Bungalow Manta Dive

Meer bungalow info

12 reviews over Bungalow Manta Dive

• 8zibeck09-07-2012

Knusse huisjes.

Manta dive is een duikschool met leuke huisjes in een mooie tuin. Om bij het strand te komen even de weg oversteken. Mooie buiten badkamer. De kamer had geen muskietennet, deze dus zelf opgehangen. Het ontbijt viel een beetje tegen, geen indonesisch ontbijt. 'S nachts inderdaad veel lawaai maar dit heb ik niet als storend ervaren. Het strand bij Manta dive wordt als haven gebruikt en er liggen veel bootjes. Een stuk naar verder naar links is een gedeelte afgezet om te kunnen zwemmen/snorkelen. Het koraal valt tegen, wel schildpadden gezien. Mijn man heeft een opfriscursus duiken gedaan en een duik bij shark point, ik mocht gratis mee om te snorkelen. Heb de duikmensen als aardig en enthousiast ervaren, leverde kwaliteit. Het personeel bij het ontbijt vond ik een beetje onvriendelijk. Het gezang van de moskee was wel hinderlijk aanwezig.

Gereisd met partner in juni 2012

• 2w-kolk18-04-2012

Als je van party's houd is dit de juiste plek

We hebben na 1 nacht nauwelijks geslapen te hebben een andere hotel geboekt. Wij hadden de riete bungalow, op zich helemaal prima, leuke buitendouche. Maar zo gehorig, tot in de late uurtjes word er gefeest en aangezien het in het discocentrum ligt, hoor je alles.Dan rond een uurtje of 5 hoor je de moskee een half uur lang door een kind gezongen. Maar dit is geen hotel maar een duikschool, wil je duiken is dat prima. Ontbijt is karig en moet je bij betalen, voor wi-fi ook. Personeel is alleen maar in duikers geintresseerd, behalve de tuinman. Wil je ff lekker plonsen in het zwembad liggen er cursisten in het bad die je boos aan kijken. Zwemmen in de zee kan, met allemaal boten om je heen. Wij zijn toen naar het noorden van het eiland vertrokken wat lekker rustig was en je een mooi uitzicht hebt, en heerlijk gezwommen in het zwembad.(villa grasia helemaal top) Kortom geen manta dive voor ons meer.

Gereisd met partner in april 2012

• 6breda00504-07-2011

Geen tweede keer!

Schattige traditionele bungalows met rieten daken. Perfecte ligging aan het strand en op een paar meters van de haven. Ook al werd er elke dag schoongemaakt, de badkamer zag niet zo schoon uit door de kalkaanslag en vieze shampoo + douchegelflessen. Ik weet niet of het overal op het eiland zo is, maar het water uit de kraan had een erg zoute smaak/brak water.
    Personeel leek voornamelijk geïnteresseerd te zijn in de gasten die wel duiken (wij zijn geen duikers).
    Het zwembad zat elke dag vol met cursisten. Het ontbijt was ronduit triest. Zelfs als je het complete ontbijt nam had je een lege maag! Dit geldt ook voor de lunch en het diner. Heerlijk eten, maar te kleine porties. Voor ons absoluut geen tweede keer. Gili Trawangan is wel mooi en zo op het eerste oog lijkt het een party eiland. Voor ongeveer 150.000 roepia kun je met een cidomo het eiland rond. Wij hebben geen moskee gezien, maar zeker wel gehoord!

