Tijdelijk €25 aanbetaling

Meer vakantiehuis info

78 Reviews over Casa del Porticato

• 9Mark04-09-2022

Prachtig huis

We hadden een fijn verblijf in dit mooi gelegen, luxe en romantisch ingerichte huis. De website geeft een juiste indruk. Het was warm maar ook zonder airco was het goed te doen in het huis. We hadden frequent contact via de mail met de gastheren. Met de aanwezige informatie over de buurt en het huis waren we snel wegwijs in de prachtige omgeving. Echt een onontdekt stukje Italië voor rustzoekers. Borgo val di Taro is een gezellig plaatsje waar we terecht konden voor alles wat je nodig hebt op vakantie. Dat was ook wel fijn, want waar we ons een beetje op verkeken hebben is de kwaliteit van wegen en de rijtijden. Het is erg bergachtig en de wegen buiten het Tarodal zijn bochtig, smal en stijl. De rijtijden naar Pisa, Lucca en Cinqueterre (te druk) vielen tegen, waardoor we ons beperkt voelden in onze “actieradius”. De natuur is uitgestrekt en ongerept, maar de wandelmogelijkheden zijn vrij beperkt omdat er nauwelijks wandelpaden zijn.

• 10Jiska Lemmens29-08-2022

Home away from home!

Voor de 2e keer in dit heerlijke huis waar niks je ontbreekt. Omgeven door prachtige natuur en tegelijkertijd zo in het gezellige Borgo val di Taro. Heerlijk gezwommen in de Taro, gewandeld in het hoger gelegen berggebied, gegeten bij lokale restaurants en vooral heel erg genoten van de fantastische plek die Dio en Raymond hebben gecreëerd. Leuk dat we jullie weer even zagen bij aankomst!

• 10Marianne en Frank04-08-2022

Het was geweldig.

Even een weekje ertussen uitgeweest in Casa del Porticato. Het huis is mooi ingericht met alles erop en eraan. Je komt er niks te kort, alles heel goed verzorgd. Voor en achter terras wat erg fijn is. Een mooie rustige omgeving. Verschillende steden bezocht en met de boot weggeweest naar Portovenere. Veel heerlijke restaurantjes bv. Mimosa waar je overheerlijke Pizza's en tiramisu kunt eten.

Dio en Raymond bedankt voor alles het was geweldig.

• 10John Schraven03-08-2022

Heerlijke Casa in een prachtige omgeving

Samen met vrienden in dit prachtige huis een heerlijke week gehad. Het huis ligt op een berg en is voorzien van alle gemakken en comfort. De (eet-)keuken is zeer ruim en nodigt uit tot uitgebreid koken en lang tafelen. Tenzij het natuurlijk mooi weer is, dan zijn er rondom het huis heerlijke terrassen. Het huis ligt in een natuurlijke omgeving en de rust omarmt je. We gaan zeker nog een keer terug naar dit heerlijke plekje.

• 10Sjanita30-07-2022

Alleen maar lof...!!!

Eerste keer in Casadelporticato en ondanks alle positieve reacties van andere, alle verwachtingen overtroffen. Prachtige plek met het mooiste uitzicht en alle vertrekken even smaakvol en met evenveel aandacht ingericht. Heerlijk geslapen op het beste matras en uitgebreid ontbeten in gezellige grote eetkeuken. Buiten op het mooie terras lekker gerelaxed en genoten van de prachtige natuur er omheen. Mooie steden met gezellige markten, en mooie kleine plaatsjes in de buurt om van daaruit te bezoeken. En genoeg heerlijke echte Italiaanse restaurantjes in de buurt. Heb genoten van elke minuut. Dank je Raymond en Dio.

• 10Ina Boerema24-08-2021

Prachtig huis, met uitzicht op de vallei

Heel goed ingericht huis, alles er op en er aan. Goed uitgeruste keuken, slaapkamers etc. Aan twee kanten terras, zodat je bijna altijd ergens goed buiten kan zitten. Je moet wel een auto hebben, want het dorp is beneden aan de berg. Maar met de auto heel goed te doen. Mooie omgeving, naast natuur ook mooie stadjes (Parma, Bologna en andere dorpen. Gastheren zijn zeer gastvrij en hebben veel info verzameld op hun website over uitstapjes, waar je kan zwemmen, evenementen en stadjes in de buurt etc.

• 10Sylvia en Wendy10-06-2019

Alles was fantastisch!!

Het was genieten in Casa del Porticato, een prachtig smaakvol ingericht huis, we voelden ons er meteen thuis, mooie spullen, serviezen, glazen, een compleet ingerichte keuken en een fijne badkamer met dikke handdoeken. De gastheren hebben ervoor gezorgd dat het je aan niets ontbreekt. Buiten was het ook heerlijk toeven op het royale terras met ligbedden en comfortabele stoelen. Genietend van het uitzicht met het geluid van de stromende rivier vlakbij, kom je hier helemaal tot rust. Op 6 km afstand ligt het stadje Borgo Val di Taro waar je alles vindt, winkels, supermarkten, cafés, restaurants en zelfs een markt. Een uurtje rijden en je bent in Parma, waar we hebben genoten van mooie winkels en lekker eten. Bij restaurant Mimosa (klein stukje rijden vanaf het huis) hebben we heerlijke pizza's en pasta's gegeten...ook een aanrader dus. Kortom, het was allemaal fantastisch!!

• 9Bram05-06-2019

Charmant en fijn.

Charmant huis gelegen in een klein en authentiek Italiaans dorpje. Veel leuke uitstapjes mogelijk. In en om het dorp prachtige natuur en prachtige kerkhoven. leuke restaurants en de steden o.a. Parma, Bologna en La Spezia in de nabijheid. het huis en de tuin zijn gezellig en met gevoel ingericht.

x, 11-06-2019

Hallo Bram, dank voor de mooie review. In Italie noemen we de 5 huizen waarvan Casa del Porticato toe behoort geen dorpje, maar een borgo, zoals die veel in Italie voorkomen. De borgo waartoe ons huis behoort heeft 2 permanent bewoonde huizen de rest is onbewoond of een vakantiehuis. Je benoemt de vele kerkhoven, maar ons is alleen het kleine kerkhof van Pontolo in de buurt van ons huis bekend. Excuus voor deze toevoeging onzerzijds: we hopen jullie nog eens te mogen verwelkomen.

• 10Anne Schoehuijs04-06-2019

Comfort, rust en ruimte!

We hebben een aantal heerlijke dagen gehad in Casa del Porticato. Een fijn comfortabel huis, met goede bedden (dat vind je niet vaak) en wat ook nog eens met smaak is ingericht. Het is hier echt genieten in de heuvels bij Borgo ;-)

• 9D Blancke20-05-2019

Luxe volledige inrichting en prachtige ligging.

Dit is een prachtig huis om tot rust te komen, in een oogverblinded gebied, centraal gelegen ten opzichte van de Italiaanse Riviera maar ook Toscane en grote steden als Bologna, Firenze en Parma. Wanneer men van touren houdt zijn de prachtige routes naar deze plaatsen aan te raden ipv de tolwegen. Het huis zelf is zeer volledig en de communicatie met de eigenaren is meer dan optimaal. De informatie over alles wat met een vakantie hier te maken heeft is volledig en uitgebreid vooraf gecommuniceerd. In de buurt zijn supermarkten, winkels en leuke restaurantjes. Het is een dun bevolkt gebied dus hier wordt je zeker niet platgelopen door touristen. Niet anders te concluderen dan een echte aanrader.

Vakantiehuis Casa del Porticato info

Het complex