Sidemen

Sidemen

We hebben een aantal aanbieders voor Sidemen voor je op een rij gezet:

Indonesie Online
Indonesie Online

Reviews over Sidemen

• 8Sabine27-11-2018

Een aanrader!

Prachtig dorp dat momenteel nog niet overspoeld is met toeristen. Fantastisch als je van de natuur houd (vooral veel rijstvelden) en het is aan te raden om er een wandeltocht met gids te maken.

• 8Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Martine21-06-2015

Authentiek Bali, schitterende natuur, Rust

Voor mensen die het echte Bali willen zien en van rust houden.

• 8Zorg voor natuur
    • 2Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2015

• 8kees07-01-2013

Sidemen, een dorp met een spirituele sfeer.

Ik reis al meer dan 35 jaar door Indonesië. De laatste 15 jaar kom ik hoofdzakelijk in Bali. Ik bezoek dan de niet toeristische gebieden en verblijf in kleinschalige accomodaties waar het échte, authentieke Bali dichtbij is. Belimbing en Sidemen zijn bij mij favoriet omdat daar een mystieke, spirituele sfeer heerst. Er wordt zelfs beweerd dat Sidemen een van de meest spirituele plekken op aarde is. In de laatste jaren is er nogal wat gebouwd in Sidemen. Desondanks heeft het zijn eigen karakter behouden en blijft het een plaats waar ik steeds terug wil keren. Het dal en de omringende bergen nodigen uit tot relaxte wandelingen. De ikat en songket weverijen zijn een bezoek waard. In de omringende dorpjes (zoals Iseh) is het traditionele dagelijkse leven van de Balinezen nog steeds aanwezig. Voor de toerist is er voldoende keuze in bijzondere accomodaties, van eenvoudig tot luxe. Ik hoop dat Sidemen blijft zoals het altijd is geweest, een plek om dichterbij jezelf te komen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Alleen gereisd in oktober 2012

• 9g_e_wiersma29-12-2012

Leuk dorp met heel vriendelijke bewoners

Er is hoegenaamd geen uitgaansleven, daarvoor hoef je niet naar Sidemen. Er zijn meerdere leuke en eenvoudige cafeetjes en restaurantjes. De omgeving is (nog) echt schitterend. Er wordt wel veel gebouwd en het is te hopen dat de authenticiteit bewaard blijft.

• 3Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in augustus 2012

• 8Ineke28-09-2010

Landelijk Balinees dorpje

In Sidemen is weinig te doen. De omgeving is echter bijzonder mooi.

• 8Sfeer in stad
    • 9Omgeving

Gereisd met partner in januari 2008

• 8roger toelen04-08-2010

spectaculair als je ervoor bent

Sidemen is een dorp gelegen in een dal met rivier.Het dal is aan 3 zijden ingesloten door beboste berghellingen. Aan de overige zijde ligt een majustueuse laagvlakte die reikt tot aan de Mount Agung, 30 km verderop. Dit garandeert een spectaculair zicht vanop de berghellingen: dorpjes, velden en bossen onder je zo ver je kijken kan. De arenden vliegen onder je door. Nog spectaculairder als het regent en onweert ... Naar hygiëne en cultuur is dit een streek die aanleunt met het originele Bali, met al zijn gebreken vandien: gebrekkige water- en electriciteitsvoorziening, insekten troef, enz ... Dus: als je er voor bent, is dit echt een plaats die je eens moet hebben gezien.

• 3Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in april 2010

• 7peter18-11-2009

landelijk dorpje

landelijk dorpje met weinig toerisme. het echte balinese landleven. mooie landelijke weggetjes en mooie landschappen. zelfs onze balinese chauffeur had moeite de juiste weg te vinden.

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving