Camping Le Calle

13 reviews over Camping Le Calle in het Nederlands

Heerlijke plek

Renee Huner
17-3-2013

Afgelopen jaar 2 weken op camping Le Calle gestaan. We zijn er met de auto heen gegaan maar hadden daar een huurtent genomen, ideaal dus als je na een lange rit aankomt en alles klaar staat!

De camping heeft een perfecte ligging, je loopt zo naar het meer en na een wandeling langs het water sta je in het gezellige centrum van Bolsena. De omgeving is niet heel toeristisch waardoor het niet te druk is en je in het "echte" Italië bent.

De camping is eenvoudig maar wel heel schoon en netjes. De eigenaar Ernesto is vriendelijk en houdt alles persoonlijk in de gaten.

Wil je barbecueën met een salade erbij, kun je bij hem alles van het land halen. En het allerlekkerste is de huiswijn van de camping!

Het verblijf daar is zeker voor herhaling vatbaar!

Gereisd met partner in mei 2012

Heerlijke vakantie op gezellige camping

Geesje
25-2-2013

Het afgelopen jaar voor het eerst in een ingerichte tent op Agrituristico Le Calle. Het is ideaal om naar Rome te vliegen, met de trein naar Orvieto te reizen en daar opgehaald te worden, geen gesjouw met eigen tent. Reisorganisatie heeft me naar Le Calle gebracht en daar stond de tent ingericht klaar. De camping is niet groot, max. 20 staanplaatsen, dit vind ik ideaal. Ik hou niet van grote campings. Ook Le Calle is in hoogzomer vol maar toch blijft het gemoedelijk. Het sanitair op de camping is eenvoudig maar schoon. Ernesto, de beheerder, bracht zelfgemaakte wijn mee als welkomst geschenk en ik kocht groente uit eigen tuin. Van Le Calle is het een heerlijke wandeling langs het meer naar Bolsena waar gezellige terrasjes zijn en leuke winkels. De omgeving bied veel bezienswaardigheden en een dagje Rome met gids Mariet is een aanrader. De ingerichte tent van

Activabolsena en Agrituristico Le Calle hebben meegewerkt aan een heerlijke vakantie.

Gereisd alleenreizend in september 2012

leuke camping

Robin & Ans
11-9-2012

Een eenvoudige camping, met aardige boer en boerin.

Sanitair is inderdaad eenvoudig, maar wordt regelmatig schoongemaakt.

De rust op de camping was een verademing in vergelijking tot andere campings.

Een aanrader dus voor mensen die houden van cultuur (rijkelijk aanwezig in de buurt) en water. Het meer van Bolsena leent zich uitstekend voor zwemmer etcetera.

Wij zouden zo weer terug gaan.

Gereisd met partner in augustus 2012

Leuk, maar met beperkingen

Marcel van der Krabben
5-9-2012

De camping heeft 20 plaatsen, 3 douches, 3 wc's, geen zwembad, geen terras, geen speelterrein. Is goedkoop en de groenten zijn er heerlijk. Bedenk nu dat men met deze faciliteiten er meer dan 25 plaatsen van maken door op elk hoekje iemand te zetten en plaatsen dubbel te bezetten. Dan moeten er +/- 100 mensen met de 3 douches doen.

Mocht je er naartoe gaan in het hoogseizoen boek dan rechtstreeks en zorg dat je alleen de linker kant krijgt, plaats 1 t/m 7. De rechter plaatsen worden dubbel gebruikt waardoor je tegen de achterkant van een tent of caravan kijkt, zie foto. Verplaatsen is niet mogelijk. Hier staat men niet voor open. Boek je op tijd wordt je waarschijnlijk afgestraft doordat ze je dan juist ergens achter plaatsen. Wij hebben er met de hulp van andere campinggasten een leuke vakantie van gemaakt, maar een aanrader is het absoluut niet.

Gereisd met partner in juli 2012

Le Calle is een low budget camping dicht bij het meer van Bolsena. Prijs kwaliteit verhouding is goed.

Echter met kinderen is het minder geschikt, de kinderen mogen niet teveel lawaai maken, er zijn geen speelgelegenheden, bij het sanitair staan allemaal cactussen waar ze dicht langs moeten lopen.

Het is een echte 'kamp Holland' camping met veel geklit en geklets, niets voor ons dus....

