Reviews over Scala

luxe appartement met mooi uitzicht

Inge,
    16-7-2011

luxe appartement met veel privacy. Je hebt een heel ruim terras met een schitterend uitzicht over het dal en in de verte de zee. Scala is een rustig klein plaatsje met een paar restaurants waar je lekker kunt eten. Je kunt in een half uurtje naar Ravello lopen. Naar Amalfi is het dik 1 uur lopen. Een mooie wandeling, maar terug veel klimmen. Je bent ook zo met de auto in Pompei en bij de Vesuvius. Neem wel de bergweg en niet de kustweg. Deze is veel drukker. Wij hadden hier een supervakantie!

heerlijke plek

Rene van Nostrum,
    21-5-2010

Het huisje is onderdeel van het complex "Villa San Alfonso", net buiten het oude dorpje Scala, waar enkele appartementen bij elkaar staan op zodanige afstand van elkaar dat je veel privacy hebt. Het is netjes ingericht met 2 slaapkamers en een ruime woonkeuken en dito badkamer. Vanaf het riante terras met vaste bbq heb je een geweldig uitzicht over het stadje Ravello en in de verte de zee. In de terrasvormige tuinen veel heerlijk geurende citroen- en mandarijnbomen, bloemen, en 2 paarden. Het zwembad was nog niet open (begin mei). Voor kleine kinderen is er dan helaasniet veel te beleven op het terrein en in de directe omgeving.

In 10-15 min. over een smalle, bochtige weg zit je aan de prachtige Amalfi-kust. Napels is bereikbaar in ruim een uur; het is dan aan te raden de "binnenweg" door de bergen te nemen en niet de kustweg, omdat die erg druk en bochtig is.

Scala heeft een paar winkeltjes en een internetcafe (op loopafstand); een supermarkt (Spar) vind je langs de weg naar Amalfi

kwaliteit

Randy de Leeuw,
    30-6-2008

Prachtig landgoed met veel fruitbomen op terrasvormig en geaccidenteerd terrein; ca. 10 appartementen in verschillende gebouwtjes met eigen terras en/of tuin met panorama-uitzicht op het historische plaatsje Ravello dat aan de overkant van de vallei ligt. De appartementen zijn zeer compleet en modern in gericht met degelijke keuken met oven maar zonder vaatwasser. Veel kast-en bergruimte; open haard. buiten een vaste barbeque, een parasol,een eettafel en kunststof tuinstoelen + strandstoelen. Er is geen TV-aansluiting aanwezig.

De woonkamer met keuken is ca.4 bij 9 meter met een bankbed, eettafel + stoelen, een dressoir, een aparte kast en een kastenwand met ruimte voor de aanwezige bezems en emmer. Slaapkamer ca. 3 bij 3,5 m. met 2 pers.bed ( 2m lang).

Centraal op het terrein bevindt zich een klein zwembad ca. 3 m. bij 7 m. en 1.05 m. diep.

Bij aankomst staan kleine flessen rode en witte lokale wijn als welkomst klaar. De wijnen kunt u voor 3 €. per fles kopen.

Schone en ruime kamers met douche

Ria Muns,
    15-10-2006

Schone en ruime kamers met douche.

Ontbijt minimaal qua hoeveelheid.

Diner, minimaal niet de Italiaanse topkeuken die je mag verwachten.

Zijn 3 van de 4 avonden lekker in Ravello wezen eten.