Reviews over Eilat

Genieten!

M jacobs, 26-3-2018

Eilat is een levende badplaats waar veel te doen is. Het is modern. Aardige mensen en fantastisch eten. Openbaar vervoer is goed geregeld en in de stad bijna overal gratis Wi-Fi.

We hebben verschillende dagtochten gemaakt. Hiervoor hebben wij gebruik gemaakt van taxi (zo te vinden op Facebook) super goed bevallen. Redelijke prijzen en hij kon veel vertellen over het land. Niet bij alle pinautomaten is het mogelijk om te pinnen maar op de boulevard kan je pinnen en tegenover het busstation.

Voor transfer vliegveld naar de stad en terug reserveer een plek in het openbaar vervoer was prima geregeld. Terug weg waren we te laat met reserveren en zijn we met eilatshuttel gegaan dit was een ramp.

Mooie zee

Fam flodder, 5-2-2018

Mooie badplaats. Wel heel Amerikaans. Helaas heelveel onvriendelijke mensen. Let op... neem een creditcard mee of contant geld pinnen kan bijna nergens. Geld uit de muur halen alleen blij een bank bij de luchthaven.

Er is veel te doen. Winkelen kan je er ook. Er zitten allerlei winkels.

Je houdt van Eilat of je haat het.

GvP, 21-3-2017

Altijd mooi weer en toch redelijk kort vliegen zeker als het nieuwe vliegveld open gaat. Je kunt kiezen uit tientallen restaurants tegen redelijke prijzen.

Eilat is geen oase van rust dus niet voor iedereen ideaal.

Je kunt diverse (boot) tochten maken en als je goed ter been bent naar Petra in Jordanië. Steden als Jeruzalem bezoeken is niet te doen zonder een overnachting aldaar. Ga niet in de zomer tenzij je temperaturen van 35 à 40 graden kunt verdragen.

Eilat is een plaats om vaak naar toe te gaan.

Nico van Luijk, 4-5-2015
    Eilat ligt heel mooi, omgeven door kleurrijke woestijnbergen aan een smalle baai. De stad heeft voor een deel z'n oude karakter van outpost en mijnstad behouden. Vooral in de wijken in noord eilat zie je dit nog terug. Ook is het de woonplaats van oude hippies terwijl er veel jongeren wonen, studenten aan de universiteit. De sfeer is ontspannen, leven en laten leven. Eilat is een echte israelische badplaats met israelische gebruiken en voedsel, waar buitenlanders in de minderheid zijn.Ze vinden het goed dat je er bent maar ze zijn je er niet dankbaar voor. Als je je aanpast blijken het gezellige praters te zijn die je een kwartier aan de praat houden. Het eten is er geweldig, vooral in de hotels kan het niet op. Aan de wandelboulevard en op het strand zijn volop winkels en restaurants met het zwitserlevengevoel. De stranden in het zuiden zijn het mooist. Laat Petra varen, excursies naar ein gedi en mitspe ramon zijn veel leuker goedkoper en makkelijk te doen met het openbaar vervoer.

lekker in de zon

juminada, 15-4-2015
    voor ieder wat wils, wij hebben geprobeerd op het "rustigere" deel van de boulevard te eten, het drukke deel is een grote kermis
Eilat scoort een 7,6 uit 10, op basis van 167 reviews