Wonosobo

Wonosobo

We hebben een aantal aanbieders voor Wonosobo voor je op een rij gezet:

Indonesie Online
Indonesie Online
Van Verre
Van Verre

Reviews over Wonosobo

• 9jan willemsen14-07-2013

mooie streek

prachtige omgeving, ga er gerust heen,

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving

Gereisd met partner in juli 2013

• 6Linda09-02-2013

traditioneel dorp

In dit dorp waar ooit het Nederlandse Koningshuis een buitenpaleis had is het leven zoals het 'normaal' gaat in Indonesie. Heerlijk die traditionele omgeving. Het winkelcentrum zijn een paar standjes waar het erg stinkt. Langs de straat wel een paar leuke winkeltjes zoals de apotheek en de bakker met zeer indrukwekkende taarten. Vonden maar een betrouwbaar restaurant die een beetje prijzig was.

• 6Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in september 2011

• 7Reislustig17-08-2012

Dieng Plateau

Wonosobo wordt alleen aangedaan als tussenstop voor een bezoek aan het Dieng Plateau. Dit plateau heeft een paar tempels en kolkende zwavelbronnen om te bekijken. Het stinkt er echter wel naar rotte eieren.

• 7Omgeving

Gereisd met partner in juni 2012

• 9Conny24-04-2012

voor de natuur en tempels in de omgeving

Naar Wonosobo ga je niet voor de plaats zelf maar voor de prachtihge natuur en de tempels op het hooggelegen Dieng plateau. Prachtig mooi en niet druk, je loopt er alleen op de wereld!

Gereisd met vrienden in mei 1992

• 6Dhr. J.E.M.10-08-2011

Drukke markt

Op doorreis een stop gemaakt in Wonosobo. Hier konden we een, veel te drukke, markt bezoeken. We voelden ons er niet veilig en erg opdringerige mensen. Blij dat we weer verder konden met de bus.

• 6Sfeer in stad
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in juli 1995

• 7Jan en Christien17-02-2010

Dieng Plateau

Wonosobo is oninteressant als stad. De omgeving, met name het Dieng Plateau daarentegen wél. Hier staan verspreid over een groot gebied 200 tempels, alle gewijd aan Shiva. Rond de middag wordt het in dit gebied erg koud, het kan er vriezen, en trekt mist op. Zorg dus dat je vroeg in de ochtend al hier bent, een overnachting vooraf is dus aan te raden. Vertrek je erg vroeg, dan is dit ook vanuit Yogyakarta haalbaar. Neem dus warme kleding mee!

• 7Sfeer in stad
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in oktober 2005

• 1marlies15-09-2008

Zonde om naartoe te gaan

Zeer weinig te beleven en geen mooie dingen te zien. Deze plaats voegt weinig toe aan een reis door indonesie, in tegen stelling tot alle andere prachtige plaatsen

• 1Omgeving
    • 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur

Gereisd met familie in september 2008

• 7p.zagt05-06-2005

de afgelopen jaren zijn we naar wonosobo geweest,dus ik kan aardig beoordelen hoe het daar is.het uitgaansleven dat kennen ze daar niet. het uitgaan betekent daar op visite gaan en vooral eten en dat is daar heerlijk.als je het geluk hebt dat je daar familie of vrienden hebt,kun je daar heerlijk eten.de omgeving is prachtig,zeker als je een dagje de bergen intrekt en een aanrader is een tochtje door de sawa's.in wonsobo zijn 2 zwembaden, 1 natuurbad en 1aangelegd zwembad(word op de vrijdag ververst)stranden zijn niet aanwezig,het dichtst bijzijnde strand is het yogjastrand(niet om te zwemmen,gevaarlijk i.v.m. sterke stroming)

• 1Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur