Villa Burung

Villa info

Meer villa info

15 reviews over Villa Burung

• 10Pit09-02-2020

Heerlijk verblijf in oase van rust

We hebben een heerlijke week gehad bij Villa Burung. Het personeel was super vriendelijk, behulpzaam en ze konden heerlijk koken. We hebben onze dagen rustig kunnen spenderen aan het zwembad en rondom de villa zonder zelf veel te hoeven regelen. De scooter die bij de villa komt maakte het mogelijk om het omliggende gebied en dorpen zelf te verkennen. De boottocht die we hebben gedaan vanuit de villa zelf is ook zeker aan te raden; vlak voor de kust kwamen we al een grote groep dolfijnen tegen die om de boot heen zwommen. Al met al een geweldig verblijf gehad!

Gereisd met partner in januari 2020

• 2019
    9Peter Mulder09-05-2019

Geweldige villa, direct aan zee, het personeel allemaal geweldig lieve mensen die ons elke dag verwenden, een oase van rust, fantastische tuin en zwembad, wij komen al jaren in Indonesie maar dit is echt de mooiste villa waar wij zijn geweest, als je van rust houdt is dit een echte aanrader.

Gereisd met partner in november 2018

• 2018
    10Leonie, Erwin & kids08-08-2018

Heerlijk ontspannen in een verbluffend mooie villa

Prachtige villa, supergroot, paradijselijk mooi gelegen direct aan het strand, met een heerlijk zwembad.
    Zes man personeel, wat een luxe! 😊 Lieve mensen, vooral tuinman/bootkapitein Hariz, en Anni en James die voor ons kookten. Hun maaltijden waren heerlijk, nog lekkerder dan wat we in de meeste restaurants kregen.... Voor de maaltijden hoefden we alleen boodschappengeld te betalen... voor 5 dagen lang 3 maaltijden per dag waren we hetzelfde kwijt als wat we bij sommige restaurants in een avond kwijt waren 😊.... we begrepen werkelijk niet hoe ze al die boodschappen voor zo’n laag bedrag hadden kunnen kopen...

Veel mooie uitstapjes gemaakt naar locaties op ca. een half uur rij-afstand: o.a. Banjar hotspring, Twin Lakes, Pemuteran Beach (snorkelstrand).

Wij (Nederlands gezin met 4 kinderen 14-21 jaar) waren hier 6 dagen, maar we waren graag langer gebleven

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 9Fam. Devies-van den Hurk05-07-2018

Prachtige Villa en geweldige staff, aanrader!

Een week lang heerlijk ontspannen! De villa en omgeving zijn prachtig, maar vooral de staff verdient “credits”. Het is een hecht team dat al circa 10 jaar de Villa runt, dat zegt wel wat. De veldweg naar de villa was overigens eventjes zoeken, maar met reden: rustige ligging, prachtige tuin met vogels (Burung), zwembad en natuurlijk uitzicht op zee. Bij aankomst werden wij opgevangen door de tuinman. Kort erna hebben wij, onder het genot van een welkomstdrankje een uitgebreide uitleg gekregen van de gastvrouw. In het handboek stond veel nuttige informatie over de villa en omgeving, must read. Met chauffeur Putu zijn we naar Jatiluwih (Unesco) geweest, maar je kunt ook gaan snorkelen, wandelen met locals of een massage nemen. De scooter is handig om de directe omgeving te verkennen, maar het merendeel van de tijd hebben wij gewoon gerelaxt. De kookkunsten van James en Annie zijn echt geweldig en allergieën houden ze rekening mee!

Gereisd met vrienden in oktober 2017

• 10froukje08-01-2018

heerlijke plek.

villa Burung is een paradijs. Prachtig huis, geweldige tuin,en zwembad, aan zee, met een staf die heerlijke maaltijden kookt. Een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in december 2017

• Oude reviews

10Ivon Spee15-11-2017

Een paradijs, zeer mooie villa en ligging

De villa is smaakvol ingericht. Bedden liggen prima en er wordt elke dag grondig schoongemaakt. Personeel bijzonder vriendelijk en er wordt lekker voor je gekookt. Je kunt zelf kiezen welke gerechten er gemaakt worden, heerlijk. Verder een prima wifi-verbinding. De tuin is mooi aangelegd, met inheems fruit dat je zo kunt plukken en eten. Je kunt zelfs vragen of ze een kokosnoot voor je plukken en openen. Elke dag mijn baantjes gezwommen in het zwembad, uitkijkend over de Javazee en de houten vissersbootjes. Noord Bali heeft verborgen pareltjes, zoals nog niet ontdekte watervallen, nationale parken waar je met een gids door kunt wandelen etc. De taxi kan je overal heen brengen. Voor de korte stukjes kun je de scooter bij de villa gebruiken, vonden we heel handig. Ook tocht met de motorboot gemaakt om in de vroege ochtend dolfijnen te kijken. Enige nadeel van ons verblijf hier? De vakantie was te kort :)

Gereisd met vrienden in november 2017

• 10Aad van Schetsen13-11-2017

Geweldig

Wij verbleven in september 2017 bijna drie weken in Villa Burung en hebben een geweldige tijd gehad. De villa ligt op een lekker rustige plek aan het strand, je hebt heel veel privacy en de staf is geweldig. James en Annie zorgen voor eten, doen de was en houden de villa schoon. Hariz verzorgt de tuin en het zwembad. Het eten was meer dan goed met als hoogtepunten Anni’s satésaus en James zijn sambal. De villa is heel schoon, was helemaal niets op aan te merken. Om de paar dagen werden de bedden verschoond en de was wordt iedere dag gedaan. De bedden zijn heel goed, zeker niet te zacht, wat ik wel fijn vind in verband met mijn rug. Er is een chauffeur op afroep beschikbaar en we hebben meerdere geweldige trips met hem gemaakt. Al met al , een absolute aanrader. We overwegen zeker om nog eens terug te gaan.

