Hotel Tirta Ayu

8 reviews over Hotel Tirta Ayu in het Nederlands

Fantastische plek

mdbaldew
22-9-2012

Geweldige plek ongeveer 30 min van seraya af. Prachtig uitzicht en niet te vergeten een fantastische menu. Absoluut niet te vergelijken met seraya. Tirta Ayu brengt je naar het verre verleden met een prachtig hotel/kamer,zwembad en niet te vergeten echte traditionele balinese massage. We hebben hier prima genoten met zeer vriendelijk personeel en uitgesproken gids.

Unieke ligging!

Daan
9-10-2011

Dit hotel ligt in het waterpaleis, echt een unieke ligging.

We verbleven twee nachten in de Pool Villa, ruime kamer met een zitje aan het zwembad, uitzicht op de spa van het hotel.

Het hotel ziet er paleiselijk uit, een erg mooie tuin eromheen en de service was erg goed. We hebben er heerlijk gegeten en ook daar was de bediening uitstekend. Beetje jammer dat het hotel al om 21:00 uur dicht gaat. We hebben hier de heerlijkste pisang goreng gegeten.

De tweede dag zijn we vroeg in de ochtend richting Pura Lempuyang gegaan en hebben we de 1800 treden naar de tempel beklommen. Daarna meteen een Balinese massage geboekt in de hotel, erg prettig.

Erg leuk voor 1 of max 2 dagen!

Vivienne
29-8-2011

De villa's zijn erg leuk, eigenlijk zijn het gewoon kamers met een prachtige badkamer en een zitje voor je huisje. Leuk zwembadje erbij als je niet in het paleisbad wilt zwemmen. In de omgeving is weinig te doen, aanrader is een gids te vragen je (lopend) de omgeving te laten zien.

Mooi klein hotel in het waterpaleis!

robdewinnaar@hotmail.com
5-7-2011

Dit hotel bestaat uit een 6-tal "villa's" en zien er erg verzorgd uit. Lekker relaxen in het waterpaleis of bij het zwembad. Het eten in het restaurant is iets duurder maar erg goed. s'avonds is er niet echt veel te doen, maar om een paar dagen te relaxen is het prima.

Hotel Tirta Ayu is gelegen binnen het Tirtagangga waterpaleis. 4 kamers met veranda, ieder in apart huisje, Wij overnachtten in kamer 2. Nette en schone kamer. Veranda met prettige stoelen. Heel bijzondere badkamer met verdiept bad en Balinees beeld waar de douche aan vast zit. In kamer 2 zit de badkamer binnen ! Helaas is er kennelijk een reparatie nodig geweest waardoor er nu 2 douchekoppen zijn: een vaste waar je je stoot en een handdouche waar het water uit komt. Verder wel heel fraai.

Leuk intiem zwembadje om af te koelen achter de kamers.

Restaurant is uitstekend met zeer indrukwekkend uitzicht over het waterpaleis.

Het waterpaleis is niet verlicht, dus na zonsondergang niets te zien.

Wees er dus snel bij voor het uitzicht. Bovendien sluit het restaurant vroeg.

Heel bijzonder om het waterpaleis te bezichtigen. Voor bezoekers van het Tirta Ayu hotel is zwemmen gratis: geef bij de kassa aan dat je een kamer in het hotel hebt.

Een nacht is hier voldoende.

Tirta Ayu ligt uniek, binnen de muren van het waterpaleis van Tirtagangga. De kamers liggen gelukkig verscholen, zodat je geen onderdeel vormt van de attractie. Het restaurant ligt wel prominent naast de tuinen met vijverpartijen. Een bijzonder mooie plek om te eten, ook aan te raden voor wie niet in het hotel verblijft.

Alle 5 kamers zijn aparte huisjes met een veranda ervoor. Ze liggen dicht bij elkaar met veel groen en een klein zwembad erbij. De inrichting doet denken aan die van grotere ketens: sober, maar wel met luxe materialen en comfortabele bedden.

Zo ingetogen de kamer is, zo extravagant is de badkamer. De ontwerper is helemaal losgegaan op het thema 'waterpaleis' met een manshoog Balinees tempelbeeld als douchekophouder. De badkamer is halfopen, zodat je bij regen niet alleen de druppels van de douche voelt.

Het middag/avondeten is prima. De broodjes bij het ontbijt zijn minder: ze zijn ongelijkmatig gebakken, waardoor de bovenkant te licht en te zompig is.

bijzondere ervaring

J. Royé
19-7-2010

sluit mij graag aan bij fedde en froukje. dit paleis waar je het koninklijke zwembad mag gebruiken is erg mooi, de ontvangst is prima en het restaurant goed en niet eens heel duur. de omgeving biedt inderdaad nog 2 waterpaleizen, zeer de moeite waard.

Tirta Ayu Hotel = geweldig

Fedde en Froukje
22-1-2010

Tijdens onze rondreis door Bali was Tirtagangga het tweede plaatsje dat we aandeden. We mochten overnachten in het waterpaleis en dat kunnen we iedereen aanraden! Ook de tour in de omgeving waarbij je nog twee andere paleizen bezoekt, is zeker de moeite waard. Langer dan twee nachten zouden wij hier niet verblijven, want uit eten of op stap gaan, kan hier echt niet, maar tijdens een rondreis moet je hier eigenlijk wel zijn geweest.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Tirta Ayu in Ababi, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Tirta Ayu zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Tirta Ayu scoort een 8.75 uit 10 op basis van 8 reviews.