Camping Sant'Antonio

17 reviews over Camping Sant'Antonio

• 2018
    8ROB05-08-2018

Uitstekend

Deze kleine camping is eenvoudig, zonder animatie, zonder zwembad is ideaal gelegen om uitstapjes te doen in nabije omgeving (Napoli, Pompei, Herculaneum, Sorrento, Amalfi, Capri) en wat verder weg (Paestum, Caserta, Montecassino (Lazio). Omgeving Napoli inclusief schiereiland is overbevolkt dus de uitstapjes in nabije omgeving kun je beter met het openbaar vervoer doen. Zelfs dan is de metro nog overvol (weinig kans op een zitplaats). Een bezoek aan de plaatselijke supermarkt is al een uitdaging vanwege het traject en parkeerprobleem. Camping wordt beheerd door een familie welke vriendelijk, behulpzaam en relaxed is. Wij stonden er 17 nachten. Meeste campinggasten stonden er maar 3-4 nachten hetgeen we vreemd vonden als je na gaat wat er ter zien is. Wellicht toch de enorme drukte die gaat tegen staan. Openbaar strand rechtsaf op 200 meter; uitstekend restaurant / pizzeria op 100 meter linksaf.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 8Kees22-07-2018

Prima

Zeer gastvrije eigenaar van de camping. Geeft goede tips over bezoek aan de omgeving. Bijvoorbeeld Amalfikust per boot voor enkele reis €5,90. Het gaat de eigenaar niet in de eerste plaats om het geld. Steeds was hij behulpzaam of het om een stekker, een citroen, een stoel of een belangstellend praatje ging. We hebben genoten van de camping met eenvoudig maar schoon sanitair. Je hoeft tegenwoordig niets extra’s te betalen voor de douches en de Pizza’s met korting bij een plaatsgenoot zijn een aanrader. Prima uitgangsbasis voor leuke bezoekjes aan de Vesuvius, Pompeï, Napels, Amalfi en dorpjes boven Amalfikust. Een heerlijke plaats waar we genoten hebben. Eindelijk een camping waar de vriezer wel werkt😀. Winkeltje heeft veel van wat je nodig hebt. Een supermarkt is wat verder weg.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

6Gea21-08-2016

goede vertrek punt naar Sorrento en Amalfikust

Aardige eigenaar,behulpzaam,ruime plek onder de bomen , veel schaduw , sanitair schoon , douche moet je extra voor betalen kleine douchjes. Op de camping is het rustig , maar als je de camping afloopt is het gezellig druk. mooie vertrekpunt voor uitstapjes. Wij zijn er eerder weggegaan omdat we overspoeld werden met mieren , waar we een paar dagen erna nog last van hadden. Omgeving is erg druk , maar je zit dan ook dicht bij Napels Zwemmen in de zee met uitzicht op de Vesuvius. Stranden bomvol.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2016

• 7Anja Agten16-07-2016

Verademing!

Voor een bezoek aan deze camping moet je niet te benauwd zijn om de weg hiernaar toe te volgen. We reizen met een niet al te grote caravan. Aangekomen op de camping werden we zeer vriendelijk ontvangen. Samen met de eigenaar een mooie plek uitgezocht. Eerste indruk is rust en eenvoud. Veel schaduw van prachtige fruitbomen, eenvoudig sanitair en een goed gesorteerde winkel. Een familiebedrijf zeer gastvrij. Buiten de camping veel levendigheid met eten en drinken s avonds veel gezelligheid. Strandjes zijn klein en druk, helaas nemen de bezoekers die het niet zo nauw met het afval en is aan het eind van de dag het strand een geliefde plek voor vogels.

Gereisd met partner in juni 2016

• 8Henk16-08-2015

Een leuke camping met beperkte luxe.

Wij reden op zondag hierheen, echt de verkeerde dag, ongelooflijk druk op de weg en via een bochtig en smal weggetje toch op de camping gekomen.

Zeer behulpzaam de beiden broers en de volgende dag werd ons geadviseerd een beter plekje te nemen onder de olijven, noten en citroenbomen. 12 dagen gestaan, voor ons zeer lang, reden alles ging er gemoedelijk. Warmwater douchen met munt, satitair zeer schoon maar eenvoudig. In het restaurant van de familie in de haven is het echt heerlijk eten, prijzen gunstig.

Brengen je gratis met de auto naar de trein, ook goed te lopen. Je merkt dat je in de buurt van Napels bent, alles gaat hier hectisch. Veel te zien, Amalfi, boottocht naar Capri, Pompeii en de Vesuvius. Napels bezoeken met trein of bus het beste.

Weggaan met caravan heel vroeg doen of nog beter achter een vrachtauto of bus.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2015

• 5jamesteward03-07-2015

Waar komen de 4 sterren vandaan?

