Camping Lido Village

Tonen op kaart

68 reviews over Camping Lido Village

• 2018
    9Marco van Lochem05-08-2018

Perfecte vakantie en voor herhaling vatbatbaar!

Een prachtige camping, niet te groot, voor het grootste deel schaduwrijk en schitterend gelegen aan het Bolsena meer. Het kleine strand wordt dagelijks schoon gemaakt en ondanks het formaat is er voldoende plek om te liggen. Het toiletgebouw, er is er maar 1, centraal gelegen, wordt gedurende de hele dag schoongehouden en is groot genoeg (ik heb geen één keer moeten wachten voor een toilet, washokje of douche). De omgeving is ook prachtig, veel te zien, maar ook op de camping is het goed vertoeven. Zonnen, zwemmen in het heerlijke meer, of zittend bij de tent. Wij hebben een perfecte vakantie gehad en gaan volgend jaar weer terug!

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

6Jenneke19-12-2017

matig

Voor Wi-Fi werd 18 euro per toestel per week gevraagd, vaste caravans staan aan het meer, geen sfeer sanitair redelijk. receptie niet dienstverlenend, na twee dagen naar de buur camping ""Blu International"" verhuist en daar gebleven.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2017

• 9sylvia van der klauw27-08-2017

mooie goede camping aan schoon meer

er is animatie met dansen vanaf 22.30 ook voor oudere jeugd.Veel Italianen ook. Mix op de camping van allerlei nationaliteiten ,ook duitsers engelsen nederlanders.fransen Vrije plek keuze. ruime plekken. Zwemmen in schoon stil rustig meer zonder motorboten. lekker water. Plaatsje Bolsena is prachtig en leuk, vanaf camping langs het meer lopen op zandpad 20 minuten. Zwembad hoort niet bij camping ,voor 2 euro mag je er zwemmen, grenst wel aan camping. Meer is echter prima genoeg. Wifi goed. eten zelfbediening is echt goed en goedkoop. Sanitair echt goed max 2 minuten lopen. Zelf papier en zeep meenemen. ook leuk voor oudere jeugd en pubers. Alles prima verzorgd en goede campingwinkel

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 8Nico Ottervanger01-08-2017

Mooie plek

Mooie camping aan het meer, goed onderhouden sanitair. Ruime plaatsen met veel schaduw. Privé strand en boulevard op de camping. Vanaf de camping loop je langs het meer zo naar Bolsena. In Capodimonte kan je zeer voordelig een bootje huren voor heel de dag bij Bussola boat rental. Deze zeer vriendelijke man heeft aan de boulevard een restaurantje met bootverhuur en een Nederlandse website. Verder is Bolsena een leuk stadje waar je voor zeer schappelijke prijzen goed kan eten. Ook een bezoek aan Rome is van hier uit zeer goed te doen. Kortom een mooie camping die een bezoek, ook met kinderen, meet dan waard is.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 7Susan24-05-2017

Mooie en schone camping aan een prachtig meer.

Pluspunten: De campingplekken zijn voor Italiaanse begrippen ruim en vrijwel allemaal onder de bomen gelegen, dus voldoende schaduw. Sanitairgebouw is zeer ruime en schoon. Winkeltje is prima voor de kleine boodschappen en verse broodjes in de ochtend. De camping ligt direct aan het prachtige en schone meer van Bolsena. De camping heeft meerdere strandjes gecreëerd aan het meer zodat er genoeg is om te zonnen en zwemmen. Vanuit de camping loop je binnen een kwartier naar het plaatje Bolsena, waar voornamelijk aan het meer vele leuke en betaalbare restaurantjes zijn.

Minpunten : Geen toiletpapier en douchen met muntjes (€ 0,50) Zwembad moet apart betaald worden en is niet goedkoop! Wij misten een gezellige bar en restaurant op de camping. Er is wel een grote bar met self-service restaurant, maar dat heeft geen enkele sfeer.

• 8Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

• 8An21-08-2016

Mooie ligging

Mooie nette camping meteen ah meer. Mooie stacaravan. Sanitair zag er netjes uit maar geen gebruik van gemaakt. Klopt dat een deel vd camping ver van het toiletgebouw zit. Wifi duur, teens raar dat je moet betalen voor het Zwembad. Leuk om naar bolsena te lopen vanaf de camping. Leuk dorp en goede restaurants voor weinig geld. Fabio 2x in de week erg gezellig voor de kids. In stacaravan geen last gehad van lawaai maar klopt dat er een groep nl jeugd was die erg aanwezig was veel aan het zuipen was en zichzelf erg geweldig vonden. Wij vonden het ver der een mooi meer en fijne omgeving geen massa toerisme zoals gardameer zeker de 1600km waard. Het is dat wij nooit 2 keer naar dezelfde plek gaan maar zou zo weer gaan. Mevr vd receptie met bril super vriendelijk wou alles voor je doen ivm vertrek zwarte zaterdag wouden we bijboeken voor 2 nachten zij dacht mee mochten bungalows bekijken mochten ook naar andere stacaravan super geregeld.

• 4r_jansen19421-08-2016

Een 1 keer nooit weer ervaring

Camping Lido is een op het eerste gezicht prachtige camping. Mooi gelegen aan het meer, prachtig sanitair en prima plaatsen. Echter onze kater hadden we al na het eerste kwartier. Je moet betalen voor het zwembad ?!?. Ok douchemuntjes zijn volgens mij ook niet meer van deze tijd, maar vooruit. 50 cent voor vier minuten douchen, gaat net. Wel een prachtig sanitair. Maar als je voor je rust op vakantie gaat ben je op Lido aan het verkeerde adres. De eerste avond oude muziek tot 00:00 uur. Dat trok ik nog wel, maar die lallende tieners tot 04:00 uur was de druppel. Niet normaal, het ging de hele nacht door. Tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik de uitspattingen van de jeugd prima kon verstaan, omdat het overwegend Nederlands was. Kortom, spul weer ingepakt en snel vertrokken. De mensen van de receptie waren overigens niet geïnteresseerd waarom we niet de volle twee weken bleven. Bolsena is verder wel een leuk stadje met prima eetgelegenheden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7leon17-08-2016

geweldig maar.......

ligging geweldig,plaatsen lekker groot.mooie omgeving ,ook voor jeugd leuke dingen te doen.maar 1 was/doucheruimte voor de hele camping is niet goed!het is echt een heel eind lopen s,nachts en wat dacht je van de afwas doen!? muntjes voor douche,hoe verzin je het...wij waren met 8 personen x 8 muntjes per dag a 0.50euro.reken maar uit!toiletpapier niet aanwezig.. kortom,er moet wat gebeuren wil ik hier nog een keer naar toe want de plek is echt top.

• 7Staat v/h sanitair

• 7Peter V.14-08-2016

Helaas veel overlast van "onze" Nederlandse jeugd

Kom hier al vanaf 1995. Bij aankomst moet je reglement ondertekenen, maar de regels worden totaal niet gehandhaafd. Dit jaar was het extreem rumoerig gedurende de nacht tot ongeveer 5 uur 's morgens. Jeugd(99% Nederlands), ook van de naburige camping Blu, schreeuwt en gilt de hele nacht door. De nachtwachten zeggen totaal niets, vaak zijn ze zelf met hun telefoon aan het spelen. Dan heb je nog de "showmaster" Fabio die de volumeknop steeds harder zet zodat de rest van de camping ook volop mee kan genieten. Dit jaar ook buitenbioscoop zodat je over de hele camping wel het geluid van homecinema hebt maar geen beeld. Echt een absurd idee, want bijna niemand kijkt. Mijn overburen zijn na 2 nachten weer vertrokken en ik ken een heleboel mensen die niet meer terugkomen.. Zelf heb ik ook nog aangegeven dat ik niet begrijp dat men deze overlast accepteert. Commentaar: "I wasn't here in the night". Na een stevige discussie geeft ze toe dat er meer klachten zijn en ze het met de manager gaat bespreken. Bolsena is mijn tweede thuis, helaas nog geen ander alternatief gevonden voor deze camping.

