Hotel Bayu Cottages

Meer hotelinfo

125 reviews over Hotel Bayu Cottages

• 9fam van dam26-08-2010

een heerlijke plek!

bayu cottages in amed is een leuke plek om een paar dagen te verblijven. het personeel is lief en behulpzaam, soms is het engels niet perfect waardoor er wel eens een bestelling niet helemaal goed doorkomt, maar ze doen erg hun best! Ze hebben ook veel plezier met elkaar en dat geeft een goede sfeer. Het eten is werkelijk heerlijk! We hebben nog in een ander tentje gegeten ... maar het kon er allemaal niet aan tippen! het zwembad is prima en voor kleine kinderen groot genoeg om zich prima in te vermaken. het uitzicht is geweldig! We hadden 2 kamers naast elkaar. De uitrusting van het hotel is allemaal erg bazaal. Verwacht geen luxe. Een aantal zaken mogen ook wel eens vervangen worden. als je de straat oversteekt stap je het water in en kan je perfect snorkelen. pas wel op met laag water ... je loopt zo vast in het koraal! Wij hebben heerlijke dagen gehad!

• 4Marij Ezeh18-08-2010

Onhygiënische boel, nee, dat nooit meer!

Ligt aan een weg, die eerst moet worden overgestoken, voordat je bij een strandje kunt komen. De mensen rijden als bezetenen, dus oppassen geblazen. Veel stenen op het strand, veel scherpe koralen in het water. Ander entertainment is er eigenlijk niet, niets voor kinderen, meer voor gepensioneerden. Klein "zwembadje", te klein om in te zwemmen, alleen voor afkoeling. Het restaurant is donker en groezelig, de bediening weet zich geen raad in welke taal dan ook en het duurt eeuwen voordat je wat op je bord hebt. Het smaakt allemaal een beetje hetzelfde. Veel andere restaurants zijn er ook niet om heen te gaan.

• 7Sylvia11-07-2010

niet slecht, maar ook niet geweldig

We zijn hier 4 nachten geweest met 2 jonge kinderen. We zouden eigenlijk 6 nachten blijven. De ligging van het hotel is schitterend, prachtig uitzicht en direct aan zee. Het eten was heerlijk! Toch heeft dit hotel ons niet overtuigd. De kamers zijn eenvoudig, maar wel schoon. De semi-open badkamer vonden wij niet praktisch, veel muggen! Het personeel was vriendelijk, maar niet heel servicegericht. Met kinderen is het niet de beste plek, veel trapjes. Je verwacht bij een kleinschalig hotel als dit een wat meer persoonlijke benadering. Het is fijn als je met rust gelaten wordt, maar een Nederlandse eigenaar die niet eens de moeite neemt om je welkom te heten vinden wij een gemiste kans.

2 tips over Hotel Bayu Cottages

• Lorette, 03-01-2012

Bayu is zeker wel een aanrader, maar je moeet wel van erg rustig houden. er wordt ook gemasseerd, maar dat is in dit deel 3x zo duur als bijv in Sanur. In Amed is het 140.000 rupiah, in Sanur 50.000 Aanrader is vooral ook de chauffeur KOMANG, een supernette man, die heel voorzichtig rijdt, en al je vragen in keurig Engels beantwoord. Een hele dag op pad met hem, waar je ook heen wilt voor ongeveer € 40 a € 45.

• m.hokke, 03-09-2012

De kamers zijn voor gasten met een handicap moeilijk te bereiken

3 vragen over Hotel Bayu Cottages

• Jane, 28-05-2010

div. vragen

hallo, Wij gaan half oktober naar Bayucottage en lezen eigenlijk alleen maar positieve dingen. Er is niet zoveel informatie bekent over de faciliteiten rondom het hotel. Is er een supermarktje en een gelegenheid om de was te doen?? Waar in de buurt kun je geld wisselen?? Andere informatie is natuurlijk van harte welkom.

eugenie_dd, 26-08-2010

een pinautomaat is op ongeveer 30 min rijden. een supermarkt hebben we ook niet echt gezien. wel enkele lokale winkeltjes. alles is erg gericht op snorkelen en duiken.

frans, 30-05-2010

Er zijn wat kleine winkeltjes met basis producten op 300 meter van het hotel. Geld wissel kantoortjes zijn er ook. De was kan afgegeven worden in het hotel en zal dan normaal gesproken de 2e dag weer tot je beschikking zijn. Verder is het een erg rustige plek mogelijkheid om met een vissersboot mee te gaan, snorkelen direct voor het hotel. Dagtrips maken met een auto met chauffeur ( zeer goede ervaring met Komang bekend in het hotel [email protected] ) Ook het duiken in de buurt is er geweldig prima ervaring met "White Sand Divers" zie hun website ( whitesanddivers.com )

• dominique, 17-04-2010

iets te zien

wij vertrekken 28/5 kan iemand zeggen van dat is de moeit om naar toe te gaan het is voor ons de eerste keer

Frans, 18-04-2010

Dominique,

Wij gaan reeds voor de 7e maal en kan je zeggen dat je een goede keuze hebt gemaakt. Er is een chauffeur "Komang" geheten die alle mooie plekjes weet hij is een goede rijder en een goede gids. Wij zullen zelf 30 april aan komen en kunnen dan nog wat tips geven tot ziens op Bali.

Frans

• Peter Beaujean, 02-03-2010

Hotelbedden

Mijn vouw heeft rugproblemen, zij moet absoluut een "zacht" bed hebben, bijvoorbeeld een boxspring.

Hoe zijn de bedden in BAYU COTTAGES ?

Bij voorbaat dank voor de informatie.

Frans Schaap, 07-03-2010

Peter,

Wij zijn meerdere malen in Bayu Cottages geweest en kunnen zeggen dat de matrassen van goede kwaliteit zijn.

Het is een goed verzorgd hotel met vriendelijk en behulpzaam personeel en lekker eten.

mvg Frans

• Huishoudelijke apparatuurKluis, TV