28 tips over Hotel Mercure Resort Sanur

• jolanda swam, 28-09-2019

Goed om te weten, er is geen directe zee bij dit hotel. Door het getij en een natuurlijke golfbreker is de branding ongeveer een kilometer verder. S'morgens tot je middel in het wat troebele water, smiddags een kilometer wadlopen door zeewier en zee-egels.

• Lu, 03-03-2014

De wisselkoers van het hotel is bedroefend laag. Let echter op met wisselen buiten het hotel. Nadat je zelf het geld hebt geteld tellen ze zelf nog een keer. Bij deze telsessie stoppen ze zelf weer wat billetten terug. Zorg er dus altijd voor dat je zelf het eigen geld plus het gewisselde geld (wat je dus zelf als laatste hebt geteld) vasthoudt voor de deal is gemaakt. Als iemand het weer terugpakt; altijd nog een keer tellen dus!!!

• mirella, 22-09-2013

neem een taxi is spotgoedkoop! Masseren ook erg goedkoop! Huur een chauffeur in, voor 40€ kan je de hele dag rond touren.

• D en J, 21-11-2013

In de buurt van het hotel kun je erg goed eten voor heel weinig geld. Mama putu, links als je het hotel uitkomt, en restaurant retro, aan het strand zijn erg goed,

We hebben een aantal aanbieders voor Mercure Resort Sanur voor je op een rij gezet:

• michiel_voorzee, 13-10-2013

De olifanten saffari is zeker een aanrader, de dieren worden er goed behandelt, een hele leuke ervaring.

Vergeet zeker niet de vlindertuin en monkey park.

Wij hebben de Bali impressie gedaan zeer de moeite waard, Maar wil wel als tip meegeven doe dit met een privé chauffeur, is veel meer ontspannen, en jij bepaald het tempo en niet de groep.

• Jan en Leny, 12-05-2013

Mocht je uitstapjes willen maken dan is er een goede gids te boeken hij heet Dhaman Hurry en spreekt Nederlands. Je krijgt ook een reisverslag van je trip en een DVD met foto's, in 1 woord GEWELDIG

• nellyschreurs, 30-04-2013

We hebben een leuke tocht gemaakt op mountainbike 's. We hebben deze tocht geboekt in het hotel. We werden bij het hotel opgehaald, onderweg hebben we eerst nog een mooie tuin bezocht en zijn we via een mooie route naar het hoogste punt van een berg gebracht. Vanuit dat punt hoefden we maar alleen omlaag te fietsen. Onderweg hebben we leuke dorpjes gezien en een authentieke woning bezocht. Na afloop van de tocht kregen we een lekkere lunch aangeboden.

• Nelly Schreurs, 30-04-2013

Ga lekker eten in één van de restaurantjes aan het strand. Erg lekker en goedkoop.

• Carla, 29-12-2012

Als je op het strand naar links of rechts loopt(2 min.) heb je heerlijke tentjes waar je voor weinig geld kunt eten en drinken.

• patricia_jacqueline, 08-09-2013

Excursie naar het noorden van bali (waterval) en tanah lot in het westen.

• Jan, 12-02-2012

Heerlijk eten kun je o.a. Bij Cemarabeach aan het strand, THE Cat and fiddle ( Iers restaurant) , Massimo ( Italiaans) en nog vele andere gelegenheden. Neem altijd een taxi van Bleubird compagnie ( staat op de voorruit). Deze werkt met een taximeter en is over het algemeen het goedkoopst. Voor een individuele rondrit kun je de Nederlands sprekende Wim vragen bij Cemarabeach strandrestaurant. Deze rijdt je voor ong. 50 euro een hele dag rond.

• Mariska ter Haar, 10-07-2012

Italiaans restaurant Sale e Pepe is erg goed Italiaans eten ( Italiaanse eigenaar). Downtown in centrum is ook niet verkeerd en niet duur, geen tax. Bij veel restauranst komt bovenop de prijs nog tax.

• Karin van Dijk, 09-03-2012

Tegenover het hotel 'Art cafe Warung' kun je prima lunchen. Een echte aanrader voor het diner is het Italiaanse restaurant Massimo.

• raymakers, 13-10-2011

als je wilt winkelen of eten via het strand het hotel uit en bij het eerstvolgende hotel via de lobby en tuin naar de straat. Zit je meteen bij eettenten en winkeltjes!! Wij hebben buiten het hotel een chauffeur aangesproken en deze heeft ons 5 dagen over het eiland gereden van s'morgens vroeg tot laat, kris kras!! Je kunt met hem een prijs afspreken.( auto moet een klein plaatje aan het nummerbord hebben, dan is hij verzekerd voor inzittenden is ons verteld)

• Gabriella en Jolanda, 13-10-2011

Bali Safari is leuk, maar reserveer een olifantenrit anders ben je te laat. Fruit/koffieplantage was erg interessant. De tempel van het heilige water was ook interessant. In Sanur zelf is niet veel te doen behalve winkelen en eten.

