Hotel Bayu Cottages

• Kinderopvang
Meer hotelinfo

125 reviews over Hotel Bayu Cottages

• 10Ivan en niki08-08-2014

Voor onS een paradijselijk plekje

In kamer 6 verbleven van 4 juni tot en met 21 juni. Ongelooflijk uitzicht,heel vriendelijk personeel,niets was te veel als je iets vroeg. Lekker eten, Hier komen we nog terug

• 6Maj22-04-2014

Niet aan verwachtingen voldaan!

Na de lovende recensies is ons het verblijf in Amed tegengevallen. Schitterende plek om te snorkelen, maar het hotel is verouderd en alles is aan vervanging toe. De eigenaar zie je nooit, de jonge staf is erg vriendelijk maar mist duidelijk leiding. Het zwembad is een postzegel groot en minstens 35 graden heet, dus geen verkoeling biedend.

• 6Yolanda 14-07-2013

Aardig hotel maar geen topper!

Bij aankomst zitten er 3 man personeel op de trap! Niet goedemorgen of zo nee kamer is nog niet klaar! Sommige schrijven vriendelijk personeel nou ik vind het wel meevallen! Niet onvriendelijk maar onder de maat! Engels spreken ze amper! Nee voor mij wel amed maar geen bayu meer! Kan ook veel schoner!

• 8m.hokke03-09-2012

Goed hotel met prachtig uitzicht

Goed hotel met een mooi uitzicht over de baai. Goede kamers. Zowel het onderkomen als het dorpje zijn moeilijk begaanbaar voor gasten met een handicap. Met een scooter is het goed rondrijden. Het is perfect snorkelen in Amed. Vriendelijk personeel.

• 9Cor Visser01-03-2012

Rustig,fraai gelegen, geweldige chauffeur/gids.

Het schitterend gesitueerde hotel wordt gerund door geweldig vriendelijk en attent personeel. De ligging is geweldig met een prachtig uitzicht op zee. In de directe omgeving is niet al te veel te beleven alle plaatsjes zijn te ver om te lopen maar er is een geweldige chauffeur/gids welke je met veel plezier en enthousiasme Bali wil laten zien. De kosten zijn ca. 500.000 rupia voor een hele dag dus dat is voor twee of meerdere personen zeer voordelig. Voor de deur ligt een prachtige zee met een al even fraaie koraalrif. Geweldig om te snorkelen. Wij hebben het met het weer niet geweldig getroffen maar ondanks dat hebben wij ons fantastisch vermaakt.

• 8marijn21-02-2012

aanrader

Wij zijn na aankomst in Bali direct naar Amed gegaan en hebben 4 dagen bij Bayu gezeten. Dit was voor ons een fantastische start van de vakantie. Erg lekker eten, mooie kamers en goede service. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Lipah is leuk, je kunt er goed snorkelen, maar na 4 dagen vonden wij het ook weer goed om te vertrekken.

• 8Lorette03-01-2012

Geweldig hotel

Het hotel is perfect, mooie kamers, schoon, zeer vriendelijke bediening en hele aardige eigenaren, Nederlands, die je handige tips kunnen geven. er ligt een mooi huisrif voor de deur, helaas geen zand, maar zwart grind,maar daar kan je echt prachtig snorkelen, ik heb duikstekken gezien die hier niet aan konden tippen!!! Het eten was lekker en goedkoop. Het dorpje was echter met de kerst uitgestorven, en om 18.00 was alles pikdonker, dus je kon nergens heen. Het was ons te rustig, wij lopen graag 's avonds nog een rondje na het eten, en bezoeken wat winkeltjes, maar dat mag daar geen naam hebben. Er is geen supermarktje, hoewel je wel bij wat mini shopjes wat drinken, koekjes, zonnebrand, slippers etc kunt halen.Er is geen geldautomaat, die zit op 25 km afstand. Je kan wel contant geld wisselen. Het duiken deed ik met white sand divers in Tulamben, een half uur rijden, echt helemaal super.

• 10Fred Bouwmeester27-10-2011

Meer dan een topper

Lipah is een heel klein vissers dorpje waar 's avonds om 10 uur bij wijze van spreken het licht uit gaat Er is weinig vertier, wat kleine winkeltjes en restaurantjes ( Warungs) en een prachtig snorkel gebied. Vanuit andere plaatsen kwam men (toeristen) met een boot hier snorkelen. Weinig toeristen heerlijk rustig precies wat wij wilden en 's avonds de stilte. Het hotelletje, 6 kamers, was perfect ! Een fijne staf die heerlijk konden koken. Fred had zijn eigen kookschrift meegenomen en ging in overleg met de dames, buiten de menu kaart om, kregen wij de meest heerlijke gerechten. Vele soorten Sambals geprobeerd die de dames voor ons bereidden. Fred heeft ook enkele recepten genoteerd. ook kon hij zijn Behasa (Indonesisch) ophalen Zeer aan te bevelen wij waren er drie weken wat een luxe, schone kamers ruim fijn balkon 10 Fijne eigenaren alles te bespreken.

• 8David en Jeroen27-04-2011

Naar Amed = weer naar Bayu Cottages!

