Camping Piazza Azzurra (minicamping & vakantiehuisjes)

Camping Piazza Azzurra (minicamping & vakantiehuisjes)

9.9Fenomenaal

Italië, Apulië (Puglia), Ostuni

9.9Fenomenaal

• 9.8Staat v/h sanitair

Zoover gold Award 2019

Meer camping info
Tonen op kaart

122 reviews over Camping Piazza Azzurra (minicamping & vakantiehuisjes)

• 2019
    10Renske01-10-2019

Magische plek tussen de olijfbomen

Vlakbij het bruisende Ostuni, maar ook verscholen tussen de smalle straatjes, olijfboomgaarden en Trulli ligt deze prachtige plek. Wij hadden het geluk in de lamia te slapen. Ontbijten op de piazza met het beroemde zelfgebakken brood en eigengemaakte pindakaas, een wijntje in de loungestoel en bij zonsondergang de lucht paars zien kleuren - deze plek is magisch! We vinden het bijna jammer dat we zoveel tripjes zijn gaan maken in de omgeving :-) Aanrader!

• 10Justus en Lotte28-09-2019

Prachtige plek!

Piazza Azzurra is een heerlijke plek om tot rust te komen in het prachtige Puglia. Annett en Rosanna zijn super gastvrij, en hebben ons allerlei tips gegeven over wat de te doen in de buurt. Probeer zeker het zelf gebakken brood dat elke ochtend wordt gemaakt, heerlijk! Ik zou iedereen die naar Puglia gaat aanraden om te overnachten bij Piazza Azzurra!

• 9Martin &Joke23-09-2019

Het was heel fijn op prachtige plaats te kamperen

Wat een prachtige camping! Zoveel rust ervaren. Geweldige, vriendelijke, gastvrije ontvangst door de eigenaren. En heel leuk om te kamperen op een camping met andere tent kampeerders. Veel mooie uitstapjes gemaakt vanaf de camping. Echt een plek om nog eens naar toe te gaan!

• 8Staat v/h sanitair

• 10Connie en Pieter05-09-2019

Geweldig!!!

Wat een heerlijke camping, kleinschalig, gezellig en van alle gemakken voorzien. Geen stroom bij de plek heeft zeker zijn charme. Gezellige lampjes aan en je drankjes in de koelkast op de piazza. In de avond een spelletje op de piazza met een koffie en daarbij een zelfgemaakte limoncello. (Door Annett en Rosanna) Rust en relaxed in de prachtige olijfboomgaard. Rosanna en Annett geven tips en zijn altijd belangstellend zonder opdringerig te zijn. Ook hebben zij een avond voor ons en de andere aanwezigen gekookt. Heerlijk en wat gezellig, ook toen kwam de limoncello op tafel. Ook wij komen zeker weer.

• 10Joris en Sandra26-08-2019

Dikke aanrader!

Wij hebben een super verblijf gehad op de camping van Annet en Rosanna! 7 nachtjes in de opgezette huurtent overnacht die van alle camping gemakken is voorzien. Piazza Azurra is een heerlijk relaxte mini camping met ontzettend gastvrije eigenaren. De locatie loont zich goed voor het ontdekken van de omgeving (en het strand). Een dikke aanrader!

• 10Ellen Driessen13-08-2019

Altijd weer heerlijk op Piazza Azzurra!

Een verblijf op Piazza Azzurra is altijd heerlijk! Ook wij kwamen hier al voor de zoveelste keer (ben de tel kwijt geraakt, een keer of ACHT al!) en het is altijd weer een zaligheid. Oké, van al die keren hebben we vooral in de appartementen vertoefd, die echt helemaal tiptop zijn ingericht - van alle gemakken voorzien. Alle drie de appartementen vaker gehuurd: lekkere bedden, topkeukens, badkamers e.a. voorzieningen. Slechts één keer in een huurtent gezeten die ook picobello was uitgerust. En dan hebben ze op Piazza Azzurra nog vele fijne extra's: de verrukkelijke warme broodjes die Rosanna elke ochtend bakt, de homemade jam en pindakaas (!) en de olijfolie en kappertjes in het winkeltje van Annett, de speciale aandacht van R&A en de prachtige ligging - een goeie uitvalsbasis voor de mooie omgeving. O ja, en de pizza-avonden niet te vergeten met de pizza's die ze zelf op de piazza bakken in de authentieke oven. We komen gauw weer!

