Pangandaran

Reviews over Pangandaran

Leuk vissersplaatsje zonder massatoerisme

Linda
    13-9-2018

Pangandaran is nog niet echt ontdekt, massatoerisme zul je er niet vinden. Een leuk vissersplaatsje voor een paar dagen. Het is tevens een goede uitvalsbasis voor een trip naar de Green Canyon en de Green Valley. Wij verbleven in Mini Tiga Homestay en dat is echt een aanrader. Er zijn een paar goede restaurantjes in Pangandaran en een vismarkt waar je de vis zo uit zee vers bereid op je bord krijgt.

Gereisd Met vrienden in Sun Jul 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Pangandaran blijft bijzonder

Bern
    27-5-2015

.20 jaar geleden was het een gezellige vissersplaatsje. Het is logisch dat veel indonesiers willen genieten van Pangandaran. Echter door het bouwen van grote hotels verdwijnt ook het intieme, vrees ik.

Gereisd Met partner in april 2015

Mooie ligging

b.a.
    10-8-2014

Pangandaran ligt aan een schiereiland met als bijzonderheid dat je hier zowel de zonsopkomst aan de ene kant als zonsonderdag aan de andere kant kunt zien. Ligging is goed om de Green Canyon te bezoeken, dit is overigens geen dagvullend programma. Er is erg een mooi natuurpark op het schiereiland welke je kunt bezoeken met een gids, dit is wel een aanrader, wij zin in de middag gegaan en hebben vrijwel alle dieren goed kunnen zien, eindigen op een wit strand, lekker zwemmen en naar de zonsondergang kijken. De gids moest wel bij de spullen blijven omdat de apen het strand op komen en aan de haal kunnen gaan met je spullen.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Jul 17 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Niet zo voor de hand liggend, maar prachtig

Kees
    3-1-2014

Pangandaran staat niet vaak op het lijstje van een rondreis over Java. Het is een klein vissersdorpje dat jaarlijks heeft te kampen met natuurrampen van alle soorten en maten. Toch is het een prachtige plek. Het ligt nabij de Green Canyon River en er is veel home industry die je kunt bekijken. Bovendien ligt er een junglegebied op het aangrenzende schiereiland waarin je o.a. stekelvarkens, vleermuizen, schorpioenen, zwarte apen, makaken en vliegende eekhoorns kunt zien.

Gereisd Met partner in september 2013

Eens wat anders dan rijstvelden

ottenga_ingrid
    5-11-2013

Leuk om eens een plaats aan de kust te bezoeken. Met een gids diverse "fabriekjes" bezocht. Kroepoek, wajang-poppenmaker, suiker, etc. Een toch over de Green Canyon is ook zeker de moeite waard. Het NP is aardig om te zien, maar geen must.

Gereisd Met partner in september 2013
Pangandaran scoort een 7,2 uit 10, op basis van 30 reviews