Jaipur

Reviews over Jaipur

Schitterend en fotogeniek

Aamc Janssen
    19-9-2018

Prachtig groot fort, hier kun je of te voet of met kleurig geverfde olifant naar boven. Dit wordt eigenlijk afgeraden door dieractivisten en reisorganisaties. Hier kun je de nodige uurtjes doorbrengen

Gereisd Met vrienden in februari 2017

Een van de mooiste steden van Rajasthan

Lex
    3-5-2014

Jaipur is de hoofdstad van Rajasthan. Jaipur wordt ook wel 'De Roze stad' genoemd' omdat alle gebouwen in de oude stad volgens de wet in een dieproze kleur geschilderd moesten worden. De stad is vooral bekend om zijn kunstnijverheid: sieraden, emaille voorwerpen, handbeschilders textiel en beeldhouwwerk. Maar bovenal is Jaipur gewoon een kleurrijke stad met heel veel bezienswaardigheden. Bezoek in ieder geval: het City Palace, het observatorium Jantar Mantar, het Paleis der Winden (Hawa, Mahal) en even buiten Jaipur, het Amber Fort.

Gereisd Met vrienden in november 2009

Onvergetelijk

Dave en Naomi
    18-6-2013

Als onderdeel van onze rondreis door India konden we Jaipur moeilijk overslaan. The blue city. Vanaf het uitzichtpunt bij het Mehranghar Fort kun je heel goed zien wat daarmee bedoeld wordt. Van alle plaatsen die wij aangedaan hebben, blijft Jaipur ons het beste bij. Wij hebben met een riskja driver een tour gedaan, hij liet ons aan het eind van de dag zelf een prijs bepalen. Wij hebben hem - als ik het me goed herinner - 2000 Rupees gegeven. Dat moet voor hem een topdag geweest zijn. Maar hij is de hele dag bij ons geweest, heeft netjes gewacht, vertelde ons honderduit en we mochten aan het eind van de dag zijn gastenboek tekenen (hoewel hij zelf geen woord Engels leest).

Gereisd Met partner in Tue Dec 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooie stad.

Jan-Nelwendels
    16-6-2012

Een stad waar van alles te zien is. Ga naar de Albert Hall die in 1876 gebouwd is, of het Fort Amber (heel bijzonder) Geniet van alles wat er door de straten voorbij komt en zie wat en hoeveel men op een kar of een fiets kan laden en ik kan zeggen dat is zeer, zeer veel.

Gereisd Met vrienden in juli 2004

Jaipur is erg gezellig!

Charell-b
    13-2-2012

Ga per riksja naar de bazaars toe; goedkoop en een leuke ervaring!

Hier hangt een erg gezellige sfeer en er is van alles te koop! Ding wel goed af, zeker 40 %!

Ga ook naar het Amber fort en beklim deze per olifant. Leuke ervaring!

Gereisd Met partner in januari 2012
Jaipur scoort een 8,2 uit 10, op basis van 29 reviews