Camping Sant'Antonio in Vico Equense was niet helemaal zoals in de ACSI gids beschreven. De aanwezige citroenbomen klopten wèl maar verder was alles een oude troep. Men trekt zich niets aan van de "ACSI Camping Card": voor douchegebruik dient extra betaald te worden. De voorziening om chemisch toilet te legen lijkt nog uit de tijd van de Romeinen te komen: te smerig om te verkeren. In de ACSI gids staan 4 sterren bij deze camping: het is mij een raadsel waar deze 4 sterren voor staan...

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in april 2015

• 9Kristof22-08-2011

Tot-rust-kom-plek

Gezellige familiecamping, ideale uitvalsbasis om 's avonds uit te gaan! Het sanitair is vernieuwd en voorzien van zowel warm als koud water. Niets dan lof over die camping, behalve dan het feit de weg er naartoe. Je moet rekening houden met de uurroosters van de bussen, want anders kan je 'in de problemen komen'. Openbaar vervoer wordt verzorgd door de firma Circumvesuviana, elke 10 minuten een bus van de haven naar de stad en omgekeerd. Bus en trein hoef je niet te betalen. De haven barst van bars en resto's. HEERLIJK. Het strand kost wat duur en voor alles moet je supplementen betalen (basisprijs: €25/dag/p.p.). Uitgaan 's avonds in Vico Equense is een echte aanrader, maar even leuk is het in Castellammare di Stabia of Napels om 's nachts uit te gaan. Ik was er voor een maand met mijn vriend in een bungalow. Grtz Kristof.

• 9Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2011

• 6Ellen Hazebroek18-03-2011

Gastvrij en behulpzaam

Deze camping is een ster in mensen binnen krijgen. Doordat je met de caravan een akelig heuveltje moet nemen om op de camping te komen, ben je blij dat je er bent. En dan één van de gevleugelde uitspraken, die dagelijks meerdere keren terug komen, is: Tomorow people are leaving, then you can find an other place, no you can stand behind the toilets.

Ondanks dat, is het een prettige camping om te verblijven, met hard werkende en vriendelijke mensen. Een familie die zich keihard inzet om de boel draaiende te houden. Verwacht geen luxe, maar wel vriendelijkheid. Verwacht geen riante plaatsen, maar wel bomen met citroenen en sinaasappels.

De rit van bovenaf de berg, helemaal naar beneden kost heel wat zweetdruppels. Maar niet zoveel als de rit terug naar boven. Probeer rekening te houden met de tijden dat de bus rijdt, zodat je daar achteraan kunt proberen te crossen. Maar voor wie dit overwint, zal het een plezierig verblijf worden.

Gereisd met partner in mei 2010

• 8Paul22-09-2010

Gemoedelijk

Vanaf de kustweg rijd je naar beneden met een behoorlijk steil weggetje naar de camping en dat weggetje moet je ook weer terug. Ook de toegang tot de camping is behoorlijk steil, maar als je eenmaal staat voel je je gelijk thuis. Eigenaar ontzettend aardig en behulpzaam en een goede vertegenwoordiger voor zijn streek, waarover hij je allemaal tips kunt geven. Restaurant op de camping prima de luxe en op verzoek maakt de kok buiten de kaart om heerlijke gerechten voor je klaar. Sanitair een voudig maar schoon. Regelmatig komt hier ook schoolklassen van gymnasia uit heel europa logeren om bijvoorbeeld Pompeï te bezoeken. (hooguit 15 leerlingen p/keer) Napels, Vesuvius en Pompeï vanuit hier snel te bezoeken zowel per openbaar vervoer maar ook met eigen auto. Ook een tour over de Amalfi kust kun je van hieruit makkelijk in een middag doen. Vanuit het haventje net buiten de camping vertrekt 's ochtends een soort watertaxi naar Salerno en van daaruit gaan er diverse boten naar Capri.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2004

• 8El & Ma08-01-2010

geweldige zuid-italiaanse sfeer

Aardig campingpersoneel,zeer behulpzaam met alles,willen alles voor je uitzoeken en regelen. Wij hebben hier genoten van het echte zuid-italië gevoel. Campingplaatsen onder citroenbomen en je mag zelf bepalen hoe en waar je wilt staan.Oud sanitair,maar wel goed schoongehouden. Goede basis om van hieruit de omgeving te bezichtigen,met de boot naar Napels,Capri,Pompeii enz...Wij hebben zelf een boot gehuurd en zijn op eigen gelegenheid naar Capri gevaren,geweldig. Komen zeker hier terug!

Gereisd met partner in augustus 2009

0 tips over Camping Sant'Antonio