IndonesiëJavaBromoHotels BromoHotel Lava View Lodge

IndonesiëJavaBromo
6.3VoldoendeScore uit 34 reviews
+22/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

6.3VoldoendeScore uit 34 reviews

Meer hotel infoTonen op kaart

34 Reviews over Lava View Lodge

• 7Saskia vd plas16-08-2017

Fantastische plek!

De kamers zijn zeker gedateerd en wat muf, maar verder was het er prima schoon en de locatie was fantastisch! 'S nachts is het er alleen erg koud dus warme kleding mee nemen is aan te raden. Je kunt niet verwachten dat je zo ver van de bewoonde wereld in een super deluxe hotel zit. Ik vond het hotel erg leuk opgezet en het eten in het restaurant was prima en goedkoop.

• 9MK16-07-2017

Geweldig 'berghotel' met fantastische ligging

Op 2200 meter gelegen aan rand van krater, prima hotel met ruime en schone family room: 2 kamers, leuk ingericht. Totaal niet verlopen zoals in andere recencies. Goede bedden, lekker warm water in grote badkamer. Gratis slippers erg welkom gezien koude tegelvloer! Gezellig restaurant met genoeg keuze aan gerechten 's avonds, lekker ontbijt met bers gebakken eieren of omelet per persoon klaargemaakt. Door de ligging geweldig uitzicht op de drie vulkanen. Vanuit hotel 3 kwartier wandelen naar Bromo, of anders boek je een flitsend ritje achterop een scooter door de sea of Sands. Aanrader: naar vulkaan aan eind vd dag: prachtig licht, weinig mensen. Zonsopgang te bezichtigen vanuit hotel, of lopen naar Second Viewpoint (scheelt opstaan om half vier). Wel koud, de veel verkochte mutsen en sjaals zijn 's morgens vroeg hard nodig! Pyama 's nachts ook want er was geen verwarming (wel mogelijkheid zelf theezetten). Voor Indonesie aan de prijs, maar wat ons betref elke rupiah waard.

• 5thea11-06-2016

niet weer

De Lava vieuw lodge ligt op een prachtige plek met heel mooi uitzicht op de Bromo vulkaan. Dat is dat ook het enigste positieve. De kamers zijn smoezelig. Beddegoed is klam. Het stinkt vreselijk naar mottenballen. De badkamer is oud en niet van deze tijd. De handdoeken leken wel op vieze dweilen die net gebruikt waren. Te vies om te gebruiken. Jammer allemaal want van de buitenkant ziet het er ook leuk uit maar de kamers zijn aan een stevige opknapbeurt toe. Het eten en ontbijt in het restaurant waren wel goed. Wel een goed uitgangspunt voor een zonsopkomst bij de Bromo vulkaan. We waren in de namiddag op onze kamer en 's nachts twee uur opgestaan om ons klaar te maken om naar het uitkijkpunt bij de vulkaan te gaan. Gelukkig dus niet al te lang op de kamer verbleven.

• 6Ronald09-11-2014

Het ligt bij de Bromo en dat is dat

Als je de zonsopgang bij de Bromo wilt bijwonen, moet je in de omgeving overnachten. Je bent dan aangewezen op enkele hotels en Hotel Lava View beseft dat als geen ander. De kamer had een bed en iets wat op een douche leek, maar was koud, muf en donker. Het eten was op zich goed, maar de bediening was uitgesproken laks (tot aan het irritante toe). Zo werd er foute informatie gegeven en moesten we heel erg lang wachten op het bestelde. Lava View ligt echter geweldig mooi en daar ging het om. Na het ontbijt dat volgde op de zonsondergang vertrokken we weer.

• 4Boukje30-10-2014

Tourists mainly

A really basic hotel aimed at he western tourist wanting to see the Bromo. After a day of walking you care less about the luxury of the hotel and then it's sufficient with a western shower and toilet, a nice bed and a really nice looking room overall. The restaurant is big and noisy and the food is tasteless. You have a great few at the Bromo though and it's easy to arrange a jeep for watching the sunrise at the Bromo the following morning (which is basically a massive event every morning with LOTS OF PEOPLE at the viewing point). Too bad that breakfast doesn't start straight after sunrise, while they organise this sunrise watch every morning. Keep in mind it's really cold up the mountain and the rooms don't have heating.

• 7Tineke Blondeau10-08-2014

dit hotel viel alles mee

Hotel Lava View is ons alles meegevallen. Het is oud en daardoor lijkt het allemaal wat smoezelig. De kamers waren heel ruim en de bedden goed. We hebben er heerlijk gegeten voor heel weinig geld. Het restaurant is erg gezellig met live-muziek. Jammer dat we de zonsopkomst niet hebben kunnen zien vanwege de dichte mist, maar evengoed was het een leuke ervaring met de Jeeps de vulkaan op.

• 8b.a.10-08-2014

Fantastische ligging

Gewoon goed hotel, Nette kamers, waarbij inderdaad het beddengoed wat klam was, maar het is nu eenmaal vochtig bovenop een berg. Als je dit een probleem vindt, moet je maar een eind verderop gaan zitten in een sterrenhotel en dan midden in de nacht op om een paar uur te rijden voor de zonsopkomst. Over het algemeen blijft hier niemand langer dan 1 nacht dus waar maak je je druk om. De ligging met uitzicht maakt dit ruimschoots goed. Eten zowel avondeten als ontbijt waren gewoon goed.

• 8Kees09-01-2014

Bijzondere lodge met vrij uitzicht op Bromo

Prachtige plek om te zijn als je de Bromo gaat bezoeken. Vanaf de accommodatie kijk je zo naar de vulkaan en zie je beneden de Sea of Sands liggen.

Kamers zijn wat oubollig en deden me denken aan een Amerikaanse lodge in een national park. Prima voor 1 nacht. Eten bij het restaurant was niet bepaald spectaculair.

• 5ottenga_ingrid05-11-2013

Smoezelig hotel

Het enige voordeel, maar dan ook echt het enige is dat het hotel dicht bij de Bromo ligt. Je heb een mooi uitzicht. Verder is het eten en de kamers slecht. Alles ziet er smoezelig en wat viezig uit. Douchen hebben we dan ook maar in het volgend hotel gedaan. Waarschijnlijk heeft men het idee dat de gasten toch wel komen, dus waarom zou je er iets van maken!

• 7Erika21-09-2013

Overtrof verwachtingen

Ook wij lazen de negatieve beoordelingen, maar kozen er toch voor om hier op de rand van de krater te bivakkeren. Je verwachtingen zijn altijd heel bepalend voor hoe je het hotel ervaart. Wij waren voorbereid op een matig hotel en vonden dus de ruime familiekamer ( 4 volwassenen) een meevaller. Misschien niet 100% spik en span, maar gewoon een prima plek op een prachtige locatie.

Hotel Lava View Lodge info

Building information