Tijdelijk €25 aanbetaling

5.8VoldoendeScore uit 9 reviews
  • 4.8Inrichting
  • 5Ruimte

Appartement info

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

9 Reviews over Agrituristica Ruralia

• 1Westerhuis19-12-2019

Nooit meer

Verschikkelijk. Er zat een hondenopvang en je hoorde de hele dag keihard geblaf. Appartement klein , vies . 3 keer verhuisd . Uit 1 kwamen dikke zwarte rupsen uit het plafond in de slaapkamer. Eigenaar spoot met een gifgas in de slaapkamer. Daar gingen we dus niet slapen. Heel apart. Zeer beperkte kaart en als er visite is dan kun je als gast niet lunchen. Maar er is geen supermarkt heel dichtbij dus als je niet wilt koken heb je pech .Dorpje is uitgestorven en je moet over de autoweg naar beneden. Heel gevaarlijk als je met kleine kids loopt. Ook vrij steil als je weer lopend naar boven wilt. Dan een kaartje kopen voor de trein bij de sigarenboer. Kan niet op het station. De trein rijd tot ongeveer half 9 terug dus moet je een taxi nemen a 10 euro. Eigenaar zeer onvriendelijke man en ongeïnteresseerd. Wij gaan hier nooit meer naartoe.

• 1Fam krvly16-08-2019

Verschrikkelijk , geen nachtrust.

Geen aanrader!! Het complex zit naast een soort van zwerfhonden”opvang”. De honden vechten en janken om hun eten en dit gaat elke dag EN NACHT door. Gek werden we ervan. Kraaiende hanen kregen we er ook nog bij. Heb 2 weken heel slecht geslapen.

Harde bedden , de spiralen zijn te voelen. Weinig kastruimte. Heb twee weken uit een koffer moeten leven. Het ontbijt is karig en wordt slecht aangevuld. Het personeel vonden wij onvriendelijk ... chagrijnig en bozig zelfs. Wij gaan hier nooit meer terug.

Je hebt ook absoluut een auto nodig. Strand is niet aan te lopen.

• 9Rombaut Joris27-07-2011

We keren er zeker terug

Voor het eerst in een Agriturismo én een reuze meevaller. We waren grote hotels met verschillende zwembaden en maaltijden in buffetvorm gewoon; maar de rust en gezelligheid zijn ons nu meer waard. Ondanks dat enkel de chef Engels praat, is iedereen bereid van de staff om te helpen waar het kan. De maaltijden zijn 's avonds prima. Keuze uit vlees of vis, altijd aperitiefhapjes en een lekker dessert. Het ontbijt is sober doch steeds verse croissants en brood. Het uitzicht van op het terras en zwembad zijn adembenemend. Gezien de vele trapjes en steile hellingen is dit oord niet geschikt voor mensen die slecht te been zijn. Qua bezienswaardighden is alles nogal veraf. Een wagen is aan te bevelen. Tropea (op 4 km) en Pizzo (20 km) zijn toch wel het bezoeken waard. Het strand van het dorpje Santa Domenica zelf is via trappen te bereiken. Alles bij elkaar genomen een toffe vakantie gehad!

Familie Rombaut Drongen-België

• 8Yves05-07-2010

Leuke ontdekking

Rustig gelegen hotel met zeer lekker eten. Ontbijtbuffet is heel klein, avondeten bediening aan tafel is super lekker en elke avond weer een nieuwe ontdekking van Italiaanse specialiteiten.

Hotelpersoneel is zeer vriendelijk, m.u.v. de machocultuur van de Italiaanse mannen.

Wij werden gelogeerd in een kamer vlak naast de bar. Dit was een ramp qua geluid gezien de muren niet geïsoleerd waren. Na twee nachten hebben we een andere kamer gekregen, deze was echter veel kleiner, maar alvast ook veel stiller.

Hotel is zeer afgelegen waardoor een huurauto aangeraden is. Tropea is op slechts 10 minuutjes rijden. Tip: parkeer aan het strand en ga de trappen op, rij zeker niet met de wagen door de smalle straatjes van het centrum, je vindt er immers toch geen parkeerplaats.

