• Type accommodatie

• Waardering

97 accommodaties in

Basilicata

Reviews over accommodaties in Basilicata

Misschien wel de beste camping van Zuid-Italië

NN, 5-8-2017

In onze – overigens wel wat beperkte – ervaring is dit veruit de beste en prettigste camping van Zuid-Italië. We hebben er twee keer gestaan: een keer in 2014 (twee keer een week), een keer in 2017 (twee weken), en we komen zeker terug. Sommige mensen staan net als wij relatief lang en komen jaarlijks terug, maar de camping wordt ook door mensen op doorreis gebruikt; we zien zowel volwassenen / oudere paren als gezinnen met jonge kinderen.

De camping wordt al voor de tweede generatie gerund door een hartelijke en zeer toegewijde Italiaanse familie. Het grootste voordeel is dat de camping klein en rustig is; daarmee staat hij in groot contrast tot de lawaaiige en drukke campings die je vooral aan de Italiaanse kusten aantreft. Daarnaast heeft hij een opvallend groot zwembad (25 m) waar je ook echt in kunt zwemmen en een tennisbaan (waarvoor evt. tegen een schappelijk tarief een tennisleraar voor kan worden geregeld). Er is een restaurant dat door de nonna van de familie wordt gerund. Ze kookt zeer goed en met grote toewijding – alle producten vers, deels van het eigen land.

Het sanitair is simpel maar in orde.

Er is ook een aantal kleine appartementen te huur.

Een paar dingen om rekening mee te houden. Er is geen wifi; in onze optiek is dat een voordeel, geen nadeel, maar dat zal niet iedereen vinden. Hoewel de camping zelf op een mooi en goed onderhouden terrein staat, is de directe omgeving niet heel inspirerend (wat half vervallen huizen). Sowieso loont het een goede reisgids mee te nemen voor het gebied: Metaponto en omstreken heeft hele mooie plekken, maar je moet ze wel weten te vinden.

TOP hotel

A. Schoot, 22-6-2017
    Via een touroperator hebben we een rondreis geboekt, we verbleven 3 nachten in dit hotel. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaar Biagio en receptioniste Sonia. Het was erg heet dus de eerste dag zijn we bij het heerlijke zwembad gebleven. Bij de receptie hebben we om tips gevraagd wat er in de omgeving te doen was, zo hebben we een hele mooie boottocht gemaakt die niet in ons reisprogramma vermeld stond. We hebben iedere avond à la carte in het hotel gegeten, wat een geweldig restaurant, nog nooit zulke lekkere visgerechten gegeten. Wij raden dit top hotel aan iedereen aan!

fantastisch

Huub van Duppen, 30-5-2016

een prachtig hotel met. Voor ons geen 3 maar een 4 sterren hotel. Goed en verzorgd ontbijtbuffet en niet te vergeten......vriendelijk personeel.

We hebben de reis via touroperator geboekt en wel de Schatten van Zuid Italië.Echt een aanrader.

Basilicata scoort een 8,6 uit 10, op basis van 16 reviews