Aquileia

We hebben een aantal aanbieders voor Aquileia voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Aquileia voor je op een rij gezet:

Reviews over Aquileia

Leuk stadje buiten de drukt van Grado

Theo
    23-8-2017

Aquileia is een rustig stadje. Er zijn een aantal Romeinse opgravingen, waarvan er een paar zeker de moeite van het bezoeken waard zijn.. Verder heeft het een zeer bezienswaardige kerk met een apart staande toren. De oorspronkelijke kerk is een van de eerste katholieke kerken in het Romeinse rijk. Er ligt nog een prachtige mozaïekvloer in. De kerk staat aan een mooi plein met enkele terrasjes. Aan de hoofdweg door het stadje is een meloenbar waar het vaak druk is. Verder zijn er enkele restaurants.

Gereisd met partner in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Klein plaatsje bekend om Romeinse opgravingen

Erno
    28-8-2016

Wie van opgravingen en de Romeinse tijd houd zit goed. Je kunt bij de VVV informatie krijgen over een Tour met of zonder gids. Schaf je een toeristen kortingskaart aan is de Tour gratis...zo ook de boot naar Triëst en het bezoek aan diverse musea. Er zit tegenover de VVV een Mercado of wel supermarkt.

Gereisd met jonge kinderen in Mon Aug 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Heel mooi!

arthur_mascha
    1-1-2016

Mooie stadje met heel veel cultuur. Echt schitterend. Het stadje is niet zo groot en er zijn ook niet zo veel restaurants en is dus niet zo toeristisch. Op het pleintje is bijna elke avond wel iets te doen. Tip: je kunt lekkere pizza eten achter het Informatiecentre.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Leuk dorpje met veel opgravingen

ATLAY
    24-8-2014

Leuk dorpje met veel opgravingen met resten uit Romeinse tijd. Er zijn wat winkels, horeca en een mooie basiliek. De basiliek van Aquileia en de archeologische zone staan op de UNESCO Werelderfgoedlijst

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

Belangrijke Romeinse garnizoensstad

Toon
    2-8-2013

Aquileia (van 181 voor Christus) was een belangrijke Romeinse garnizoensstad met een bloeiperiode in de 4e eeuw. In het jaar 452 vernietigd door Attilla met zijn Hunnen. De zeer bezienswaardige basiliek werd gebouwd vanaf 1031. Aquileia nu is een rustig dorp met veel Romeinse opgravingen en een heel drukke weg naar Grado die daar ook nog eens dwars doorheen loopt. Alles is vrij te bezichtigen. Voor de basiliek en de klokketoren wordt wel een kleine bijdrage gevraagd. Behalve de opgravingen en de basiliek is er een klein beetje horeca, een camping en een haventje. Ik ben er helaas te kort geweest, omdat de kinderen die dag niet de juiste bezichtigingsinstelling hadden, maar hoop er nog eens terug te gaan.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013
Aquileia scoort een 7,3 uit 10, op basis van 16 reviews