Camping Pineta Sul Mare

CampingHotel aan zee, Kinderhotel, Kleine hotelsWeer vandaag25°17°
Camping Pineta Sul Mare
6,6

7 reviews over Camping Pineta Sul Mare in het Nederlands

Nooit maar dan ook nooit meer

Friesland
23-8-2018

Simpele camping gelegen op 5 minuten lopen van een nog grotere simpele camping waar je gebruik van mag maken. Hier staan alleen italianen met standplaatsen en doet erg simpel en rommelig overkomen.

Dan de camping zelf. Het is in aug een tjechische, italiaanse enclave waar wij ons totaal niet thuis voelden. Aankleding doet erg simpel overkomen en je staat s'middags hutjemutje in het vieze zwembadwater.

Omgeving is niet veel aan en alles in deze hoek van Italie is sterk in verval. Bezoekje aan de zee was n gevalletje Zandvoort 4.0. Niet normaal hoe druk en hoe alles geregeld is qua ligplek. Alles in toegekend aan n andere camping of hotel en erg onduidelijk.

Wij zijn normaal niet van het 'zeiken' maar voor ons was het één grote teleurstelling waar we nooit weer naar toe gaan.

Heerlijke vakantie gehad

Onbekend
28-8-2017

Via touroperater tent gehuurd. Partytent en grondzeil voor de tent en dat is erg prettig. Parkeerplaatsen staan op nummer van je tent, dus altijd plek.

Zwembad is mooi en het diepe bad is wat klein. Wil je baantjes trekken dan moet je naar de andere camping en dat is wel even lopen. In het lagunebed kun je heerlijk in de zon liggen.

Elke avond babydance en een avond poolparty voor de oudere kinderen. In het hoogseizoen elke avond op de andere camping wel een show en disco. Toen wij er waren werd er zelfs een schuimparty georganiseerd. De activiteiten staan wel slecht aangegeven en beginnen later of gaan soms gewoon niet door. Ach, dit is vakantie en dit is Italie. Weinig Nederlandse jeugd op deze camping maar de kinderen hebben zich prima vermaakt. Een aantal avonden kampvuur op het strand gehad en dan ontmoet je ook Italianen, Duitsers en Fransen en dat is toch ook wel gezellig.

's Morgens kun je heerlijke strandwandelingen maken richting Cervia of Cesenatico en dan een heerlijk ontbijt bij een van de vele strandtentjes.

Ravenna is mooi maar Cesenatico 's avonds langs het oude kanaaltje is echt prachtig wandelen. In Zadine is het 's avonds ook erg gezellig op het pleintje. San Marino met de kabelbaan naar boven (P11) en daarna nog een stevige wandeling gemaakt langs de rotswanden van het oude centrum.

Toen wij er waren was het een nationale feestdag en vanaf het strand verschillende vuurwerkshows gezien.

Met het treintje van de camping in het weekend naar Cesenatico en overdag naar het strand.

Sanitair is redelijk en nooit rijen voor de douche. Heel enkel was het water tussen 18.00-20.30 koud. Maar dat kon ons niet storen, wij hebben een prachtige vakantie gehad.

Lara Zani, responsabile reception, Sales Manager, 15-9-2017
Dear Onkebend, thank you very much for your review. Happy that you enjoyed your stay, also visiting our beautiful surroundings. Very sorry for the small inconveninences you had. Hope to see you soon ...

Super camping: zeker voor herhaling!!

Fenneke
28-9-2016

Stacaravans erg netjes, zwembad kindvriendelijk: speciaal rubber voorkomt uitglijden en waterdiepte speciaal op kinderen afgestemd met leuke glijbaan en sproeiers.

Parkeerplaats mag netter aangelegd worden.

Rustige camping

annemie
20-7-2016

Wij waren hier de laatste week van juni. Het is geen gewone camping, maar een "camping village", dus allemaal mobil-homes en in het weekend enkele tentjes. Het terrein hoort bij Camping Cesenatico, waar je ook gebruik van mag maken (winkel, zwembad, animatie, ed.). Dat is echter wel een hele wandeling, een fiets meenemen is handig. Op Pineta sul Mare is een nieuw zwembad, sinds 2015, één heel groot ondiep bad voor groot en klein, met een bubbelgedeelte, en een heel grote glijbaan. Ernaast ligt een klein bad om te zwemmen, dit is echter al snel te vol. Het zwembad op de camping is groter. Er rijdt een treintje vanaf de camping via de camping village naar het strand.

In tegenstelling tot wat wij op andere Italiaanse campings gewend zijn, was dit een heel rustige camping. Let op! Bij aankomst dien je € 200,00 contant borg te betalen.

Heel vreemd is de straat met oude aftandse caravans die verhuurd worden aan Tsjechen. Deze komen met bussen aan en hebben hun eigen winkeltje, eetruimtes e.d.

Rustig en wat afgelegen

Suzanne
31-1-2016

Mooie stacaravan met airco. Stacaravans staan niet dicht op elkaar dus je hebt best wel privacy. Camping is in twee delen opgesplitst. Wij zaten erg ver weg van het zwembad. Er rijd de hele dag een treintje naar zee en naar centrum. Cesenatico zelf is mooi maar erg klein, niet veel te doen savonds

Voor ons nooit meer.

Nancy Whitten
27-8-2015

De camping vond ik erg saai. alleen maar Italiaanse en poolse toeristen. niemand zei je gedag. vreselijk, ook de omgeving vonden wij niet mooi, de stadt Cecenatico was wel heel gezellig met veel gezellige restaurantjes en winkeltjes, maar van de Italianen ben ik wel erg teleurgesteld, erg stug en niet erg geïnteresseerd in de toerist.

prima

fam verhoef
5-10-2013

wij hadden via een touroperator een caravan gehuurd :happy junior: 2slaapkamers eigen badkamer douche wc voor 2pers groot genoeg caravan was schoon en er ontbrak niets aan de inventaris alleen het strand was te bereiken via een pad buiten de camping ong 10min lopen wel berg af het strand bestaat uit kiezels omdat het einde van het seizoen was geen bedjes openbaar vervoer stopt voor de camping 2x naar triest geweest mooie stad kaartjes aan de receptie van de camping en vlakbij slovenie wel de b wegen nemen anders vinjet kopen benz.daar is goedkoop ook sigaretten shag goedkoopdaar ook het eten en drinken

Canvas Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Pineta Sul Mare in Cesenatico, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Pineta Sul Mare zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.