Hebben een heerlijke tijd in Bayu Cotttages gehad. Alles is meer dan OK; de kamer, de badkamer, het bed met goede matras, het eten (ook het ontbijt !! Ruim voldoende voor een “doorsnee” eter maar niet voldoende als je probeert veel en laat te ontbijten om zo een lunch uit te sparen, he “Willem en Truus”), het vriendelijke personeel, satelliet TV, goede Internet verbinding. Een kort loopje de trap af naar het strand, met zonnebedden en parasols die de lokale vissers daar verhuren. Wij betaalden Rp. 25.000,- voor 2 bedjes en parasol voor een hele dag gebruik. Geen 5 Euro maar ja, de prijs die je betaalt zal wel afhangen van je kop of je body-language als je de “strandmannen” benadert. Snorkelen is werkelijk top, direct van het strand af. Ben daar voor Bayu een tafelkoraal van 3 meter doorsnee tegengekomen, SUPER. Mijn vriend en ik vonden dit hotel en Amed ook bijzonder vriendelijk voor mannen zoals wij en hebben geen problemen of rare gezichten ondervonden.

• 8David en Jeroen26-04-2011

Hier komen we zeker terug!!

Hebben een heerlijke tijd in Bayu Cotttages gehad. Alles is meer dan OK; de kamers, de badkamer, om de dag schone lakens en handdoeken, het eten (ook het ontbijt !! Ruim voldoende voor een “doorsnee” eter maar niet als je probeert veel en laat te ontbijten om zo een lunch uit te sparen en ALLES voor niets wilt hebben, he “Willem en Truus”), het vriendelijke personeel. Een kort loopje de trap af naar het strand, met zonnebedden en parasols die de lokale vissers daar verhuren. Wij betaalden daar voor 2 bedjes en parasol Rp. 25.000,- voor een hele dag voor. Zeker geen 5 Euro dus maar ja, e.e.a zal wel afhangen van je kop of je body-language. Snorkelen is top, direct van het strand af. Ben daar voor Bayu een tafelkoraal van 3 meter doorsnee tegengekomen, SUPER. Mijn vriend en ik vonden dit hotel en Amed ook bijzonder “homo vriendelijk” en hebben er geen problemen of rare gezichten ondervonden. Als we weer naar Bali gaan, komen we hier vast terug.

2 tips over Hotel Bayu Cottages

• Lorette, 03-01-2012

Bayu is zeker wel een aanrader, maar je moeet wel van erg rustig houden. er wordt ook gemasseerd, maar dat is in dit deel 3x zo duur als bijv in Sanur. In Amed is het 140.000 rupiah, in Sanur 50.000 Aanrader is vooral ook de chauffeur KOMANG, een supernette man, die heel voorzichtig rijdt, en al je vragen in keurig Engels beantwoord. Een hele dag op pad met hem, waar je ook heen wilt voor ongeveer € 40 a € 45.

• m.hokke, 03-09-2012

De kamers zijn voor gasten met een handicap moeilijk te bereiken

3 vragen over Hotel Bayu Cottages

• Jane, 28-05-2010

div. vragen

hallo, Wij gaan half oktober naar Bayucottage en lezen eigenlijk alleen maar positieve dingen. Er is niet zoveel informatie bekent over de faciliteiten rondom het hotel. Is er een supermarktje en een gelegenheid om de was te doen?? Waar in de buurt kun je geld wisselen?? Andere informatie is natuurlijk van harte welkom.

eugenie_dd, 26-08-2010

een pinautomaat is op ongeveer 30 min rijden. een supermarkt hebben we ook niet echt gezien. wel enkele lokale winkeltjes. alles is erg gericht op snorkelen en duiken.

frans, 30-05-2010

Er zijn wat kleine winkeltjes met basis producten op 300 meter van het hotel. Geld wissel kantoortjes zijn er ook. De was kan afgegeven worden in het hotel en zal dan normaal gesproken de 2e dag weer tot je beschikking zijn. Verder is het een erg rustige plek mogelijkheid om met een vissersboot mee te gaan, snorkelen direct voor het hotel. Dagtrips maken met een auto met chauffeur ( zeer goede ervaring met Komang bekend in het hotel [email protected] ) Ook het duiken in de buurt is er geweldig prima ervaring met "White Sand Divers" zie hun website ( whitesanddivers.com )

• dominique, 17-04-2010

iets te zien

wij vertrekken 28/5 kan iemand zeggen van dat is de moeit om naar toe te gaan het is voor ons de eerste keer

Frans, 18-04-2010

Dominique,

Wij gaan reeds voor de 7e maal en kan je zeggen dat je een goede keuze hebt gemaakt. Er is een chauffeur "Komang" geheten die alle mooie plekjes weet hij is een goede rijder en een goede gids. Wij zullen zelf 30 april aan komen en kunnen dan nog wat tips geven tot ziens op Bali.

Frans

• Peter Beaujean, 02-03-2010

Hotelbedden

Mijn vouw heeft rugproblemen, zij moet absoluut een "zacht" bed hebben, bijvoorbeeld een boxspring.

Hoe zijn de bedden in BAYU COTTAGES ?

Bij voorbaat dank voor de informatie.

Frans Schaap, 07-03-2010

Peter,

Wij zijn meerdere malen in Bayu Cottages geweest en kunnen zeggen dat de matrassen van goede kwaliteit zijn.

Het is een goed verzorgd hotel met vriendelijk en behulpzaam personeel en lekker eten.

mvg Frans

• Huishoudelijke apparatuurKluis, TV