3 vragen over Villa Senja

• Brigitte, 18-02-2013

Zelf rijden

we weten,dat in het zuiden zelf rijden niet wordt aangeraden. geldt dat ook voor het noorden, waar we toch hopen, dat het op de wegen niet zo druk is als in de touristische gebieden in het zuiden en Ubud? Of is het overal te gevaarlik? Brigitte

Brigitte, 25-02-2013

Bedankt voor de interessante informatie, Brigitte

syl11, 26-02-2013

Hoi Brigitte,

Graag gedaan en alvast een heel fijne reis toegewenst!

Groetjes, Sylvia

syl, 19-02-2013

Hoi,

Wij rijden wel ieder jaar zelf, mijn man dan. Zelf zou ik het niet aandurven. Voordeel is vooral het gevoel van vrijheid, want echt veel goedkoper is het niet. Als je aaneensgesloten acht dagen een auto huurt staat ie ook weleens een dagje stil, en vaak bieden hotels ook gratis shuttles enzo aan.

Los van het feit van je natuurlijk links moet rijden, en het verkeer hectisch is, is er ook het probleem van de weg vinden. Afgelopen jaar hebben wij 2,5 uur gedaan over een stukje van normaal gesproken een half uur. Gewoon doordat de bewegwijzering anders is dan in Nederland. Soms staat er een tijdje een plaats aangegeven, dan kom je weer ergens waar niets staat, en voor je het weet zit je weer verkeer. Wij hebben nu in ieder geval de Bali Periplus Street atlas bij bol.com gekocht, vaak ontbreekt in de huurauto de plattegrond, en kun je die ook nergens kopen. Je spreekt over Noord-Bali, daar is het aanzienlijk rustiger, en je raakt er ook minder snel de weg kwijt, doordat je meestal de kustweg volgt. Kom je later richting Ubud, dan wordt het al moeilijker.

De auto huren wij altijd bij www.andre-sewatama-bali.com Voordeel is, dat hij als een van de weinigen een 100% TPL (Third Party Liability) aanbiedt, wat dus ook schade aan derden vergoedt.

Je moet van te voren even een internationaal rijbewijs bij de Anwb halen (1 pasfoto+rijbewijs meenemen).

Heb je nog meer vragen, stuur gerust nog een bericht. Mvrgr Sylvia

• Marcel, 22-06-2012

Trips

Ik zou graag willen weten welke trips we beslist moeten doen, we gaan hier twee weken naar toe en willen graag een beetje plannen zodat we optimaal kunnen genieten.

syl, 25-06-2012

Hoi Mike, We kruisten elkaar weer! Nog 10 dagen, dan zijn wij aan de beurt!! Groetjes, Sylvia

Mike, 23-06-2012

Hallo Marcel dat ligt er helemaal aan wat je interesses zijn,Ik zou bijvoorbeeld een trip maken om een paar grote mooie tempels te bekijken zoals Pura Tanah Lot of Pura Besakih. je kunt ook naar de vulkanen gaan zoals Gunung Batur of Gunung Agung.Of naar Padangbai naar het strand. Rijst terrassen bekijken rondom Ubud. er zijn zoveel dingen te zien. kijk hier boven aan de pagina even naar bezienswaardigheden daar staan heel veel plekjes waar je heen kunt gaan en dan kies je wat je zou willen zien. En dan terplekke een trip regelenOnder Sanur en Kuta staan heel veel tips om een chauffeur te regelen met email adres.ook als je hier onder in vraag en antwoorden doorleest zul verschillende tips tegen komen. Onder de antwoorden van Syll staat veel info die je gebruiken kunt. vr groet Mike

Mike, 23-06-2012

syl11, 25-06-2012

Hoi Marcel, Hier wat tips om vanuit Lovina te doen:

1) Menjangan eiland om te snorkelen. Onze gids was Mr. Nono, die in de haven van Labuan Lalang werkt. Hier vandaan vertrekken de bootjes naar het eiland, je hebt hier een gids voor nodig. Zijn email is: [email protected] Hij kan ook trekkings door het Nationaal Park Barat verzorgen. Altijd goedkoper dan via hotels, toeroperators e.d. Wil je gewoon snorkelen zonder gids vanaf de kust, dan kan dit goed in Pemuteran, dit is 1 uur rijden vanaf Lovina, en Menjangan is dan nog 20 minuten verder.

2) Banjar Hotsprings, te combineren met het Boeddhistische klooster

3) Munduk Watervall, eventueel te combineren met nr. 2 Deze waterval is niet zo commercieel en toeristisch als de waterval bij Gitgit

4) Ulun Danu Bratan tempel, te combineren met bijv. de Botanische tuinen van Bedugul, markt van Candi Kuning, Aardbeienshops Houd je van klimmen, of heb je kinderen bij je, dan is het Bali Tree Top klim park erg leuk, ligt in de Botanische tuinen.

5) Trekking naar de meren, Lake Danau and Lake Tamblingan.

6) Fietstocht, bijv. met Banyan Tree Bike Tours

7) Dag naar Ubud, voor rijstveldenwandeling, markt, apenbos, dans show in Ubud Palace (elke avond om 19.30 uur, kaartjes worden verkocht bij de markt)

8) Eten bij Thais restaurant Jasmine's kitchen in Lovina, adres Gang Bin Ria (dit is een zijstraatje van Jl. Bin Ria, de straat waar het dolfijnenbeeld aan de kust staat, middenin Kalibukbuk, centrum van Lovina

9) Dag naar Oost-Bali, met bijv. Tirtagangga Waterpaleis, Ujung paleis, Amlapura lokale markt. Het snelst kom je hier via de kustweg naar Amed, al is deze weg niet van goede kwaliteit en het landschap is er wat droog en dor. Maar eenmaal in Oost-Bali aangekomen is het er echt prachtig! Je kunt ook een weg door het binnenland nemen, zal iets langer duren.

Natuurlijk zal de villa ook boeken of folders met allerlei tips hebben. Hopelijk heb je hier al iets aan. Veel plezier! Groetjes, Sylvia

• irma van weeren, 03-09-2010

over het eten

kan iemand mij inlichten hoe het eten word geregeld, is dit inc. of haalt het personeel alles in huis en moet je dan achteraf betalen.dus is dit stekkie bv. all in of alleen logies en de rest moet je daar regelen. zoals je koffie en thee fris dranken en de lunch en avond eten.

Verzijlbergh, 29-01-2012

Vooruit betalen en het personeel haalt de dagelijkse boodschappen per scooter in huis. Uiteraard met uitzondering van omvangrijke boodschappen zoals bv frisdrank