• wakoster, 20-03-2015

Pas op met geldwisselen in shops. Dit zijn veelal oplichters. Lokken met gunstige koers, maar stelen van het uit te betalen geld. Let dus goed op! Banken zijn betrouwbaar.

• Angela Masselink, 10-08-2015

Wij hebben voordat we vertrokken op Zoover het telefoon nr. van de heer Mancana meegenomen. Hij werd aanbevolen als chauffeur voor dagtochten over het eiland.. Hij spreekt goed Engels en is te bereiken via whatsapp. Deze tip was goud waard. We hebben een hele dag met de heer Mancana over Bali gereisd en heel veel gezien. Ook veel uitleg gehad van Mr Mancana waardoor onze trip onvergetelijk werd.

• Peter, 18-03-2016

Wij hebben dagtochtjes gedaan met een top gids. Geregeld via Walter in Nederland ( http://baligids.webklik.nl ) We zijn op pad geweest met Nyoman. Hij heeft ons het echte authentieke Bali later ervaren, ver weg van het massatourisme. Echt een aanrader...Kijk eens op de site, daar vind je een aantal geweldige gidsen !! Echt top :-)

• Bert & Nelly, 08-05-2016

Op zoek naar een betrouwbare gids? Dan kunnen wij Gusti Darmasana aanbevelen. Gusti spreekt uitstekend Nederlands en weet overal uitleg te geven. Hij is altijd vriendelijk, goed gehumeurd en een prima chauffeur. Heeft u vaststaande plannen om naar Bali op vakantie te gaan en wilt u gebruik maken van een betrouwbare Nederlands sprekende gids, dan raden wij aan om Gusti op tijd vast te leggen. telefoonnummer: 62 (0361) 413285 mobiel: 081 236 44767 Email: [email protected]

• Hélène, 06-10-2014

Wij hebben de Tip van rob1987 gebruikt en zijn op pad gegaan met Mancana zijn nummer is +62 81 755 1895! Hij is echt een aanrader spreekt goed Engels en gaat overal heen waar jij heen wilt.

• Agnes Dame, 02-01-2015

Op aanraden een dag "see Bali in Bali" geboekt bij I Wayan Giri. Met deze man heel veel bezienswaardigheden gezien in mijn tempo en zonder veel toeristen en dat voor maar € 40,- Indien je ook hierheen gaat, je kunt bij hem de taxi boeken, maar zijn familie heeft ook allerlei water sportactiviteiten. Je bent dus bij hem in goede handen en dat staat voor 100% genieten van Bali. [email protected] O, ja hij spreekt Engels.

• Freddie-Franke, 24-05-2015

Er valt hier voor snorkelaars of duikers weinig te beleven. Water is ondiep ook bij vloed. Wel weer ideaal voor surfers, kite surfers en andere watersporten.

• donkers, 11-08-2014

eet-tips: The Fire station

taxi-tips: goede taxi-service voor de deur (vraag naar 'I wade' -->super engels sprekende, leuke en grappige, keurig rijdende gids. 40 euro per dag (wij hadden er dagen van 16 uur bij zitten, niks is hem te veel...) Prima busje met goede airco.

• Peter, 10-06-2015

Loop via de hoofdingang rechtsaf naar de winkelstraat, het eerste restaurantje op de hoek "Warung beach breeze" zeer goed en goedkoop. Redmanna iets duurder maar ook heel goed. Tropical uitstekende service en prijsverhouding. Chauffeur Daniel zéér goede veilige rijder die je (als je dat wilt) Bali laat zien waar net niet alle toeristen zijn. Alles kan bij hem en hij probeert alles te regelen voor je. Regelen via NL (Walter) http://baligids.webklik.nl is het makkelijkste ivm het internet op Bali

• Tassie81, 16-08-2014

Wij zijn van kamer gewisseld omdat we in eerste instantie op de begane grond verbleven, daarna een kamer op de tweede etage gekregen waar je een prachtig uitzicht hebt! Wellicht verstandig om bij het boeken van de reis dit als voorkeur op te geven!

• Wouter, 17-05-2015

Boek een tour met Mr. Manchana. Te bereiken via whats app op +62 817 551 895

• jurgendebruin89, 21-07-2015

Bezoek de stadjes Sanur, Seminya en Lovina! Den Passar vonden wij zelf niet veel aan. Als je het er voor over hebt is een trip naar Nusa Lembongang zeker de moeite waard. Echt een paradijselijk eiland! De beste tip die wij gevolgd hebben: ga niet mee met de georganiseerde tours..zeer toeristisch en je zit de hele dag in de bus. Zoek via internet een telefoonnummer van een Nederlands pratende taxi chauffeur. Kost de helft (40 euro per dag, onbeperkt rijden) en je ziet veel meer..het echte Bali!!

• Dean, 20-09-2017

Indien je wilt pinnen voor contanten ga dan naar Prama Sanur Beach hotel die vanaf het strand naast het Mercure hotel ligt. Deze heeft een beveiligde pinautomaat.