• 10Paul du Bois29-07-2019

Beter is er niet!

Citaat uit het boekje rustiek kamperen over Piazza Azzurra: “misschien wel de beste camping in zuid Italie”. Voor ons kan je “misschien” wel weglaten en wij verruimen het bereik tot zuid Europa. We zijn dit jaar voor de 4e keer op Piazza Azzurra geweest en hebben wederom genoten van de wijdsheid van de olijvenboomgaard waarin je campeert, de ongedwongen sfeer en vooral de gastvrijheid van de campingbazen Annett en Rosanne. Persoonlijk heb ik de neiging om dit soort bestemmingen slechts in zeer kleine kring te delen .......Piazza Azzurra is de eerste uitzondering!!

• 10Jos Derksen29-07-2019

Het is een fantastische plek om te zijn ! Grote kampeerplaatsen tussen de olijfbomen Elke morgen als je wilt vers gebakken brood . Je kunt kiezen wat je prettig vindt Eten bij je tent of koken in het “ keukentje “ en eten op dd piazza waar mogelijker wijs ook andere gasten verblijven . Lezen een spelletje doen De huisjes die verhuurd worden hebben hun eigen terrasje aan de piazza Het is kleinschalig . Annette en Rosanne zijn beschikbaar als je dat wilt Zijn heel prettig , vriendelijk en behulpzaam en als je dat wilt denken ze mee om je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken Wij genieten er enorm Het is een landschap met veel olijfbomen Wij vinden in de omgeving de meest kleine plaatsjes al erg leuk om heen te gaan . Maar ook : Bari, Lecce , Otranto etc

• 10Wilma en Jan20-07-2019

De camping ligt in een olijfboomgaard. Is de eerste keer moeilijk te vinden. Je gaat vanaf de doorgaande weg 3 km over een kleine weg. Maar dan heb je ook wat:-) lieve ontvangst op de Piazza. We hebben 6 dagen genoten. Smorgens vers gebakken stokbrood met eigengemaakte jam. Echt een aanrader. Net sanitair. Koelkast en vriesvak voor de gasten. ‘S Avonds lekker genieten van eenwijntje en zelfgemaakte limoncello. Kortom vakantie! Mooie uitvalsbasis voor steden als Ostuni, Brindisi, Lecce en Materna. .

• 10Annes Honders en Piet Harinck16-07-2019

Zeer voor herhaling vatbaar!

Wij verbleven 4 nachten in een eigen tent in een prachtige olijfboomgaard. De ontvangst was heel hartelijk. Hoogtepunt voor ons was de “Piazza Azzurro” waar aan het eind van de middag en in de avond de meeste gasten zich verzamelden om te drinken, te internetten en vooral ook te praten. De sfeer is heel ongedwongen en relaxed. De wekelijkse pizza maaltijd was erg gezellig en lekker! De camping is ook een goede uitvalsbasis voor uitstapjes naar de kust en het binnenland. Wij, als tentkampeerders, waren blij om de gemeenschappelijke koelkast te mogen gebruiken.

Zeer aanbevolen!

Gereisd met partner in juni 2019

7 tips over Camping Piazza Azzurra (minicamping & vakantiehuisjes)

• Wim Boor, 13-05-2012

Op weg naar de azuurblauwe zee kun je fruit halen dat smaakt zoals je nog nooit geproefd hebt! Ongewoon plat land, rode aarde, witte huisjes.

• Jolande, 14-05-2014

Voor je verblijf op deze lokatie heb je een auto nodig. Het is echter ook leuk om een keer vanaf het station in Ostuni met de trein naar Lecce of Bari te reizen. Voor €11 pp reis je op en neer naar beide steden. Je start de dag met een heerlijk Italiaans koffietje op het station. Als je om een timetable vraagt bij het loket dan printen ze die voor zowel de heen- als terugweg voor je uit.

• Ellen Driessen, 29-08-2012

Gouden tips van gasten staan in een schriftje dat in de Piazza-boekenkast ligt.

1 vraag over Camping Piazza Azzurra (minicamping & vakantiehuisjes)

• Cor van Es, 05-02-2017

Prijzen

Kan u mij de prijzen mailen van de camping van half mei tot begin juli op uw camping.

Vr. gr. Cor van Es.

• SchaduwplaatsenAanwezig