Hotel Rosenda

0Tonen op kaart

11 Reviews over Rosenda

• 4Mardam14-06-2011

Een smerig hotel

We kwamen laat aan maar wat een smerig hotel de lichtknopjes en deurknoppen waren zo vies dat je het met zakdoekjes moest aanpakken op de deuren kon je schrijven zo vies waren ze.Op de gang stond eten waar de mieren opzaten maar de bediening liet het gewoon staan want de volgende morgen stond het er nog.Verschrikkelijk zoiets hebben we nog nooit meegemaakt.In de ontbijtzaal was het al net zo vieze kleedjes op tafel en het eten was al helemaal niets. Jammer van zo'n hotel want de ligging is mooi.

• 8Mai23-05-2011

Goed hotel

Prachtig uitzicht, veel extra's zoals slippers, douchekapje enz.

• 8Maur121-03-2011

Het hotel is niet je van het, MAAR

• het personeel is vriendelijk en behulpzaam
    • de natuur is er onbeschrijflijk mooi en wij blijven terugkomen

Vraag een gids en laat je naar boven rijden naar het "witte huisje" dat vanaf het hotel te zien is. Daar heb je een prachtig uitzicht over het dal en in de verte hoor je ondertussen de apen roepen. Daarna loop je door een stuk oerbos/jungle naar de "7 heetwaterbronnen". Je kunt je daar heerlijk laten insmeren met zwavelmodder en iets verder naar beneden douche je je weer schoon met het inmiddels afgekoelde water dat van de rotsen afvalt. Daarna vervolg je je weg naar beneden. In 4 à 5 uur kom je een prachtige variëteit aan natuurschoon tegen. Van jungle tot rijstvelden. Beneden is nog een waterval en een leuke kampong. De arme maar vriendelijke bevolking die je onderweg tegenkomt zijn heel erg blij met een zeepje, tandpasta, een pen of gewoon een sigaret. Terug in het hotel laat je je voor een paar centen masseren door een "Ibu Pijit".

Baturaden mag je niet overslaan!

• 2Jansen20-11-2010

Vroeger een goed hotel, nu absoluut niet meer.

Kamers zeer slecht onderhouden en vochtig. Overal ligt vies tapijt. Personeel tracht er nog iets van te maken. Wat het hotel echter nodig heeft is een grondige opknapbeurt. Vroeger werd dit hotel vaak bezocht door touroperators uit Nederland. Echter nu niet meer. Ik snap wel waarom. Absoluut geen aanrader.

• 8Ineke 19-05-2010

Leuk hotel met schitterend uitzicht

Goed hotel voor z'n 2 sterren. Ruime kamers met mooi uitzicht. De ligging is fantastich midden tussen de bergen en rijstvelden van het Preangergebied. Onze groep werd ontvangen met muziek en danseressen. We hebben lekker gegeten in het hotel. In Baturaden is verder weinig te doen. Een aantal indonesiers hebben ons een transdans laten zien daar. Heel bijzonder om te zien.

• 7Ellen21-08-2009

Zeer rustig

Kamers zijn netjes maar zorg ervoor dat je niet aan de straatzijde slaapt aangezien je dan last hebt van het verkeer en watergekletter van het beekje dat voor je kamer loopt. Ontbijtbuffet is niet uitgebreid maar voldoende. Het is een zeer rustige plaats waar 's-avonds niets te doen is, zelfs lastig om een restaurant te vinden. Het uitzicht daarentegen is prachtig.

• 7Ted en Bianca22-10-2008

Redelijk hotel, perfecte ligging!

Het hotel ligt schitterend in de bergen! Perfect uitzicht! De kamers waren minimaal ingericht. Wij hadden in dit hotel toch veel overlast van ongedierte. Eten was redelijk. Tijdens ons verblijf verbleven weinig mensen in dit hotel. Het hotel is wel een prima uitgangspunt om hele mooie wandelingen te maken door de bossen en omliggende dorpen. Vraag aan de balie om een local gids en men gaat direct voor je bellen.

• 8corrie v.d.kant23-11-2006

Het hotel ligt schitterend. De kamers zijn eenvoudig, geen airco maar dat hebben we ook niet gemist. Er waren erg weinig gasten. We hebben ons voor 8 euro per uur heerlijk laten masseren. Het zwembad was te koud om er te kunnen zwemmen.

• 10Jos13-06-2006

Prachtig hotel, alleen waren we er tijdens de ramadan, dus was er bijzonder weinig te eten 's ochtends

• 8Hans Groen15-11-2004

Een prima hotel. Mooi gelegen tegen de helling van de Slamat. Tuin wordt elke dag schoongemaakt. Jammer dat er tijdens ons verblijf zo weinig gasten waren. Het was stil en verlaten in de eetzaal. Wij zaten met z'n vieren te eten in een zaal waar 120 personen konden zitten. Goede bediening en Indonesische prijzen.

Hotel Rosenda info

• Adresgegevens