Bed and Breakfast Huize de Wit

BedAndBreakfastWeer vandaag36°25°
Bed and Breakfast Huize de Wit
8,8

5 reviews over Bed and Breakfast Huize de Wit in het Nederlands

Geweldig om het authentieke Java te bezoeken

Wim & Petra
14-9-2018

Voor de tweede keer naar Sjaak en Linda geweest. De eerste keer om wat familiaire historie op te halen. Jappenkamp Banjoebiroe bezocht, dicht bij Ambarawa. Nu om het platteland rond Salatiga te bekijken. Huize de Wit ligt in Getasan en is in verband met hoogte niet te warm. Prima temperatuur. Sjaak en Linda doen alles om het je naar de zin te maken. Als ze tijd hebben gaan ze de hele dag met je op pad, voor wandeling, beklimming of bezoek van tempel, markt, plantage of wat je zelf maar aangeeft. Linda kookt voortreffelijk, het ontbijt is goed verzorgd en ruim voldoende. Linda spreekt Behasa wat heel makkelijk kan zijn als je iets speciaals wilt (bijv toegang tot een voormalig jappenkamp wat nu als politiekazerne dienst doet). Linda krijgt het voor elkaar om op het terrein binnen te komen en wat later staan we er allemaal. Geweldig! De omgeving van Getasan is prachtig om te wandelen. Rijstvelden, maar ook teelt van tomaten, kool etc

Ontspannen!

Annelies
9-9-2018

Hele fijne logeerplek! Prachtige tuin, ruim appartement, schoon en luxe. De omgeving is ook prachtig: weg van de drukte van de stad en uitzicht op Gunung merbabu! We voelden ons erg welkom en het ontbijt was heerlijk. Sjaak en Linda, dank!

Heerlijk!

Bibi
21-12-2017

Ik zocht in Salatiga naar een verblijfplaats en werd door een kennis verwezen naar Huize de Wit. Omdat het appartement zich buiten Salatiga bevindt, boden Sjaak en Linda me aan me van het busstation in Salatiga te halen en te brengen. Aangekomen in hun prachtige huis met fantastische tuin en uitzicht, kreeg ik een heerlijke maaltijd voorgeschoteld en gaven ze me de de informatie over verschillende tours die ik kon ondernemen de volgende dag. Omdat ik het zo’n mooie rustgevende plek vond besloot ik mijn verblijf te verlengen. Samen met de drie hondjes wandelden we in de vroege ochtend door de mooie omgeving rondom Huize de Wit. Linda gaf me een tour door Salatiga, een plek met een voor mij bijzondere betekenis omdat mijn moeder hier is geboren. Ze liet me proeven van de lokale lekkernijen en kennismaken met de omgeving. Ik zou hier zonder enige twijfel erg graag nog een keer terugkomen.

relaxt

Piet Weerd
21-11-2017

Prima verblijf gehad, mooie omgeving en vriendelijke bediening

heel bijzonder, persoonlijk en prettig

Bernadette en Joop
5-11-2017

Dit is een prachtige plek wanneer je het échte Java wil zien; Sjaak en Linda, de gastheer en gastvrouw nemen je mee op excursie. Wij vonden het zo indrukwekkend om het gewone leven te zien op het platteland. Maar ook de sawa's, tempels, kleine plaatselijke marktjes, en een koffieplantage. In ons geval hebben zij ons begeleid naar een voormalig Jappenkamp in de buurt, omdat mijn moeder daar gevangen heeft gezeten gedurende de tweede wereldoorlog. Deze mensen doen er alles aan om het je naar de zin te maken: een heerlijk ontbijt met eigengemaakte producten, en tegen een kleine vergoeding kan je genieten van het avondeten. Wij hebben zelden zó lekker Indonesisch gegeten !! Geniet van de rust en de prachtige omgeving en geniet van het ruime en schone appartement dat voldoende privacy biedt. Kortom een aanrader !!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Huize de Wit in Getasan, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Huize de Wit zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.