Wat wel leuk is, is dat je verse groenten uit de tuin van de boer kan krijgen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Mooi plekje

oetsie61
22-8-2011

Wij kwamen aan en er was officieel geen plaats. Snel werd toch een plek bedacht, aan de kopse kant van de 2 rijtjes. Erg vriendelijk, super broodjesservice ('s morgens al bezorgd bij de caravan), mooie omgeving waar veel te doen/zien is.

Bolsena is leuk maar ook Montefiasco, Civita, Orvieta en niet te vergeten Pitigliano. Als je een kort stukje over het grasland liep kwam je bij het meer met wat kleine strandjes. Het zgn grote wordt gedeeld met de camping Blu, daar is het wel altijd druk als het zwemweer is. Wij zijn een paar keer een stukje langs het meer gereden en daar zijn volop strandjes waar je heel rustig kunt zitten. Ook fijn als je zoals wij een hondje bij je hebt. Verder natuurlijk de groentetuin van oma waarje van alles kunt kopen, tot de wijn toe. Al met al een fijne camping, zeker voor de voor Italie lage prijs. Begin augustus werd het wel echt heel druk op de camping en dan is het sanitair niet echt voldoende.

Gereisd met partner in juli 2011

Volgend jaar weer (in de Bolsena)

Dorien
21-8-2011

Dit jaar maar eens naar een agri-camping, een beetje bang voor een "bejaarden-camping", maar dat was totaal niet zo! Om te beginnen natuurlijk Inga en Ernesto (en Rudi); ze willen alles wel voor je doen. Het is een mini-camping; één straatje. Er waren gezinnen met kids, oudere echtparen, alleengaande fietsers... Van alles door elkaar van veel nationaliteiten. Wie rust wilde kreeg rust, wie gezelligheid wilde had snel contact. 's-Morgens doorgeven welke zelfverbouwde groente je wilde hebben en 's-avonds lag het op je bord. Inga gaat elke avond langs alle mensen om te vragen of ze nog broodjes willen bestellen en die krijg je de volgende dag. Onze kinderen hadden het echt ongelooflijk naar de zin! Het meer op loopafstand is superhelder! De Coop op 800 mtr, maar Inga heeft nog wel adresjes voor goede slagers enzo. In de omgeving veel fietsers. En op dinsdag markt in Bolsena. Als je wat wilt zien: er is genoeg. Even langs de VVV in Bolsena en/of bijv. Orvieto.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Zeker doen, je bent er direct thuis.

Garry Flament
12-2-2009

De camping is goed gelegen en goed bereikbaar. Waar Henk van der Spek gestaan heeft weet ik niet maar de camping ligt zeker geen 500 meter van het meer.Ik denk zelfs geen volle 100 meter. Wel, het is wel drie jaar geleden dat we er nog geweest zijn, was er toen geen zicht op het meer vanaf de camping door de nogal weelderige plantengroei. Dat is wel het enige min puntje.

Gereisd met partner in augustus 2007

Echte aanrader

Garry Flament
      7-2-2009

Zeer rustige camping. Zeer vriendelijk onthaal, net en verzorgt. Een echte aanrader voor wie van een rustig verblijf houd en aan een zachte prijs.

Nadeel; Is aan het meer gelegen maar toen ik er was, nu een 3 j geleden, was er door de weeldige plantengroei vanaf de staanplaatsen geen zicht op het meer mogelijk.

Gereisd met partner in april 2008
          2008

Aanrader

Michel
          7-9-2008

Zeer sympatiek echtpaar, geen moeite te veel voor de gasten. Goede, stofvrije staanplaatsen van ca 80 M2. Prima restaurant op 50 meter ( Il Fornagio ). Verbinding met meer.Eerlijke prijs: 17 euro voor standaardbezetting met twee personen. Sanitair is primitief en redelijk goed onderhouden. Slechts 3 douches. Deze -boeren - camping is slechts geschikt voor het opvangen van de aanwezige 20 plaatsen. Als er groepen zijn aangenomen, blijf er dan liever weg. Ruimte en sanitair zijn dan ontoereikend. Bazin zorgt voor orde en rust. Baas ( de boer ) is een schat van een man en houdt de wacht aan de poort tot een stuk in de nacht. Voordeel : geen histerie rond de siesta. ( vrije toegang gans de dag ) tot middernacht. In vergelijking met de apocalyptische sfeer van de andere - gerenomeerde - campings in Bolsena is dit een paradijs!

Gereisd met partner in augustus 2008

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
          • SchaduwplaatsenAanwezig
          • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Calle in Bolsena, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Calle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.