Camping Roma Flash Sporting

Italië, Lazio (Latium), Bracciano

8.1Fantastisch

• 8.7Eetgelegenheden
  • 7.6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Roma Flash Sporting voor je op een rij gezet:

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

280 reviews over Camping Roma Flash Sporting

• 2019
    9Wilma03-09-2019

Fantastische

Super centrale ligging. Mooi aan het meer en waarbij je heerlijk in het schone water kunt zwemmen en watersporten. mooie kleine dorpen in de omgeving. We hebben hier een huisje gehuurd super de luxe. Dit is ondertussen al het tweede jaar dat we hier komen en het voelt als thuiskomen. Super gastvrij de eigenaarresse .

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 9Simon van 't Hoff06-08-2019

Geweldig

Wij waren hier 2x op tussenstop vanwege onze roadtrip Sicillie. De camping voelt als thuiskomen. Daarom komen we hier vaak. De eigenaresse is streng maar rechtvaardig. Volledig te begrijpen. Als je je gewoon aan de regels houd is het een super aardig mens. Ze kan zelfs al in het Nederlands communiceren. Het geen in Italie uitzonderlijk is. Voor de rest mooie plaatsen aan het meer. Een goed restaurant met aardige bediening en heerlijk italiaans eten voor niet te veel. Ideaal als uitval basis voor een bezoek aan Rome. Voor iedereen die van een familiare sfeer houd raad ik deze camping van harte aan

• 10Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 8Ton30-07-2019

De camping was,is,en blijft voor ons een Paradijs!

Vervelend dat beweerd wordt dat camping Roma Flash op zijn retour is. We komen al tien jaar, en durven te beweren dat we de ligging en de bezoekers goed kennen. Ook als ik in het voorseizoen kom, zie ik dat er veel moeite wordt gedaan om de camping netjes te houden. En iedereen is volop gelukkig. Daarnaast is er juist de laatste jaren meer plek voor elke bezoeker. En overzichtelijker, rustiger en erg gezellig voor jong en oud. Een lekkere internationale mix. De daling van het meer heeft geleid tot 10 meter méér strand en een laag gras. De eigenaresse is alleen streng ter voorkoming van diefstal en ongewenst lawaai en gedrag. Dat geeft een extra veilig en goed gevoel. Als er een echt probleem is, staat niemand zo voor je klaar als mevrouw Elide. De bescheiden animatie voor de kinderen is beter dan vroeger. Als er bijv. brandblussers gejat worden en leeggespoten, zoals laatst, valt te verwachten dat er terecht streng opgetreden wordt.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 5Marielle25-07-2019

Voorbij

Deze camping is op zijn retour. Er wordt niet meer geïnvesteerd en dat is merkbaar. We waren hier 6 jaar geleden, het verschil is groot. Dames wc's alle dagen niet of slecht bruikbaar. Af en toe valt het water weg in de douches. Vanwege teruglopende aantallen gasten is er plek genoeg. De plaatsen zijn prachtig en schaduwrijk. Het meer is schoon, er is een douche op het strand. Enig overlast van vliegtuigen en disco in de buurt. De bar/pizzeria is eenvoudig, prijs/kwaliteit is goed. De eigenaar van de bar is vriendelijk. Dat kunnen we niet zeggen van de eigenaresse van de camping. Puberkinderen werden onacceptabel toegeschreeuwd en veroordeelt. Eigenaresse beheert niet, maar regeert. Een bekend fenomeen onder vaste gasten. Dit drukte voor ons een stempel. Er kan al jaren niet gepint of met kaart betaalt worden. Niet ongewoon in Italië, maar steeds minder gebruikelijk bij campings. Fijn gehad, maar al met al is de prijs te hoog.

• 7Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    10Pascal08-08-2018

Fantastische camping

Sinds 1995 komen we aan het meer van Bracciano, en vanaf 2012 op deze camping (dit jaar voor de vierde keer). Bracciano is voor ons meestal het eindpunt van een tocht door Italië, even lekker nog chillen aan het meer.

Het is een heerlijke camping, onder de bomen, ruime plekken, prima sanitair. Doordat je onder de bomen staat, blijft het lekker koel. Vaak gaat het aan het einde van de middag wat waaien, waardoor het koel aanvoelt, de nachten koelen prima af.

Het meer is fantastisch. Je loopt er zo in, water is kraakhelder. Omgeving is aardig, maar haalt het niet bij Umbrië en Toscane. Bracciano is een hectisch stadje, maar echt Italiaans. Mooi kasteel. Dit jaar was er weer animatie, ook Nederlandstalig.

Er wordt veel gesproken over de eigenaresse. Ze houdt de camping goed in de gaten, en is heel erg strikt. Doe je iets niet volgens de regels, laat ze dat weten. Wij hebben geen negatieve ervaringen verder.

