Appartement Eukalypto

Meer appartement info

7 reviews over Appartement Eukalypto

• 10Brigitte19-08-2011

Een paradijsje

Net terug van 2 weken Eukalypto. Wat een prachtige plek, zo direct aan het strand. Een mooi verzorgd, schoon en goed onderhouden park vol bloemen en planten. Iedere avond een fantastische zonsondergang op het strand. Vanuit het zwembad kun je de zee zien. Je hebt wel echt een auto nodig. Wij hebben een excursie gemaakt naar de Eolische eilanden (Vulcano, Lipari en Stronboli), wat een echte aanrader is. Ook zijn we een dag overgestoken naar Sicilie en zijn boven op de Etna geweest. Tropea en Scilla zijn leuke stadjes om te bezoeken. Er zijn genoeg leuke restaurantjes in de omgeving. Er waren voornamelijk Italiaanse gasten (wat voor ons eerder een pluspunt is dan een minpunt), waar we leuke contacten mee hadden. Bij helder weer kun je Sicilie zien liggen. Wij hebben zelfs de uitbarsting van de Etna op 30 juli vanaf het strand van Eukalypto kunnen zien.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 10jeroen01-08-2010

Oase van rust in tropische omgeveing

Wat een fantastische plek! Heerlijk kleinschalig appartementencomplex direct aan het strand, met fantastisch zwembad. Als je er midden in staat heb je het gevoel i een tropische tuin te staan. Di pappa en di mamma zijn super vriendelijk en alles wat je koopt tijdens je verblijf gaat op een soort van chipknip kaart. Terassen helemaal top met hoogteverschillen en iedere avond zonsondergang genieten (je kijkt uit op het westen). Met huurauto (wel nodig) is het leuk en avontuurlijk om de omgeving te ontdekken. Wij zijn bijvoorbeeld over de nieuwe autoweg (EU gesubsidieerd) naar het zuiden gereden en een heerlijke dag in Scilla verbracht. Ook leuk is Vibo Valentia (parkeerkaartje kopen in een chocoladewinkel....). Vlucht ernaartoe met budgetmaatschappij zeer ontspannen via Niederrhein (Weeze). Echt een aanrader!!!

Gereisd met jonge kinderen in september 2009

• 8wilma de jong15-06-2009

Wij zijn uitgerust!

Fijne vakantie gehad. In de buurt is niet veel te doen. Nergens een vvv kunnen vinden.

Gereisd met partner in juni 2009

• 8Daan22-09-2007

2 weken in september 2007. Weer was geweldig, 2 weken lang zon. Goed en schoon appartementencomplex. Er wordt zowel Engels als Duits gesproken. Ligging direct aan het strand. Ben je het zoute water beu dan is er een zwembad voor afkoeling. Mini-market is duur. Auto is must om iets te zien/doen. Restaurants "boven" aan de weg zijn goed en goedkoop (La Notte en Europa). Voor 20 euro kun je daar met z'n 2-en eten. Supermarkten zijn duur. Naar boven lopen is te doen, maar in de hitte word je er niet vrolijk van. Auto hebben we zelf vanaf Nederland geregeld bij Avis. Ongeveer een uur en kwartier rijden vanaf het vliegveld naar Villaggio Eukalypto. Kosten voor 2 weken ongeveer 500 euro, B-klasse auto. Al met al goed voor een rustige vakantie. Wil je echt iets van de omgeving zien dan zit je al snel een uur tot anderhalf uur in de auto. Tropea en Pizzo zijn leuke stadjes in de buurt om te gaan bekijken. Vertrouw niet op je navigatie of de bewegwijzering.

Gereisd met familie in september 2007

• 10Ria Smit11-09-2007

Wij waren er in september 2006 en hadden zo af en toe een flinke donderbui. Een heel leuk klein famlie bedrijf. Met een fijn schoon zwembad direct aan zee. Auto echt wel nodig, in Nederland alvast boeken, goedkoper, maar ook met de trein kom je door heel Calabrië. Op het park winkeltje aanwezig(voor meer boodschapjes supermarkt op loopafstand te bereiken), restaurantjes in de buurt ook lopend te bereiken. Je moet wel steeds de "berg" omhoog. Het is er ook 's avonds erg donker dus zaklamp mee. Appartement ruim maar wat apart ingedeeld. We hebben er goed kunnen koken. Buiten gegeten aldoor. Fijn zandstrand voor de deur; ook voor de deur: Stromboli, geweldig, moet je naar toe.

Gereisd met partner in september 2007

• 8Toini05-08-2007

Mooi, kleinschalig complexje tussen twee campings. Gasten bestaan voor 90% uit italianen. Leuk animatie team (niet te opdringerig) en kids van alle leeftijden deden mee. Ook die van ons (lfd 4 en 8) vonden het geweldig ook al begrepen ze er af en toe niets van. Alles is vrij nieuw en goed onderhouden, zwembad is slechts 1 jaar oud. Strand heeft een door rotsen afgeschermd poedelbadje voor de kleintjes. We hadden een 3 kmr app voor 4 personen, maar dit waren eigenlijk 2 slaapkamers en een keuken (geen bank of tafel binnen). 3e kamer is het terras buiten. Auto is wel noodzakelijk. Faciliteiten in Capo beperkt, grote supermarkt ligt paar kilometer verderop. Wel een paar leuke restaurantjes op 10 min. rijden

Gereisd met familie in augustus 2007

Appartement Eukalypto info