Bunaken

Reviews over Bunaken

Snorkel paradijs

Myrthe
    17-11-2018

Ons huisje lag voor het strand, dus bij het slapen hoorde je de zee. Wat er in de zee zat was niet normaal. Heb zoveel gekleurde visjes gezien, prachtig koraal, grote zeesterren in het rood en blauw, zeeschildpadden, alen etc. Een snorkelliefhebber kijkt zijn ogen uit. Na het snorkelen lag je bij te komen met een heerlijk verse ananassap op een bounty strand.

Gereisd met partner in Wed Aug 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Rust, onder en boven water.

Theo
    28-4-2018

Niet voor luxe en vermaak zoekers. Wel voor eenvoud, vriendelijke mensen, geen criminaliteit en natuurlijk voor de prachtige snorkel- en duikplaatsen. Helder, rustig water en prachtige koralen. De kleine visjes zijn niet te tellen, voor de grote moet je een beetje geluk hebben, maar schildpadjes zijn er genoeg. Niet overal strand,veel mangrove dus je kunt niet overal aan land komen. De duik en snorkel trips zijn redelijk geprijsd en het is natuurlijk comfortabel om na een tijdje met de stroming te zijn medegedreven gewoon opgepikt te worden. Dus: geen disco en luxe zwembaden maar wel vriendelijke bevolking die je herkennen en goedendag zeggen.

Gereisd met partner in april 2018

Heerlijk

JvZ
    21-5-2017

Rif aan het strand wordt minder; moesten nu verder zwemmen van het strand alvorens koraal te vinden. Als je eenmaal bij het koraal bent is dat wel schitterend. Veel afval (van manado?) op het strand en in de mangroven.

Gereisd met partner in Mon May 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

prachtige plek

ellen
    12-3-2014

Op bunaken is het echt prachtig. Hele mooie natuur, onder en boven water. Ik heb er echt perfect kunnen duiken. Ik heb er ook mijn PADI diploma gehaald. Er was een nederlandse instructeur, dus dit kwam perfect uit. Rond het eiland zijn er op sommige plekken kleine mangrove, erg mooi. Buiten mijn hotel is er niet veel meer op het eiland. Echt enorme rust.

Gereisd anders in Wed Jul 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Heerlijk rustig eiland

Almira
    17-7-2012

Paradijselijk eilandje voor duikers en snorkelaars en om eens even het verstand helemaal op nul te zetten. Niet zo geschikt voor gezinnen met kinderen (tenzij ze het leuk vinden om in de boom te klimmen om een kokosnoot te plukken) of voor mensen die willen feesten of aan het strand liggen. Er is geen uitgaans- of nachtleven. Aan land is er jungle en in zee is er heel veel vis en schildpadden.

Gereisd alleenreizend in Mon Jun 18 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Bunaken scoort een 7,1 uit 10, op basis van 13 reviews