkelijk, vervelend of asociaal” is herkennen wij totaal niet. Het personeel bij de receptie is behulpzaam, vertelt over wat er in de omgeving te doen is en bij een warmwaterstoring werden we snel geholpen.

Wij komen graag weer terug!

Wat een prachtig uitzicht over het meer!

Danielle
22-8-2016

Een gezellige overzichtelijke camping met grote kampeerplekken. Wij hebben ruim anderhalve week aan het prachtige meer van Bracciano gestaan. De voorzieningen op de camping zijn prima. Genoten van de rust en het uitzicht. Natuurlijk kun je over iedere plek een minpunt benoemen, maar voor ons wegen deze niet op tegen alle pluspunten van deze camping!

Een pareltje!

Lotte van den Berg
20-8-2016

Afgelopen zomer voor de 5e keer op deze prachtige camping gestaan. Een aanrader voor iedereen die houdt van een rustige camping. De plekken hebben veel schaduw, het ligt aan een prachtig schoon meer, het eten is heerlijk, de mensen die er komen vriendelijk. Aan het meer liggen 3 leuke dorpjes waar je gezellig kan eten. Met de trein ben je met een uur in Rome. Zeer geschikt voor mensen die houden van een relaxte, rustige vakantie op een prachtige plek!

Mooir camping

Agnes Kokshoorn-Kleijn
18-8-2016

Wij komen al jaren met plezier op deze camping. Voornamelijk Nederlandse en Italiaanse gasten. Prachtig uitzicht op het meer en heerlijk zwemmen, want strand en meer zijn heerlijk schoon. Geen overbodige luxe of animatie, maar daar zijn wij ook niet naar op zoek. Wel eenvoudig vertier voor opgroeiende kinderen, zoals een zwembad, voetbalterrein, pingpongtafels etc.

De eigenaresse houdt goed in de gaten of iedereen zich aan de regels houdt, waardoor rommel en herrie je grotendeels bespaard blijft, en staat klaar om raad te geven of zaken te regelen mocht er iets aan de hand zijn.

Ruime, natuurlijk gevormde plekken onder de bomen, dus met veel schaduw, zonder strakke lijnen zodat je je niet 'opgehokt' voelt.

Wel jammer dat je bij vertrek alleen cash kunt betalen. Lastig, want zo'n bedrag kun je niet in één keer pinnen in het dorp verderop. Vervelend wanneer je daar op het laatste moment tegenaan loopt. Al merken we dat in Italië wel vaker en lijkt het 's lands gewoonte te zijn. Wij laten er ons dan ook niet door weerhouden, hebben het ontzettend naar onze zin gehad en gaan zó weer terug.

Mooie camping met fantastische omgeving

Fam. Pach
11-8-2016

Camping Roma Flash is een ideale camping om te kunnen switchen tussen Rome en de Italiaanse cultuur. Rome is een uur verwijderd (zowel goed te rijden als te bereiken met het openbaar vervoer) maar in de omgeving zijn ook prachtige plaatsen te vinden om de bekende Italiaanse cultuur op te snuiven. Het Braccianomeer is een uitermate mooi en schoon meer waarbij je met rustig weer gerust 3 meter diep kunt kijken tijdens het zwemmen.

Wanneer je op de camping aankomt krijg je de keuze om zelf te kiezen waar je wilt staan. In de zon met je auto of tussen de bomen waar het een stukje koeler/aangenamer is. Wij kozen voor het laatste, omdat de temperatuur tegen de 40 graden aanzit. Zo hadden we ’s avonds en ’s nachts een heerlijk koele tent op een ruime plaats.

Veel van de douches en toiletten (6 van de 12) waren defect, al hebben we vrijwel niet in de rij hoeven staan om een toilet of douche te kunnen gebruiken. Iedere ochtend werd het netjes schoongemaakt.

De keuken/restaurant op de camping is erg goed en aan te bevelen. Een pizza of pasta is niet duur en erg lekker. Je zou bijna willen dat je zo’n pizza in Nederland zou kunnen bestellen.

Het zwembad is wat verouderd, maar functioneert prima. Bovendien heerlijk verkoelend als je een dagje in de 40 graden hebt liggen bakken. Vrij ruim en er is over het algemeen altijd wel plaats om op een ligbed te liggen.

De eerdere recensies over het personeel en de eigenaresse hebben we vooraf gelezen. In de werkelijkheid herkennen we dit niet. We hebben twee gezinnen weggestuurd zien worden, maar wel doordat de één spullen had gestolen vanuit een paar tenten, en de andere doordat een gedeelte van de mobile home werd gesloopt. Geheel terecht dat ze van de camping verbannen werden naar ons idee.

Het personeel kwam bij ons over als erg behulpzaam, vriendelijk en attent. Mocht je zelf letterlijk de ‘tent afbreken’, dan hebben ze wellicht haar op hun tanden, maar zou je dat zelf niet hebben?

Overall: Een mooie camping met een fantastische omgeving!

Mooie camping, maar...

Ernst-Jan
1-8-2016

Roma Flash is een schitterende camping vlakbij Rome met een geweldige ligging aan het het meer van Bracciano. Er mankeert alleen van alles aan de camping waardoor het lastig is het totaalplaatje te waarderen. Het zwembad is oud en heeft lelijke hoeken (die gescheurd lijken) waar je je aan kunt bezeren. We hebben een jonge dochter die net kan zwemmen en ik kan haar zeker niet alleen laten in zo'n krakkemikkig bad. Het sanitair laat te wensen over. Koud-warm-koud-warm doet de douche, en ook de toiletten zijn niet allemaal zo schoon als je zou verwachten. De speeltuin is voor kleine kinderen, maar ia voor kleine kinderen veel te gevaarlijk. Het hout splintert en de glijbanen zijn veel te stijl voor kinderen onder de tien jaar. Als je aan het meer wilt verblijven is het mooi. De extra faciliteiten zijn verre van perfect.

Suncamp Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Roma Flash Sporting in Bracciano, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Roma Flash Sporting zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.