Bima

vakanties Bima

Geen resultaten

Probeer je zoekopdracht aan te passen. Hier zijn enkele ideeën:

• Kies een ander gebied
  • Verwijder één of meerdere filters

Reviews over Bima

• 7Conny14-06-2013

een gewone stad

Bima is een gewone stad met behalve het sultanspaleismuseum niet veel om te bezichtigen. Wij zijn wel aan de rand van de stad naar de paardenracebaan geweest, waar jonge jockey's hun paarden laten rennen en ze daarna in de zee wassen. Een mooie ervaring. Ga 's-avonds naar het park rond het sultanspaleis en zie hoe de bevolking zich vermaakt op verlichte fietsen.

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving

Gereisd met vrienden in mei 2013

• 6Ineke19-07-2010

Rommelig stadje op Sumbawa

Wij zijn vanaf Komodo naar Sumbawa gevaren met een vissersboot. Dat was een tocht van 6 uur. Eerst rustige zee maar ook een stuk ruige zee. Wel een avontuur. Aangekomen op Sumbawa zijn we per minibusje naar Bima gereden voor een overnachting. Wij hebben vlakbij de markt in een hotel geslapen. Wat ik me er van herinner is dat het een moslim uitstraling had. De kamers waren redelijk en het eten erg lekker. Buiten het hotel was het erg rommelig maar de markt was wel erg leuk om overheen te wandelen. Vanuit Bima zijn we doorggegaan naar Sumbawa Besar.

• 7Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 2Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2010

• 7peter21-09-2009

dorps

vrij grote stad op Sumbawa in de provincie Nusa Tenggara. Mensen zeer vriendelijk. Er is een sultans paleis wat te bezichtigen is. Er zijn weinig goede accomodaties en verder is er ook weinig te doen

• 8Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in april 2009

• 7peter11-09-2009

niet enthousiast

beetje saaie stad. wel heel vriendelijke mensen. 11 km van het strand. geen taxi's

• 8Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in oktober 2005

• 9Gunther Scheers01-06-2009

Zeer mooie omgeving,echt een aanrader

Bima en omgeving is een ideale plek voor vakantie,er is veel aanwezig. zeer mooie natuur en veel cultuur aanwezig,niet alleen wat er in de reisgidsen staat maar veel meer. Ideaal om excursies en uitstappen te doen in de weide omgeving.Zeer vriendelijke mensen die altijd voor u klaar staan.Goede uitvalbasis voor tochten naar COMODO en andere eilanden.Goed bereikbaar en altijd een kalme zee,gelegen in een baai,ook mooi om te wandelen Bima-Raba licht in een vallei met mooie bergen eromheen.Er zijn nog veel plekjes om te ontdekken en ideaal om het echte Indonesie te ontdekken.

• 9Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn