Villa HomeBaliHome

69 reviews over Villa HomeBaliHome in het Nederlands

Thuiskomen op Bali

Jamie
18-10-2017

We hebben een fantastische tijd gehad bij Home Bali Home. Met een warm welkom en de warme gastvrije sfeer is het een heerlijk begin van de vakantie. Een prachtige locatie met mooie mensen die er alles aan doen om je een vakantie te geven om nooit te vergeten! Het was een gevoel van thuis komen op Bali. Daarnaast zijn er in Jimbaran veel mooie baaitjes/stranden en plekken om heerlijk te genieten. Mede dankzij Home Bali Home heb ik het 'Balivirus' te pakken en kom er zo snel mogelijk weer terug!

Fantastische reis

Mitchell missot
19-9-2017

3 fantastische weken Bali achter de rug. En door Marcello geweldig ontvangen in homebalihome.

Van daaruit samen onze reis gepland.

Met de scooter het hele eiland over getoerd en Marcello heeft van te voren alle leuke tips en hotspots doorbesproken met ons.

Heel veel geweldige plekken tegen gekomen die we anders nooit hadden aangedaan. Accomodaties waren stuk voor stuk geweldig.

Bedankt voor alles Marcello geweldige ervaring en super hoe alles geregeld is.!!

Fantastisch!

Keylie
19-9-2017

Op het moment dat we bij Marcello aan kwamen was mijn zoontje ziek. Zij hebben ons goed opgevangen en we konden daar rustig bijkomen. Marcello, Jolanda en hun lieve dochter Jade geven je het gevoel alsof je thuis bent. De villa ligt in een prachtige omgeving. We genoten van het zwembad en het lekker ontbijt sochtends!

Marcello weet alle goede restaurantjes in de buurt. Ook heeft hij een chauffeur die je overal naartoe kan brengen. Zo zijn wij een dagje naar het strand geweest en een dagje rondtouren naar ubud e.d.

Homebalihome is echt een aanrader!

Heerlijke plek om onze reis op Bali te beginnen

Michel & Anne
12-9-2017

Op het moment dat we onze tickets naar Bali boekten, wilden we ook de eerste paar overnachtingen geboekt hebben. Fijn om goed contact met Marcello te hebben en de juiste adviezen te krijgen. Ook tijdens onze 4 dagen bij HomeBaliHome toptips, veel geregeld, prettige chauffeurs, warme ontvangst en alles tiptop voor mekaar. De soms wat lawaaige scooters werden ruimschoots gecompenseerd door de warmte, ruimte, service en gastvrijheid. Thx again voor het warme welkom en de fijne tijd!

Amazing!

Aaron Prins
11-9-2017

Onze rondreis door Indonesië startte in Bali, Jimbaran, hier zouden we 4 nachten verblijven in een mooie villa met een magisch uitzicht, vooral rond 6 uur 's ochtends bij zonsopgang werd er een beeld geschetst die je normaal gesproken terug ziet in reistijdschriften . Eenmaal aangekomen zagen we in dat HomeBaliHome nog veel meer te bieden heeft. Met het vriendelijke personeel en de pittoresk ingerichtte kamers werden we volop verwend.

De Balinese cultuur wordt hier tevens volop in ere gehouden. Het lopen op voeten en het proeven van voorgeschotelde Balinese hapjes tijdens het ontbijt geeft aan dat dit niet zomaar om een accommodatie gaat, maar vooral een thuis is (vandaar ook de naam ''HomeBaliHome'') voor ons als gasten. De indonesische gastvrijheid is hierbij de norm, die goed wordt onderhouden door de gastheer/vrouw.

Al met al kunnen we terugkijken op 4 heerlijke dagen, waar we ons vanaf dag 1 thuis voelden en de nodige voorzieningen waren allen dichtbij.

Wie dus dicht in de buurt van populaire activiteiten op Bali wil zitten en tegelijkertijd wil genieten van het uitzicht, raad ik dit verblijf zeker aan.

geweldig

Raymond Camerik
10-9-2017

Wij zijn in de periode van 12 augustus t/m 2 september 2017 op Bali geweest. Voor de éérste en voor mij zeker niet de laatste keer. Prachtig qua natuur én schitterend qua cultuur.

Tevens een persoonlijke ontdekkingsreis van een 2e generatie Indo; iemand die eruit ziet als de plaatselijke bevolking, maar niet de taal spreekt....!

De eerste 5 en de laatste 2 nachten verbleven wij bij HomeBaliHome in Jimbaran (even ten zuiden van Denpasar)

Het huis ligt tegen een heuvelhelling waardoor je een fraai uitzicht hebt op de baai. Op de af-en-toe lawaaerige scooters na een rustpunt in een dichtbevolkt gebied. In de verte kun je de vliegtuigen zien aankomen en vertrekken van Ngurah Rai Airport. Bij helder weer zijn de vulkanen Gunung Batur en Gunung Agung (en nog een paar andere) zichtbaar.

De kamers van HomeBaliHome zien er goed verzorgd uit met uitstekende bedden en goede sanitaire voorzieningen. Elke dag worden de kamers schoongemaakt door de house staff, die tevens het ontbijt (met vers warm brood, vers fruit en koffie Bali!) verzorgen. Ook voor overige zaken (de was etc) kun je een beroep op hen doen, geweldige bescheiden mensen (dank Raka en Ketut).

Gastheer Marcello Supusepa en gezin (Jolanda en Jade) zijn de echter de spil van HomeBaliHome: geweldige mensen die erop gericht zijn om de gasten volledig te laten genieten en de Balinese cultuur te laten ondergaan. Marcello weet enorm veel van de bezienswaardigheden van het eiland en niet alleen de toeristische; met die informatie kun je de andere kant van Bali ontdekken.Die kennis heeft hij overgedragen aan de chauffeurs (Ari, Tata en Ace) die met de bezoekers meegaan en daarmee een verlengstuk zijn geworden van HomeBaliHome.

Na die eerste 5 dagen hebben wij een 10-daagse rondreis gemaakt. Heerlijk om zo een gebied te leren kennen; alsof je vanuit “onze” werkelijkheid een “andere” werkelijkheid binnenstapt. Hebben op verschillende locaties overnacht en de één nog fraaier dan de andere...... Veel gezien en ondergaan.

Na die 10 dagen over het eiland te hebben “gezworven” zijn wij teruggekeerd naar HomeBaliHome. De warmte (niet alleen qua temperatuur) waarmee je wordt ontvangen, alsof je thuiskomt.....!

Ter plekke werd besloten om 2 dagen naar Soerabaja op Java en het eiland Madura te gaan omdat mijn ouders daar hebben gewoond en tevens de geboorteplaats is van mijn oudere broers en zussen èn de begraafplaats van mijn oudste broer. Een uitstekende gelegenheid om, voor mij en mijn broer persoonlijk aansprekende plekken te bezoeken. Was ons met een georganiseerde reis waarschijnlijk niet gelukt!

Geen enkel probleem voor Marcello. Flexibiliteit ten top èn zijn inzet had een enorme toegevoegde waarde! Heeft in korte tijd een (nederlands sprekende) gids en een auto met chauffeur geregeld. Overnachting in het Best Western Hotel in Surabaja, uitstekend!

Ook de laatste 2 dagen voor vertrek hebben wij doorgebracht in HomeBaliHome. Goede gelegenheid om nogmaals het restaurant van chef Wayan (heerlijke Balinese gerechten), Roman's Café (vis-en andere specialiteiten) te bezoeken. Zeker de moeite waard en zeker om voor terug te komen!

onvergetelijk door prima reisorganisatie en tips !

Onvergetelijke reis !
28-6-2017

Samen met onze zoon David (22) zijn we voor 2de keer naar Bali geweest. De eerste keer in Bali (2015) waren we een koppel tegengekomen die ons ertoe aanzette om zeker bij Marcello te boeken als we terug naar Bali zouden komen. En dat hebben we ons niet beklaagd, integendeel, het werd een onvergetelijke reis, tot in de puntjes geregeld door Marcello , een prima service.

En zo zijn we terecht gekomen bij HomeBaliHome in Jimbaran bij Jolanda, Marcello en Jade. We sliepen in de mooie Asian suite en domein met zwembad en andere suites. Het fruit en ook rest was geweldig als ontbijt.

We belanden van de ene verrassing in de andere. De eerste dag mochten we met de VIP kaart van Marcello al naar een prachtige beachclub.