• 8Staat v/h sanitair

• 6W.F. de Jong12-08-2016

onvriendelijke camping op een prachtige plek

Het meer van Bolsena is een aanrader. Lekkere temperatuur, ene dag rustig de andere dag golven. Mooie omgeving. Op de camping veel plaatsen in de schaduw. Wat wij echt slecht vonden is dat er maar 1 centraal gelegen badhuis is, voor de wc en de afwas moet je elke keer heel ver lopen. Geen wcpapier en geen zeep bij de wc's. Muntjes in de douche en voor het zwembad moet je betalen. Nou ja?! Eens met de vorige reviews, veel lege plekken en daardoor een beetje sombere sfeer. En mevrouw campinghoofd is een ouderwets takkewijf. De kinderen hebben zich prima vermaakt en wij hebben aardige ouders ontmoet, maar ik denk niet dat wij hier nog terugkomen.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

9 tips over Camping Lido Village

• tessa2211, 07-06-2013

Tip; ga ook eens eten bij het restaurant dat vlak buiten de camping direct aan de weg ligt. Helaas weet ik de naam niet meer, maar het is een pand dat Romeins aandoet. Je kunt hier heerlijk eten (pizza maar ook vlees/vis) en de locatie is heel sfeervol! Ongeveer 5 minuten lopen zodra je de camping af bent.

• Inge Janknegt, 05-08-2013
    • Met de trein naar Rome vanaf Montefiascone. Koop je kaartje bij de tabakswinkel voor 14 euro (retour Rome + alle OV in Rome!).
    • Restaurant Il Camionetto, vlak voor Montefiascone vanaf de camping. Prachtig uitzicht over het gehele meer, lekker eten en vriendelijke bediening. Vooral leuk om met z'n tweeen heen te gaan, minder geschikt voor kinderen.
    • Aan het begin van de camping staat een boertje waar je zelf je kruiden kunt plukken en groente kunt halen!
    • T.o. camping olijfolie fabriek!

• ruben, 03-09-2012

Het restaurant bij camping Blu is fantastisch. Onze kinderen vonden de pizza op Lido Village Bolsena naar karton smaken. Kortom: bij het strand even door het hekje kruipen naar de naastliggende camping!

2 vragen over Camping Lido Village

• Mw. Loman, 10-01-2013

Multisportveld

Goede dag, Wie kan me meer vertellen over voetballen op de camping? Valt er te voetballen op gras of beschikt de camping over een mulitsportveld? Heeft iemand een foto van het voetbalterrein svp?

Alvast dank voor een reactie.

Inge Janknegt, 05-08-2013

Er wordt gevoetbald op de camping, elke dag een toernooi tussen NL en Italie, gaat er helaas niet altijd even vriendelijk aan toe (voornamelijk vanuit de Italianen). Het is geen gras, kinderen komen niet al te schoon thuis maar ach, het is vakantie ;-)

• l van der starre, 15-10-2010

ligging bungalows, ligging mobil-homes

Liggen de mobil-homes de luxe, en de bungalows plus aan het meer? hebben ze zicht op het meer? en hoe is het comfort ? is er voldoende eigen ruimte rondom de bungalow? of is deze geschakeld?? wat is meer aan te raden, de bungalow of het mobil home, wat betreft ligging en privacy??

Dennis, 20-08-2012

De mobil-homes en bungalows liggen allemaal achterop de camping, aan het meer zijn alleen campeer plekken. Op de site van de camping staat een plattegrond van de camping. http://www.lidocampingvillage.it/_du/servizi.html

Camping Lido Village info

• Aantal sterrensterstersterster