Gereisd met partner in mei 2011

• 8angela kuijlaars12-01-2011

Prima 'resort' - ook als je niet duikt

Wij hadden een de connecting family room - was net klaar. Stenen gebouwtje met mooie kamers en mooie garden bathroom (airco)Deze ligt rustig achterin de tuin. Uiticht is hierdoor wel minder. Andere kamers zijn van bamboo - rieten daken. Personeel is erg aardig. Toen wij er waren werkte er een nederlandse duikinstructrice - augustus 2010. Handig, zeker als je met kinderen bent. Houd er wel rekening mee dat er alleen brak water is om te douchen!! Gili Air is super relaxed. In een een uur loop je het hele eiland rond. Veel leuke restaurantjes - geen verkeer - alles te voet.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

• 643 jaar26-09-2010

Voor ervaren duiker, niet "the place to be"

Bugalows zijn prima, schoon en leuke badkamer met open dak. Ontbijt is zeer karig, regelmatig droog oud brood, zelfs scrambled egg is moeilijk te maken. Keuze uit koffie of thee (geen smaakjes) ei, continental of pannekoek bordje fruit of fruitjuice. Is echt gebaseerd op het geven van open water of advanced cursus. Er is een leuk zwembadje maar elke dag bezet door vele cursisten. Er zijn vele duikgidsen aanwezig, die hun werkzaamheden veelal puur zien als hun baan. Boten zijn vaak overvol met cursisten, groepjes per gids wel maximaal 4 personen. Er zijn grote stukken met dood koraal. Er wordt vooral gekeken naar schildpadden en rifhaaien, voor het kleine spul hebben de duikgidsen geen oog! Er wordt vaak te snel gezwommen wat menig discussie teweeg bracht. Voor ons, ervaren duikers welke mooie foto's willen maken niet "the place to be"! Een enkele duikgids was wel geïnteresseerd in het kleine leven. Wel keus uit vele eetgelegenheden, veel jongelui. Nee geen 2e keer manta!

Gereisd met partner in september 2010

• 9roxcanetomasila21-07-2010

mooi resort echt aan te bevelen!

resort zit midden van de strip. Ontzettend aardig personeel! Introductie duik geboekt en ontzettend goed geholpen en uiteindelijk gedoken tot 12 meter diep!!!

Mooi schone bungalow's, mooie buiten badkamer! Kleding kan je laten wassen voor een hele goede prijs! Elke dag word er schoongemaakt!

Gereisd met partner in juli 2010

• 9Ray01-06-2010

Rustig duik paradijs

In 2009 in dit resort verbleven en een aantal zeer mooie duikplekken bezocht. Het eiland is erg rustig en kent geen gemotoriseerd verkeer. Wij zijn hier aangekomen met een snelle speedboot en liepen meteen naar het resort. Met paard en wagen gebracht worden kan ook. Dit resort is echt gerich op duiken en biedt daarvoor alle gewenste materialen. Ook heb behalen van bijvoorbeeld een open water of advance is aan te raden. Duiken erg mooi, relaxte sfeer, langs het strand kan ne een film kijken in een van de vele strandhutjes. Eiland is niet voorzien van stromend zoet water. Dit resort echter heeft via een grote ton op palen zoet douchewater.

Gereisd met vrienden in januari 2009

• 10Barry25-03-2010

Beste plek op Gili Trawangan

Wil je gili echt beleven dan is dit HET hotel. De hutjes zijn in Indonesische stijl gemaakt, heel schoon airco werkt goed en hebben een buiten badkamer. Manta Dive is in Engelse handen dus al de duikspullen enz zijn izgs. Erg relaxed Bob Marley sfeer en elke avond wel ergens een feestje! Beter en gezelliger dan bijvoorbeeld het 4x zo duure Villa Ombak.

Gereisd met vrienden in mei 2009

• 9Gabrielle25-05-2009

Relaxed en fun!

Zeer mooie authentieke kamers met westerse luxe, zoals airconditioning, kluis en een afgesloten unieke buiten badkamer. Knus en fantastisch om onder de sterrenhemel te kunnen douchen. Kraakheldere witte lakens, vrolijk personeel en lief voor de kinderen. Kamers gelegen achter de duikschool omringd door een mooie tropische bloementuin.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2009

• 10Gabrielle26-01-2009

Super relaxed en profecioneel tegelijk!

Meest populaire duikschool met accomodatie omdat het er gewoon onwijs gezellig is met lekkere muziek en enthousiast personeel! Direct aan het strand, dus ook ideaal voor familie met kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2008

Bungalow Manta Dive info