• 10Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Barretje02-04-2018

Een warm bad!

Ik ben inmiddels vier keer teruggekeerd bij deze camping. Dit zegt veel omdat wij eigenlijk altijd wel wat nieuws willen proberen. Deze plek voelt echter zonder overdrijven als thuis komen ook wel een warm bad. De sfeer is prettig, en als je je open en vriendelijk opstelt naar de camping eigenaar is ze echt een fantastisch lieve vrouw. Camping eten is niet speciaal, maar heerlijk Italiaans en er heerst meestal een gezellig atmosfeer tijdens het dineren. De ligging is natuurlijk top, Rome snel en goedkoop te bereiken met de bus. En dan het meer niet te vergeten.. Ik heb nog nooit zo'n fijne zwem/ligplaats ervaren als aan het meer van Bracciano. Het meer is kraakhelder en is zeer kindvriendelijk om in te zwemmen. Wel mag het wat vaker schoon gemaakt worden als ik dan toch iets moet noemen wat een minpunt is.
    Tenslotte heb ik nooit gebruik gemaakt van het sanitair omdat wij altijd in een bungalow zaten. Die waren in goede staat.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juli 2016

• Oude reviews

2W21-09-2017

Nooit weer!! camping een ramp, restaurant was top!

Eigenlijk niks goeds te melden over deze camping, de eigenaresse is een verschrikkelijke vrouw die onze vakantie tot een hel heeft gemaakt. De luxe caravan die we gehuurd hebben was vies, oud en er miste van alles. Ik zou iedereen deze camping af willen raden. Wel jammer dat de eigenaar van het restaurant zich gekoppeld heeft aan deze camping, de mensen in het restaurant zijn erg aardig en het eten is erg goed!

• 1Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 8Wim17-09-2017

Fijne camping aan een mooi meer

Deze camping is ons prima bevallen. Omdat we er in het naseizoen waren was het betrekkelijk rustig. Het fijne was dat het restaurant nog gewoon open was en je voor weinig geld er smakelijk kon eten. Wij hebben geen slechte ervaring met de eigenarese gehad (zie eerdere reviews). Helaas was het zwembad al wel gesloten. Tip is om cash geld mee te nemen want de borg en het restaurant is zonder pin. Advies voor Rome is om met de trein vanuit Bracciano (gratis parkeren) te gaan. Dagticket incl. Metro/bus in Rome kost € 8,=. Voordeel is ook dat je de slechte geasfalteerde binnenwegen vermijdt. Ook een dagje strand (Ladispoli is 35 minuten rijden) is aan te bevelen. Wat ons opviel was dat de Italianen overal hun rotzooi laten liggen. Jammer van zo'n mooi land.

Gereisd met partner in september 2017

• 8Kejan02-09-2016

Wij komen graag weer terug

Vanaf half augustus deze camping bezocht. Rustige camping.

Mooie schone mobilehome. Alles wat je nodig hebt is aanwezig. Schoon en heerlijk meer om te zwemmen. Het zwembad is ook heerlijk. Nadeel is dat daar geen parasols staan. Je zit dus vrijwel de hele dag in de volle zon. Volgens het bordje bij de ingang moet je een badmuts op en mag je niet met ballen en opblaasartikelen in het zwembad. We hebben geen badmuts gezien en ballen en opblaasartikelen werden gewoon toegestaan. In het restaurant kun je erg lekker eten voor weinig geld. Jammer genoeg is het personeel daar erg afstandelijk.

Alle voorzieningen op de camping zijn goed bereikbaar, waar je ook zit. Je afval kun je gescheiden kwijt aan de rand van de camping waardoor je het niet ruikt.

Rome is met de trein vanaf het station in Bracciano (parkeer gratis aan de achterkant van het station) in ongeveer een uur bereikbaar. Kijk vooraf even in de dienstregeling welke trein je het beste kunt nemen: met de ene ben je er in drie kwartier, met de andere doe je er anderhalf uur over. In het BIRG-ticket (8 euro per persoon in augustus 2016) is zowel de treinreis als het openbaar vervoer inbegrepen. ’s Middags gaat het een beetje waaien op de camping en ’s nachts koelt het ook op de bloedhete dagen lekker af.

Dat de eigenaresse “verschrikkelijk, vervelend of asociaal” is herkennen wij totaal niet. Het personeel bij de receptie is behulpzaam, vertelt over wat er in de omgeving te doen is en bij een warmwaterstoring werden we snel geholpen. Wij komen graag weer terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8Danielle22-08-2016

Wat een prachtig uitzicht over het meer!

Een gezellige overzichtelijke camping met grote kampeerplekken. Wij hebben ruim anderhalve week aan het prachtige meer van Bracciano gestaan. De voorzieningen op de camping zijn prima. Genoten van de rust en het uitzicht. Natuurlijk kun je over iedere plek een minpunt benoemen, maar voor ons wegen deze niet op tegen alle pluspunten van deze camping!

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2016

48 tips over Camping Roma Flash Sporting

• Dertuen, 20-06-2014

vanaf half juli tot driekwart augustus zal ik minstens één dagdeel (mogelijk meer) per week zonder bindingsplicht schilderles geven voor mensen die een deel van hun tijd actief willen doorbrengen.

• Martine, 26-07-2012
    • Er zitten veel campings aan het meer, die qua sfeer ed erg verschillen. Het loont o.i. de moeite er een paar te bekijken alvorens te beslissen. Wij vonden de campings vlakbij Brachianno zelf het minst aantrekkelijk.
    • Tussen de middag mag je niet met de auto het terrein op, ook niet als je je tent wilt opzetten.
    • De paar dagen dat wij rond het meer verbleven, was het erg winderig. Een windscherm is dus wellicht handig om mee te nemen.

• ine, 20-10-2013

CAPAROLA : hier is een schitterend palazzo worden vaak ook films opgenomen hier is siësta prachtige fresco's is nog in privé bezit. TARQUINIA: Hier zijn prachtig beschilderde etruscische graven te bezoeken en met een combi kaart ook het musea yer bezoeken. Hier zijn ook voorwerpen die uit de graven komen te bekijken. Met u rug naar de ingang en dan rechts af daarna links een woonwijk in daar is Etrustica het etruscische leven helemaal na gebouwd zo erg mooi en je krijgt een goede indruk h

40 vragen over Camping Roma Flash Sporting

• Fred en Mieke, 05-01-2015

Reserveren in juni 2015

Wij zullen van 7 -11 juni 2015 naar deze camping gaan, zijn er vrije plekken of is reserveren noodzakelijk. n.b. we zijn met een vouwwagen met alleen luifel eraan.

grtz Fred en Mieke

inekeeggink, 08-01-2015

Iik denk dat u de gok wel kunt wagen. U staat dan waarschijnlijk niet aan het meer maar er zijn veel meer mooie plaatsen. Aan het meer kunnen maar 10 combinatie staan. Ik wil volgende week wel voor informeren dan slaan we op de vakantiebeurs en is de eigenaresse er ook.

ineeggink_1, 08-01-2015

Ik lees nu dat u voor in juni komt. Dat is geen enkel probleem u hoeft niet te reserveren. Misschien zien er elkaar dan nog wel. Groeten Ine

• JB, 12-08-2014

Stekker/stopkontact aansluiting

Hoe zijn de stopkontact aansluitingen in de mobile homes? Kunnen onze apparaten gewoon in het kontact of moeten we verloopstekkers meenemen?

ine, 14-08-2014

neemt u voor de zekerheid een verloop mee. Maar as alles goed is kan je er gewoon een stekker in doen. Groeten Ine

• A.Riez, 31-07-2014

Openbaar vervoer richting Rome

Voor september ben ik opzoek naar een camping aan het water om de stad Rome enkele dagen te bezoeken. Ik kwam bij deze camping uit.

Is de stad vanaf de camping goed met het openbaar vervoer te bereiken? En hoe lang doe je daar gemiddeld over?

ine, 31-07-2014

JA, Rome is prima met het openbaar te bereiken. De bus gaat vanaf de camping naar het station en daar koopt u een BIRC kaartje.(8 euro) Dit voor de treinreis en het openbaar vervoer de hele dag in Rome. Er zin verschillende station waar de trein langs komt. O.A. st Pietro station vanhier loopt u zo naar de Sint Peter en aanverwante dingen. Een halte er voor stopt ook een metro het station hee Valle Aurelia. Ik hoop u zo ven dienst te zijn geweest voor verdere vragen rustig doen. Groeten INe

ine, 02-08-2014

Ja, u kunt een kluisje huren op de camping . Hangen bij de receptie. Groeten Ine

Miranda, 06-08-2014

Wij zijn 3 x naar Rome geweest met de stoptrein, dan zit je toch wel 1,5 uur in de trein. Stap je wel midden in Rome uit. Terug hebben we 2 x sneltrein gehad, ben je ongeveer 1 uur bezig. Je kunt evt. ook vlak bij station je auto bewaakt parkeren, hoef je ook niet op de bus te wachten.

A, 31-07-2014

Vanaf de camping een bus, dat is even fijn! En hoe lang duurt het ongeveer tot je in Rome bent?

ineke, 01-08-2014

U doet er met bus en trein ruim en uur over. Groeten Ine

ineeggink_1, 01-08-2014

Met bus en trein ongeveer 1 uur. Gr. ine