Yogyakarta

vakanties Yogyakarta

We hebben een aantal aanbieders voor Yogyakarta voor je op een rij gezet:

Indonesie Online
Indonesie Online
Van Verre
Van Verre

Reviews over Yogyakarta

• 9Clim14-11-2018

Het bruisende, culturele hart van Java: aanrader!

Sfeervolle stad met een rijke geschiedenis die ons in positieve zin heeft verrast! Vanuit Yogyakarta kun je leuke uitstapjes maken. Tip: doe vooral de fietstocht tussen de Borobodur en Prambanan, de omgeving van Yogyakarta is namelijk adembenemend! Ondanks dat toerisme hier zichtbaar ontwikkeld, behoudt Yogyakarta zijn charme en de Indonesische cultuur.

• 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2018

• 6Milena Sedzikowska04-10-2018

Ok place!

Nice place to stay for few days and visit nearby temples- Prambanan and Borobudur.

• 6Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 5Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in september 2018

• 8Joop Rasser14-07-2017

Heerlijk verblijf in Duta Guesthouse Yogyakarta

In vergelijking met Jakarta, Malang en Solo is Yogyakarta een leuk en gemoedelijk plaatsje met mooi highlights zoals het paleis van de Sultan en het waterpaleis. Door eropuit te gaan met een riksja hadden wij een 'chauffeur' die ons bij een aantal leuke bezienswaardigheden kon brengen zoals de batikfabriekjes, de makers van wajangpoppen en het cafe waar je kopi luwak (de beste koffie) kan drinken. Wij hadden het geluk dat ons hotel was gelegen aan de Jalang Prawirotaman een straat met heel veel leuke restaurantjes waar je zeer internationaal kan eten.

Gereisd met partner in juli 2017

• 8Ruud Arends29-05-2017

fantastisch, ik raad aan om wat van die taal leren

Ik heb hier ong. 10jaar gewoond en ik heb er n vriendin en mijn zoon die inmiddels 16jaar is.Yogja isn hele leuke stad , n soort studentenstad van Indonesia en er wonen mensen die uit alle uithoeken van Indonesia komen. Dus veel moslims, hindoes, budhisten, christenen. Veel mensen die van gemengde ouders komen, Veel indos dus.Het minder leuke is natuurlijk dat het zo druk is, maar dat heeft ook weer zijn charmes. Ramadam is voor mij persoonlijkde beste tijd om er te zijn , want dat scheelt heel veel drukte. Iedereen gaat overdag slapen , om maar niet aan de knorrende maag te denken. Ze draaien gewoon de tijden om.Overdag slapen en snachts leven. Dat is de beste manier om te vasten, toch? Mijn vriendin komt van Solo en is als moslim geboren , trouwde metn Chinees en werd budhist , daarna onmoette ze mij en werd katholiek, wat ze helemaal zelf moet weten want mij interesseren religies niets. Maar yogja is heel leuk voor ook de toeristen, ze hoeven niet bang te zijn dat ze zich vervelen.

• 8Zorg voor natuur

• 10Cultuur

juli 2015

• 9Roland Danckaert18-08-2015

Belevenis

Via het Amsterdamse reisbureau Antarin maakten we een rondreisje van een week vanaf Bandung naar Pangandaran, de schitterende Selo-pas, Solo, de Borubudur en Jogjakarta, officieel geschreven als Yogyakarta. Yogya is een enerverende, levendige stad, makkelijk te verkennen per becak (fietstaxi). Het paleis van de Sultan, het Waterpaleis en de winkelstraat Malioboro zijn voorbeelden van bezienswaardigheden. En je vindt in Yogya een heus Beatles-café! Voor Beatles-fans een leuke bij(een)komstigheid...

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2015

• 8Rob21-10-2014

Culturele hoofdstad van Java

Goed bereikbaar met vliegtuig, want vv. ligt maar 8km vh centrum. Als je in het oude centrum zit, zijn de meeste highlights lopend of met de fietstaxi (becak) of paardentaxi goed te doen. Natuurlijk ga je naar het paleis vd sultan (met Nederlandse historische accenten) en kijk je daar naar het poppenspel. Verder is het oude waterkasteel en omgeving leuk, zien hoe batik wordt gemaakt. In Purawisata hebben we naar het Ramayana ballet gekeken (1,5uur)

• 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in oktober 2014

• 8Ilja08-10-2014

Sfeervol stadje

Een leuk sfeervol stadje met een ideale ligging. Vanuit hier kun je vele uitstapjes maken naar bijv de Prambanan en de Borobudur.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 8Mary 26-09-2014

Ruimer van opzet

Omdat het Yogjakarta meer naar het oosten ligt, verschilt het van de andere grotere steden zoals Bandung en Jakarta. Er is hier ook veel verkeer maar het is allemaal ruimer opgezet en meer groen langs de straten.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in augustus 2014

• 8b.a.10-08-2014

Leuke stad

Yogya is een leuke stad waar voldoende te beleven is. Bezoek naar de gebruikelijke bezienswaardigheden als de Kraton, Batik en Zilverwijk kun je natuurlijk niet overslaan. Ook is Yogya een goede uitvalsbasis om de diverse tempels in de omgeving van de stad te bezoeken. Je kunt er leuk winkelen, er zijn diverse goede restaurants en vervoer is goed te doen met de becak, erg leuk om te doen en betaalbaar.

juli 2014

10 van de 86 reviews gezien