Tenganan

7.1Goed

1.1km van centrum

• 5Mathijs07-10-2015

Commericeel

Erg gericht op verkoop van doeken en snij kunst. Dorp opzich mooi om te zien. Alleen overschaduwt het commericiele wat erg jammer is. Ik ga niet meer terug

Gereisd met vrienden in oktober 2015

• 7Rob27-10-2014

Traditioneel Bali-Aga dorp

Leuk om te zien hoe ze daar eeuwen geleden een woon- en leefgemeenschap hebben opgezet. Maar wat een commrcieel gedoe. De verplichte gids was heel vriendelijk, totdat bleek dat we niks gingen kopen. We moesten zijn huis bekijken; zijn vrouw achter het weefgetouw en hij was de schilder. Ze maakten beide mooie spullen, maar te duur. Toen draaide hij min of meer zijn verplichte verhaal af en stonden we snel weer buiten. Laten ze gewoon entree heffen en de verplichte winkelnering achterwege laten.

Gereisd met partner in oktober 2014

• 7Spkk20-05-2014

aga dorp

in het achterland een aga dorp ommuurd, oorspronkelijke balinezen. gekleurde kippen. os loopt los in dorp.

Gereisd met vrienden in september 2013

• 9henk24-04-2014

zeer mooi oud dorp

aanrader zo mooi honderden jaren oud

Gereisd met vrienden in april 2014

• 8loet14-04-2014

zeer speciale leefgemeenschap.

Zeer apart dorp, vooral bekend door het weefwerk (dubbel Ikat) en de fraaie kalenders.

Gereisd met partner in januari 2014

• 1Roos18-01-2014

niet interessant

Zeer slecht. Niet de moeite waard. Wij lazen in ons Anwb boekje dat je er 3 uur voor uit moet trekken om door dit dorp dat er anders uitziet dan de rest van Bali te lopen. Maar omdat wij niets kochten was de gids zo klaar met ons. Hij vertelde de taxidriver dat wij niet geïnteresseerd waren.

Gereisd met partner in januari 2014

• 9anne-marie-jansen08-11-2013

Leuk dorp waar je een goede rondleiding krijgt

Hier moet je zeker geweest zijn, in dit dorp maken ze vooral weefwerken.

Gereisd in november 2012

• 8R. Haenen15-04-2013

agar dorp

leuk om te bezoeken, heeft een hele aparte sfeer. men maakt er bijzondere kalenders en weven dubbel ikat

Gereisd met partner in januari 2013

• 8Gustav11-02-2013

Sehenswerter Kontrast zum Tourismus

Etwa 3 km entfernt von Candi Dasa liegt dieses Bergdorf, bewohnt von den Ureinwohnern Bali's, den Bali Aga. Sie haben die uralten Kulturellen und religiösen Traditionen bewahrt und sind heute noch Animisten. Wer eine Balinesin oder einen Balinesen von außerhalb des Dorfes heiratet, muss das Dorf verlassen und kann es nur noch besuchen. Die Arbeiten auf den Feldern lassen die Bali Aga durch Nichtbewohner des Dorfes ausführen, sie selbst widmen sich Kunst und Kunsthandwerk, dem Weben von besonderen Stoffen und ihren Kampfhaehnen.

Gereisd met partner in december 1996

• 9Claude20-10-2012

In een ander tijdperk

Dit dorp lijkt uit een ander tijdperk te komen. In de winkeltjes is men absoluut niet opdringerig. Een aanrader

Gereisd met partner in januari 2011

10 van de 13 reviews gezien