Gereisd met partner in september 2017

• 10gwen jansen12-11-2017

Best ever!

Ik kan er kort over zijn...alles wat je zoekt in een heerlijke villa op Bali aan de rustige kant van het eiland is hier! Wat hebben we genoten! Het personeel is zo ontzettend vriendelijk en het ontbreekt je echt aan niets! ALs een koning in Frankrijk voelden we ons maar dan op Bali! Dankjulliewel en een echte aanrader! Lag het maar iets dichterbij, dan ging ik er elk jaar heen!

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 3MIMOUN30-09-2017

Nooit meer!

Wij hebben Villa Burung voor een weekje geboekt, bij aankomst prachtig.. Tot dat we een nachtje spendeerden in het bed en we wakker werden met enorme beten. In eerste instantie dachten we aan muggen.. Maar er was geen enkele mug te bekennen. De volgende dag stonden we weer vol met beten en op plaatsen waar geen mug kan komen. Na wat onderzoek wisten we zeker dat t om bedbugs ging. We informeerden de eigenaar en die ging er heel laconiek mee om. We moesten maar in een ander bed slapen. We sliepen na 4 dagen zelfs in de woonkamer. Ook daar weer bedbugs.We besloten om op staande voet de villa te verlaten. De matrassen waren zoo smerig. Vol (bloed?) Vlekken en vieze grote bruine en gele vlekken. De hygiene was om te huilen. De eigenaar wou ons niet vergoeden en bleef maar beweren dat er zich niks bevond in de villa. Hij poeierde ons af alsof we gratis in zijn huis verbleven. Totaal niet klantvriendelijk noch service gericht!! Absolute afrader!

Henk Vroemen, Eigenaar, 10-11-2017

Geachte heer en mevrouw, spijtig dat uw bezoek niet aan de verwachtingen voldeed. Samen met onze staf streven wij ernaar al onze bezoekers een fantastisch verblijf te bieden. In ons gastenboek heeft u en alle andere lezers van dit platform kunnen lezen dat onze gasten al vanaf het begin, vele jaren geleden, zeer tevreden zijn; en daar zijn we trots op. Uw bericht doet dan ook geen recht aan de kwaliteit van de villa en aan de dienstbaarheid van onze staf. Uiteraard hebben we uw klacht over ongedierte serieus genomen en laten onderzoeken door een onafhankelijk deskundige. Deze deskundige heeft niets gevonden wat overeenkomt met uw klacht. Ik heb u het certificaat van zijn bevindingen en conclusies toegestuurd. U heeft geëist dat wij de door u betaalde huur + transportkosten + een boete (samen bij benadering 2 keer de betaalde huur) aan u retourneren. Gezien de conclusie van de deskundige kunnen wij niet op dit verzoek ingaan.

Gereisd met partner in september 2017

• 9Annemieke12-06-2016

Pareltjes in Noord Bali

Villa Burung ligt vlak bij het plaatsje Seririt in Bali. Vanaf de luchthaven Denpasar al gauw een 4 uur durende rit om de villa te bereiken. Deze rit voert je door het ongelooflijke mooie landschap van Bali, met zijn bergen, prachtige bergmeren en rijstterrassen. Dus bepaald geen straf. Na een stop bij de Supermarket Hardy's om de eerste meest vloeibare aankopen te doen, arriveren we in Villa Burung waar we hartelijk worden ontvangen door de staff. Wanneer we de villa binnenstappen zijn we gelijk onder de indruk, van de villa zelf maar ook van het prachtige terras met uitzicht op zee. Wowww. We zijn met z'n zessen dus we verdelen snel de slaapkamers die allemaal een eigen badkamer hebben met douche. De waterdruk van deze douche is niet geweldig te noemen, maar kom op we zijn in Bali. De dagen erna genieten we van de villa. We worden ontzettend vertroeteld door Annie en James. Zij verzorgen de villa, onze was en de maaltijden. Iedere avond bespreken we de wensen en geven hen geld voor de boodschappen, voor Nederlandse begrippen een wel heel klein budget. Onze wens is steevast: kijk maar, doe maar wat lekkers. Want alles wat Annie en James uit de keuken vandaan toveren is bijzonder smaakvol. We gaan ook met de tuinman op dolfijnenjacht. Wat een belevenis, we zien er niet 1 of twee, nee we zien er tientallen. En ze doen kunstjes waar mening dolfijnentrainer jaloers op zou zijn. Wat een belevenis. Dat gaan we niet gauw vergeten....

De villa is prachtig, maar de vakantie wordt pas echt speciaal gemaakt door de staff, door de bewakers en door de altijd hardwerkende tuinman, maar zeker ook door Annie en James. Zij zijn de parels van Villa Burung!

Gereisd met vrienden in juni 2016

Villa Burung info