• 8Mark13-12-2009

Ontspannen Italiaanse sfeer

We hadden een appartement met uitzicht op zee. Was inderdaad wat donker binnen, maar daardoor ook goed koel te houden.Inrichting is eenvoudig, maar goed en schoon.

Het eten in het restaurant is echt Italiaans. Goede kwaliteit en elke dag een ander menu. Terras is ook erg mooi. Op een avond konden we zelfs de Stromboli zien uitbarsten tijdens het eten.

In tegenstelling tot wat hieronder staat waren er bij ons wel croissants bij het ontbijt en 'functioneerde' het zwembad prima. Misschien inmiddels verbeterd. Het is er inderdaad wel gehorig en zonder auto is deze locatie niet aan te raden.

Eigenaar was heel behulpzaam. Op de dag van vertrek konden wij zonder problemen tot 16.00 van ons appartement gebruik maken.

De andere bezoekers waren overigens voornamelijk Italianen. Dus je zit hier niet alleen tussen de Nederlanders.

• 7henderickx l07-08-2008

zeer eenvoudig maar rustig hotel

we zijn net terug van onze reis naar calabriê.je moet inderdaad geluk hebben bij het toewijzen van de kamers; er zijn er kleine en donkere bij. Wij hadden een ruime kamer met uitzicht op zee. verwacht hiet geen grote luxe, alles is erg eenvoudig. je hebt een auto nodig want het dorpje ligt te ver af.het ontbijt is eentonig ,altijd hetzelfde , te weinig variatie , maar het avondeten was heel lekker maar typisch italiaans ,veel pasta met vis of vlees.Wel een leuke plek voor een rustige vakantie, altijd ligstoelen beschikbaar (zonder kussens) en het zwembad voor jou alleen.

• 8E. Kahlman03-12-2006

Prachtige ligging en wat een rust! Na te zijn gevlucht uit een andere accomodatie (Villagio Old river in Capo Vaticano) kwamen we in Ruralia helemaal tot rust. Het terras had een prachtig uitzicht op een kerkje en de zee. De kamers zijn netjes, maar sober ingericht. Er zijn zowel hotelkamers als appartementen. Op onze hotelkamer was de koelkast heel handig. De badkamer was klein en de douchebak lekte, dat lijkt wel een typisch Italiaans probleem. De eigenaar, klusjesman en schoonmaaksters waren erg vriendelijk, maar van de dame van het ontbijt werd je niet vrolijk. Het ontbijt was erg karig (zelfs voor Italiaanse begrippen), wat stokbrood was het enige verse. Je kunt er 's avonds heerlijk eten voor €20,- p/p incl. wijn en water, hoewel men vegetarisch eten wat lastig vind. Ruralia ligt direct aan een weg, maar daar hoor je niets van en is dus goed bereikbaar. Het heeft een zwembad, strand op een paar minuten. Kortom: Een prachtige plek waar nog wat puntjes op de i moeten worden gezet

• 7MyriamC18-06-2006

Zeer eenvoudige accomodatie (kamers & appartementen). Kamers zijn erg spartaans ingericht en de onze was bovendien heel donker en had geen uitzicht. Erg deprimerend allemaal. De kamer werd wel netjes onderhouden. Complex is rustig gelegen, een 2-tal km van Tropea en een auto is noodzakelijk. Het ontbijt was sober. Als je wat laat kwam, dan had je bv. geen brood meer (laat staan een croissant). De kussens op de stoeltjes mochten eens vervangen worden, of ten minste gewassen! Uitstekend avondmaal (op voorhand te reserveren)met keuze tussen vis of vlees als hoofdgerecht aan 20 euro.

• 3Patrick Oonk03-06-2004

Geen TV, in tegenstelling tot wat de gids beweert. Zwembad functioneert niet. Keukengerei, servies en bestek ranzig vet en vol etensresten vorige bezoekers. Nauwelijks meubilair. Appartement bijzonder klein en vreselijk gehorig. Zo zit het toilet van de buren bij het hoofdeinde van jouw bed, waardoor je precies de stoelgang van de buren kunt volgen als je in bed ligt. Kakkerlakken. Dit is de slechtste accommodatie die ik in jaren heb gezien, zeker gezien de prijs. Ga hier niet heen! Wij hebben een klacht ingediend bij de reisorganisatie, Holland International.

Appartement Agrituristica Ruralia info

• Adresgegevens