Kleine hotelsWeer vandaag23°10°

40 reviews over Camping Aquileia in het Nederlands

Prima camping

Henk
7-1-2019

Prima camping in de buurt vrij weinig te doen

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Wilma Lubbinge
29-9-2018

Heerlijke camping met mooie schaduwrijke plaatsen, mooi zwembad wat continue bewaakt wordt! . Prima communicatie met de vriendelijke eigenaresse. Sanitair gedateerd maar goed schoon. Jammergenoeg geen toiletbrillen . Aan overzijde goed uitgerust lokaal winkeltje met heerlijke broodjes en verse vleeswaren. op paar minuten rijden in Cervignano de penny Ccop en Lidl. Geen animatie, in plaatsje ook geen vermaak voor tieners: vlakbij in Palmanova een outlet en een mega Tiare shoppingmall Trein verbinding Cervignano Venetie is uitstekend!! Mooie opgravingen , de basiliek restaurantjes en ijssalons. Zee op fietsafstand veel fietspaden Een aanrader voor jong en oud

Gereisd Met partner in augustus 2018

prima charmecamping

dijkmane
5-9-2018

prima charmecamping. dubbele plaatsen zijn erg ruim en mooi gelegen, er is veel schaduw op de camping. er komen wel veel doorreizigers die maar 1 of 2 nachten blijven. sanitair is prima voorelkaar en wordt goed schoongehouden. zwembad is heerlijk met continue badmeester aanwezig, verder is er geen vertier op de camping, maar rust. ( wel worden de kerkklokken van de basiliek elke dag om 0600u even getest voor een paar minuten, dat is even wennen ) de terreinknecht is erg blij met zn bladblazer, deze wordt elke ochtend vanaf 0800u vol enthousiasme gebruikt, het is wel erg netjes allemaal. gemis is het ontbreken van watertappunten op de camping, die zijn alleen bij de toiletgebouwen te vinden. aan de overkant van de straat een kleine market waar ze goede broodjes en kleine benodigdheden verkopen. het plaatsje zelf is weinig bijzonder, op de opgravingen en de basiliek na. leuke bar op het plein en goede pizeria alla basilica.

Gereisd Met oudere kinderen in Wed Aug 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Karin
11-8-2018

Zijn hier voor het tweede jaar geweest en opnieuw goed bevallen. De camping is klein met een heerlijk zwembad. Wij hadden een dubbele plek gereserveerd, dat is wel aan te raden, de gewone plekken zijn klein. Bovendien is het uitzicht bij de dubbele plekken prachtig! Er is geen animatie op de camping, maar er is voldoende te doen in de omgeving. Voor onze tieners 2 outlet-shoppings in de buurt. Dagje naar Venetië, naar Slovenië, Triest, boottochtje door de lagune, strand in Grado, maar ook in Lignano sabbiadore. Op loopafstand van de camping de heerlijke meloenbar met Prosecco van de tap en 's avonds een ijsje halen in het stadje. Beste pizza restaurant All Anfora!! Er zijn geen uitgaansgelegenheden voor tieners. Het sanitair is oud maar schoon, geen toiletbrillen en wc papier, maar daar wen je snel aan.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Erg leuk.

H.hermans
2-8-2018

Rustige camping voor diegene die rust zoekt, een grote standplaats wil met schaduw en vriendelijke mensen. De meeste mensen zijn op deze mooie camping op doorreis, wij waren er 2 weken en hebben een prachtige vakantie gehad. PRIMA zwembad , goed sanitair en verder geen vertier, heerlijk ! Voor bijzondere bezoeken moet je wel iets verder gaan ( behalve het strand ) maar dan heb je ook wat : Slovenië, Venetië, trieste. Winkels (Lidl ) 15 minuten verwijderd en een leuk plaatselijk supertje tegenover de camping. (Mensen die hierover negatief reageren kunnen beter in Nederland blijven ).

Gereisd Met oudere kinderen in Sun Jul 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Fijne, mooie rustige charme camping

Stan
29-7-2018

Camping Aquileia ligt aan de noordrand van het dorp Aquileia en kenmerkt zich door mooie grote beplanting, waardoor er veel schaduw is en een “groene sfeer”. De camping beschikt over ruime campeerplaatsen, die rondom het (continue bewaakte) zwembad(je) liggen. Dat zwembad ligt overigens vol in de zon. Daarnaast is er een mooi speelveld en ping-pong tafels. De camping heeft géén animatie en is vooral rustig. Locatie is heel goed met uitvlieg-mogelijkheden naar (het strand van) Grado, Gorizia, Triëst, Palmanova, Udine maar ook voor trips naar Slovenië en Istrië. Rondom de camping zijn veel goede fietspaden. Sanitair is keurig netjes (douche volledig instelbaar) en voldoende. In de buurt zijn voldoende supermarkten en ook winkelcentra. Kortom: prima camping voor rustzoekers, die ook de omgeving willen zien en gezinnen met kleine kinderen, die geen animatie nodig hebben.

