Camping La Foce dei Tramonti

4 reviews over Camping La Foce dei Tramonti in het Nederlands

Schitterende camping aan zee

Jaap
17-8-2018

Leuke camping, aardige mensen en fantastische keuken.

Mooie plekken aan zee

Sandra
21-6-2018

Direct aan zee gelegen. Aanrijroute shabby maar daar heb je verder geen last van. Prima uitvalsbasis. Sanitair basic maar wel schoon. Eigenaar Fernando heel erg service gericht. Geweldige man.

Fernando maakt het bijzonder

marella
27-10-2016

Kleine camping direct aan zee. Goed sanitair en warm water om af te wassen. Middendeel is vaste plaatsen. de rand en aan zee kampeerplaatsen. Fernando is een bijzondere campingeigenaar. Zo kom je ze niet vaak tegen. Zorgen voor zijn gasten. In de avond kwam hij vragen wat voor broodjes we lusten voor het ontbijt en s'morgens kwam hij ze brengen. Hij bracht ook een prachtig engels boek met 100 bijzondere plekjes in de omgeving en we mochten een kaart van de omgeving lenen. Strand wordt mooi schoon gehouden en leuk om de vissers in actie te zien, Wij hebben er een paar fijne dagen gehad. Dank je Fernando

Wij hadden de camping met wat moeite in het Engels via de mail gereserveerd voor ruim twee weken. Bij aankomst half augustus was er ook precies nog één plek vrij. Bij aankomst kregen we meteen koffie aangeboden en werd ons een rondleiding gegeven door eigenaar Fernando. Er wordt verder niks geregistreerd wat betreft persoonsgegevens wat wel wat apart was. De meeste plekken zijn erg ruim en liggen volledig beschut langs de drie straatjes die uitkomen bij zee. De plekken zijn volledig afgebakend met bomen en een hek en de meeste plekken beschikken over een aanrechtblok met gootsteen en watertappunt. Bij zee is een aantal plekken ingericht voor campers zonder beschutting maar met prachtig uitzicht op de zee waarbij je als het helder is de Amalfikust en Capri kunt zien. De camping ligt aan de monding van de rivier de Sele. Deze rivier is vrij breed en de stroming sterk. Hierin wordt niet gezwommen maar wel veel gevist. Door de riviermonding is de zee misschien minder geschikt voor kleine kinderen, het water wordt ook snel diep. Aan de overkant van de rivier begint een soort klein niemandsland met veel troep. Het strand bestaat uit zand en kiezels en een deel is voorzien van gratis ligbedden. Het strand loopt over in de strandjes van de twee campings die ernaast liggen. La Foce Dei Tramonti heeft wel verreweg het mooiste en grootste strand van de drie campings. Er is ook een klein zwembadje voor peuters en een speeltuin. Op de camping zijn twee toiletgebouwtjes met voldoende douches waarbij in principe het water warm is na 4 uur 's middags. Bij het andere toiletgebouwtje betaal je 50 cent voor een warme douche. Alles ligt er netjes bij en Fernando en zijn familie zijn de hele dag druk in touw om het de gasten zo aangenaam mogelijk te maken. De camping is deels autovrij waarbij je je auto op de parkeerplaats dient te zetten. Dit systeem was alleen niet zo helder en gold meer voor buitenlanders dan voor de Italianen zelf. De camping is voor ongeveer 80 procent Italiaans, de buitenlanders op de camping zijn vooral van Duitse komaf. Er is tevens een minimarket met vers brood op de camping waarvoor je de dag van tevoren dient te reserveren. Bij het strand is een bar waar je koffie kan drinken voor €,80. Een fles wijn kost hier slechts €4,00. 's Avonds kan je er ook eten maar ook hiervoor moet je even reserveren, de kwaliteit is goed en dit is niet duur. Dit geldt ook voor de pizzadagen waarop moeder de hele avond pizza's staat te bakken en alle tafeltjes bezet zijn. Het wachten wordt beloond. 's Avonds is er standaard animatie door een animatieteam. Dit is weinig creatief en verloopt volgens een vast stramien. Na een tijdje ken je de CD met liedjes wel uit je hoofd. Deze animatie gaat tot vrij laat door en als het dan eens een keer klaar is gaat de animatie van de camping ernaast nog vrolijk een uur door. Op de camping komen veel hondenbezitters en tweederde van de plaatsen is bedoeld voor vaste gasten en verhuuraccommodatie. De directe omgeving van de camping is weinig interessant maar iets verder weg is veel interessants te doen en te zien. Paestum (20 minuten), Napels (5 kwartier met de trein), Salerno (halfuur), Amalfi (1,5 uur), Vesuvius (1 uur), Pompeï (1 uur). Ook en Cilento nationaal park is erg mooi. De camping ligt aan een doorgaande weg die je meestal helemaal niet hoort. Deze weg is richting Salerno behoorlijk troosteloos met een prostituee op z´n tijd in de avond. Van Zuid-Italiaanse onveiligheid of criminaliteit niks gemerkt.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Foce dei Tramonti in Paestum, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Foce dei Tramonti zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.