Pension Guesthouse / Villa Senang

• Fantastisch / fenomenaal: 8+

Zeer goed.

Hans en Ineke Vos
14-2-2017

Wij kunnen eigenlijk geen minpunten bedenken alles was piekfijn voor elkaar, prachtige tuin,lekker kleinschalig en ook zeer belangrijk een zeer gastvrij- en vriendelijk beheerdersechtpaar t.w. Aris en Lisa.Maaltijden waren uit de kunst en zowaar een lekkere Bintang was ook mogelijk,dat hebben we op Java wel anders meegemaakt wel op de menukaart hebben staan maar om de haverklap "sorry no have".Wij hebben daar een week verbleven als onderdeel van een maandenlange reis door Indonesië en vonden tot op heden dit wel een van de riantste accomodaties,prachtige ruime kamer wel zonder airco maar die heb je daar helemaal niet nodig want het is er s'avonds koel genoeg. Tochten in de omgeving zijn er ook goed te maken en er is ook goed te wandelen door de kampongs met of zonder begeleiding.Bijna vergeten:een mooi zwembad in een fantastische tuin wel een een behoorlijk snel stromende rivier met het bijbehorende geluid,kun je daar niet tegen dan rest niets anders dan oordopjes maar dat is peanuts.Wij hebben een paar excursies gemaakt o.a.naar Sukamade en een rubber fabriek in de omgeving met gids Imam,de man was fantastisch.Kortom een verblijf daar is een sterke aanrader zeker na een rondreis op het hectische Java.

Hans en Ineke Vos

Paradijs op aarde

Lies
2-5-2016

Het is een klein paradijsje op aarde. Tussen vulkanen ligt een vakantie huis met een schitterende tuin met zwembad. Het huisje zelf was zeer ruim, mooi ingericht en zeer schoon. Je wordt gastvrij onthaald. Het is een echte aanrader.

Heerlijk thuiskomen!

Marcel en Diana
9-8-2015

Wij verbleven 5 nachten in Kalibaru bij Rumah Senang, waar alles tot in de puntjes wordt verzorgd door Pieter en Wil en hun staf. Wij kunnen niets anders zeggen dan dat Kalibaru en haar omgeving veel te bieden heeft. De Sukamade tour, maar misschien nog wel meer de Kawa Ijen zijn aanraders voor actieve mensen met en zonder kinderen. De gastenverblijven zijn ruim en mooi ingericht, het is er heerlijk rustig met een mooi gelegen terras en zwembad. Het gezamenlijk eten 's avonds, leuke gesprekken aan tafel met andere gasten en Pieter en Wil hebben deze dagen ons het gevoel van "heerlijk thuiskomen" gegeven.

Heerlijk rustige plek in de natuur

Monique Siahaya
1-5-2015

Dit is een plek waar je kan genieten van de natuur, het ligt wat hoger waardoor de temperatuur aangenaam kan zijn. Heel goed verzorgde omgeving, vriendelijke mensen die het beheren.

Oase van rust

Ronald
9-11-2014

Als je lang onderweg bent en je komt in Rumah Senang, dan haal je opgelucht adem. Wat een mooi hotel en wat een rust.

Een ruime schone kamer, mooi verzorgde badkamer (hoewel je niet eindeloos kunt douchen vanwege de sceptic-tank), geweldig zwembad in een dito tuin.

Ze hadden ook wijn op voorraad (bijzonder voor Java), maar net niet de droge witte van Hatten (Aga, een Balinese wijn die we echt aanraden). Jammer, maar dat doet niets af aan het feit dat we dit hotel zien als het beste tijdens de reis.

Echt een aanrader in Kalibaru!

sharonlansink
16-7-2014

Eind juni hebben wij 2 nachten in Rumah Senang geslapen vanwaar wij ook de tour naar Sukamade hebben gedaan. Wij werden vriendelijk ontvangen met een lekker drankje en werden daarna naar onze kamer gebracht. We hadden een heerlijk grote kamer in het gastenverblijf met luxe badkamer! Het ontbijt en diner gemaakt door Lisa was heel lekker. De omgeving van Rumah Senang is prachtig. Vanuit de grote tuin kijk je uit op de jungle. 's Nachts hoorden we niets anders dan de rivier en de krekels, wat een rust!

De toch naar Sukamade (schildpadden reservaat) was ook super geregeld. Onze gids Imam kon ons veel vertellen over de verschillende plantages waar we langs kwamen, de bomen en dieren in het Meru Betiri National Park en over de schildpadden. We hebben er 3 gezien 's avonds!

fantastische plek

André & Heleen Portier
22-5-2014

Wij hebben heerlijk genoten bij Cor & Wil.

Na een rondreis door Java was het fijn om even tot rust te komen

Heerlijk gegeten.

Vriendelijk, gastvrij, mooi en comfortabel

Jos Schreur
26-7-2013

Wij zijn begin juni 2013 met ons groepje van vier personen bij Cor en Wil te gast geweest en hebben genoten. Cor en Wil hebben een waar paradijsje uit de grond gestampt. Wij hadden met zijn vieren de "twee-onder-een-kap" en konden zo in het heerlijke zwembad springen, al of niet vergezeld van een drankje. De tuin is prachtig onderhouden en een lust voor het oog. Cor en Wil en hun personeel zijn bijzonder vriendelijk en het eten is heerlijk. Heel fijn om te relaxen en weer helemaal bij te komen na een boeiende maar toch altijd vermoeiende excursie. En heb je nog energie, dan kun je prachtig tussen het suikerriet wandelen na de brug over de woeste rivier te hebben getrotseerd. Wij kunnen Rumah Senang aan iedereen aanbevelen.

Relaxing, friendly and great setting

Andrée en Roger
17-6-2013

We enjoyed the lovely food, setting and great hospitality by owners and staff.

Very nice and well serviced rooms, garden and pool.

To be recommended

Wereldplek, prachtig paradijsje!

jvz1000
2-6-2013

Wij zijn hier een aantal dagen gebleven, en hebben genoten van de gastvrijheid en vriendelijkheid van de eigenaren! Heerlijk eten!!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Pension Guesthouse / Villa Senang in Kalibaru, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Pension Guesthouse / Villa Senang zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Pension Guesthouse / Villa Senang scoort een 9.39 uit 10 op basis van 56 reviews.