Daarna had Marcello een mooie rondrit van 9 dagen uitgestippeld voor ons. Een geluk dat hij wat aandrong op tijdsschema want het was nog te kort ! Bezoek aan waterpaleis. Eerst verblijf in villatje tussen rijstvelden in Sedimen. Een stop bij Secret Beach om zo door te reizen naar Amed. Mooie snorkeling boven wrak van gezonken boot.

Onze reis werd vervolgd naar het prachtige noorden van het eiland , Lovina en Mimpi Resort dichtbij Menjangan. De mooie watervallen. Prachtige bootuitstappen naar dolfijnen en snorkeling nabij eiland Menjangan.

We hadden net de tijd voor (nachtelijke) trip naar Java om de vulkaan Ijen te beklimmen en de “blue fire” te zien.

Onze laatste stop was een prachtige privé villa in Rangdu waar rijsttafel klaar stond en nog veel meer.

Daarna terug naar HomeBaliHome om wat uit te rusten voor onze 5 daagse trip naar Gili eilanden. Marcello had dat geregeld met plaatselijk reisbureau om zo snel mogelijk ter plaatse te zijn en ook nog kleine toer in Lombok te doen. Op Gili stonden onze fietsen klaar en paard en kar voor bagage.

We eindigden onze vakantie in Jimbaran om toch nog wat uitgerust naar huis te trekken.

Een op en top geslaagde vakantie voor ons drieën !!! dankzij ….

Stephan, Sonia en David

Met mijn zoon van 17 naar Bali, een reis om niet meer te vergeten

Aangekomen bij HomeBaliHome, wat een paradijsje, daar is met veel liefde heel veel energie in gestoken dat zie je meteen.

Marcello en Jolanda met hun dochter Jane hebben er iets heel moois van gemaakt.

We sliepen in de Lotus Suite, mooi ingerichte kamer met de vissen voor onze deur.

Ik had 1 nachtje geboekt om vervolgens door te trekken maar dat werden er 3 , al was het alleen al voor het ontbijt…

Had een paar plekken in me hoofd waar we heen wilde gaan, samen met Marcello hebben we dit uitgewerkt tot een mooie rondtrip:

Jimbaran – Nusa Lembongang – Sidemen – Lovina – Seririt – Ubud – Canggu – Jimbaran in 1 woord geweldig!!

Marcello heet de overnachtingen geregeld op top locaties, hadden we zelf niet zo mooi kunnen uitzoeken, midden tussen de rijstvelden in Sidemen was een topper!!

En dat alles met een backpack en een scooter, op aanraden van Marcello. Hij had gelijk je proeft de cultuur, ruikt de wierook en hoort de geluiden van de ceremonies en de tempels

die hadden we in een auto niet van zo dichtbij meegemaakt. Wat een mooi land, lieve mensen en geweldig eten…wij komen er zeker terug!

Was behoorlijk wennen om weer thuis te zijn.

Bedankt Marcello voor al je hulp en fijn dat je altijd bereikbaar was! Jolanda, geweldig wat je doet voor de zwerfhonden! Jade, veel success met het bakken van je koekjes misschien dat we ze volgende keer kunnen proeven 

Groetjes

Linda en Neal

HBH is aan de andere kant van de wereld thuiskomen

Bart en Johan
8-1-2017

Op Bali door onze gastheer Marcello van het vliegveld opgehaald was het al snel 'thuis komen' gevoel in de Lotus suite van HomeBaliHome mooi uitgelicht met het oog op detail.

Op de eerste dag na al snel onze 'draai' in de prachtige accommodatie te hebben gevonden bleek het bed en breakfast verblijf toch weer eens anders als anders dan een vastomlijnde hotel en maakte het op een bijzondere aparte manier de vakantie ooit.

We waren namelijk gewend om onze verre reizen in allerlei werelddelen van te voren te organiseren onder allerlei omstandigheden. Tot nu toe altijd zelf in de puntjes te plannen en geregeld te hebben en lieten we het deze keer op ons af komen om ons te laten verrassen om de zo'n aan tijd vast omlijnde vakantie reis eens los te laten. We hadden wel van te voren wat 'spotlights' van Bali als voorwaarde, maar nog geen idee opgedaan wat haalbaar en wenselijk was hetgeen we wilden bezoeken. We hadden namelijk deze keer ons verblijf en reis adviseur van HomeBaliHome te Jimbaran onder één dak.

Nadat we aan Marcello in het begin doorgegeven hadden met dagjes uit wat we dagelijks ongeveer wilden, kregen we een auto ter beschikking met een goed Engels sprekende chauffeur Ace waar het ontzettend mee klikte. Mede daardoor hebben we ook een geweldige vakantie gehad. Omdat we eerst aan het ontbijt lekker wakker konden worden stond Ace eventueel vanaf 09:00 klaar om ons weg te brengen naar zoals de boot naar eiland Nusa Lembongan, Pasar Sanur en Denpassar, winkelen Ubud en Kuta, diverse Beaches, Turtle Island, Barong dansen te Den Passar en GWK Jimbaran, Garuda Wisnu Kencana Park, Devdan theater, gezichtsmassage bij Cozy en uiteindelijk ons favoriete diner restaurants zoals Balique te Jimbaran. En lieten we ons brengen naar “I am Bali” een 3D rariteiten schilderijen doe museum onder het Perjuangan Tempel gesitueerd. Dit moet je gewoon meegemaakt hebben. Echt te 'gek' !

Maar om deze vakantie met acclimatiseren te beginnen door eerst bed, breakfast, dagje relaxen aan het heerlijke zwembad en de dag af te sluiten met het gezin van Jade en haar ouders Jolanda en Marcello om rijsttafel mee te eten 'wat de pot schaft' voelde we deze bijzondere gastvrijheid ook meteen als thuis komen.

De volgende dag voor het onbijt om 07:00 uur vroeg op om met Jolanda de zwerfdieren te verzorgen vooral honden van Pandawa Beach eten en medicijnen te geven.

De liefde van HomeBaliHome voor de dieren vooral voor ons met honden en als liefhebbers van Koi vijvers was dat natuur(lijk) te mooi voor woorden.

Daarna vermaakten we ons in Seminyak om als gouden tip van Marcello de dag af te sluiten bij "Lonny" (Marlon Gerungan) een Nederlands-Indisch televisiekok, zanger en auteur van kookboeken in zijn restaurant in Kerobokan (Denpasar) zijn restaurant genaamd Di Roemah (betekenis: Thuis) was sowieso onze motto. Om in dit verlengde uiteindelijk ook later daar van ons diner op 1ste Kerstdag te genieten en ”Oud op Nieuwjaar 2017“ ons 'thuis' te vieren.

We bezochten ook graag de toeristische winkel drukte op zoals Seminyak en Kuta, maar vonden telkens weer de behoefte aan rust terug in HomeBaliHome. Het was lekker slapen en heerlijk en relaxed wakker worden met eventueel Nasi Kuning als een heerlijk ontbijt.

Marcello schoof dan 's morgens aan om ons te verrassen met de mogelijkheden voor de dag die te bespreken. Niet alleen de tip te dineren verderweg zoals bij Lonny te Denpassar, maar kregen vooral het advies in de beste restaurants te lunchen in de buurt zoals op 10 minuten lopen van HBH een toprestaurant van Sapoer Chef Wayan Widiana was het allerlekkerst en ook om bij Bu Lily te Jimbaran te eten. Of gewoon en eenvoudig sate eten met lontong aan de kraam van Warung Barokanh.

Ook was de gouden tip om een Indonesische sim kaart te nemen. Door dan niet afhankelijk te zijn van Wifi konden we live via FB al onze familie en vrienden mee laten genieten van onze reis. En hun reacties maakte onze vakantie compleet. Maar was het belangrijkst dat ook Marcel

Oude reviews (archief)

Aanrader!

Kim
14-11-2016

Perfecte accommodatie om je reis in Bali te beginnen!

De eigenaar Marcello helpt je graag met het plannen van je reis. Ook al hadden we van te voren in NL het een en ander al uitgezocht, Marcello weet waar de fijnste plekken, hotels en restaurants zijn. Daarnaast gaf hij veel tips over de cultuur en gewoontes in Bali. Op de terug weg nog 2 nachten bij Home Bali Home geboekt om de vakantie helemaal top af te sluiten!

Dit hotel is zeker een aanrader! Gastvriendelijkheid staat hier op 10!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Villa HomeBaliHome in Jimbaran, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Villa HomeBaliHome zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Villa HomeBaliHome scoort een 9.56 uit 10 op basis van 69 reviews.