Gereisd Met partner in juli 2018

Voor ons niet meer.

Niels
23-7-2018

Voor ons de eerste keer op deze camping. Vooraf via de mail erg prettig te woord gestaan. Echter bij aankomst ontzettend onpersoonlijk en nors ontvangen. We kregen een kaartje met onze plek en er werd verder niks verteld.

De plekken hebben een combinatie van zon en schaduw wat het erg prettig maakt. De plekken hebben weinig privacy.

De camping werd tijdens ons verblijf voornamelijk gebruikt als overnachtingscamping. De mensen die langer bleven staan waren voornamelijk ouderen.

Het sanitair heeft erg prettige douches en wastafels. De toiletten worden slecht schoongemaakt. Er ligt veel urine op de grond en op het hoogte punt zat er een toilet volledig onder de uitwerpselen.

In de omgeving is er niet heel veel te doen. Veel bezienswaardigheden liggen op grote afstand. Palmanova is wel erg leuk om te bezoeken.

Wij hebben onze 1.5 week die we geboekt hebben niet uitgezeten en zijn na vier dagen vertrokken.

Gereisd Met partner in Sun Jul 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Een camping zoals een camping hoort te zijn!

Sandy van de Laar
28-6-2018

Aardige ontvangst! Ze spreken meerdere talen. Schaduwrijke plekken met veel bomen wat erg prettig was. Prima sanitair en een ruim zwembad! Alles wordt keurig onderhouden en schoongemaakt. Aan een kant mooi uitzicht over landerijen en bergen, aan de andere kant het dorp en de opgravingen. Heerlijk rustig en voor Italiaanse begrippen een prima prijs. Een kleine supermarkt met hartelijke eigenaars tegenover de ingang waar we dagelijks verse broodjes en vers gesneden italiaanse vleeswaren haalde. Perfetto! Uit eten tip! Net buiten het dorp zit een restaurant pizzeria Antica. Daar moet je echt heen! Zooo lekker!! :-)

Gereisd Met partner in juni 2018

Camping zoals een camping moet zijn.

Theo
18-8-2017

Ruime plaatsen, veel schaduw van loofbomen. Douches heerlijk warm en flinke straal. Wc's schoon maar zonder wc-bril en wc papier. Zwembad is bij volle bezetting aan de kleine kant. Rustige camping, geen feestvierders, veel tentkampeerders. Ligt aan de Alpen-Adria fietsroute. Directe omgeving niet spectaculair, maar leent zichgoed voor het maken van fietstochten. Strand: Grado is 10 Km. Aquileia is een rustig stadje met veel Romeinse opgravingen en een prachtige kerk met mozaïekvloer. Naast de camping een goed restaurant (grote porties, alleen hoofdgerecht of primi is ruim voldoende. 500 meter van de camping bij wijnboer Tarlao, een heel leuk en goed restaurant. Veel Italianen, vraag wijn van het huis en heerlijk bronwater uit eigen bron. Triest is een prachtige stad, met de boot vanaf Grado goed te bereiken.

Gereisd Met partner in juli 2017

Fijne camping, vooral met jonge kinderen

juliabrat
10-8-2017

Heerlijk rustige camping, sfeervol, met veel bomen. Vriendelijke en behulpbzame beheerder (Monica). Wij huurden een mobil home en hebben bijna nog nooit zó vrij gestaan. Heel fijn is ook het bijbehorende overdekte prieeltje waar je kunt eten en in de schaduw zitten. Geen overbodige luxe met 36 graden! Keukeninventaris is wel érg basic; op zich kun je je ermee redden, maar wat ontbijtbordjes en –kommetjes waren wel handig geweest (er zijn alleen grote platte en –diepe borden).

Jammer dat de bar annex ijscorner bij het zwembad nooit open was. Hierdoor miste een stukje gezelligheid en was er niet echt een “hart” op de camping waar bijv. oudere jeugd elkaar kon treffen. Aan de andere kant zorgde dit er wel voor dat het na 22 uur lekker stil was ☺, maar voor onze oudste zoon (16) was het op deze manier wel wat saai . Strand bij Grado is erg druk, zee ook niet echt spannend, doordat je in een baai zit, zijn er nauwelijks golven en blijft het water lang ondiep (en lauw). Wij zochten liever de oever van de Isonzo rivier op; een stuk rustiger en heerlijk koud water. Aquileia zelf is afgezien van de opgravingen en basiliek en toren niet echt een gezellig dorp. Maar in de omgeving is genoeg te zien en te doen.

Gereisd Met oudere kinderen in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

• Aantal campingplaatsen50 tot 200

• Autovrij parkJa
  • ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• BuitensportenFietsen
  • Sport & SpelTafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Aquileia in Aquileia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Aquileia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.