• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Reviews over Cochin

Oude stad met herinneringen aan VOC

gezustersheemskerk, 5-8-2015
    Wij zijn ons bezoek aan Cochin begonnen met een rondvaart over de wateren voor Cochin. De boot was niet voorzien van vaste stoelen, maar losse stoelen. Desondanks genoten wij van deze eerste kijk op Cochin. Daarna hebben we een bezoek gebracht aan een kerk die in het verleden door de Nederlanders gebouwd is, gevolgd door een bezoek aan de synagoge en het paleis van de vroegere koningen van Cochin. Ook de visinstallaties aan de oever hebben we met een bezoek vereerd. Wat dat betreft is er voldoende te doen om een dag zoet te zijn in Cochin. Voor de rest is Cochin een vieze stad met heel veel armoede.

Havenstad

givago, 3-6-2015

Cochin is een belangrijke havenstad.In het oude centrum zijn nog veel nederlandse invloeden zichtbaar.Er is de kathakali dance voorstelling,een gedanst drama van personen met beschilderde maskers.

Er zijn ook de indrukwekkende chinese visnetten , een mechanische installatie die met 6 man wordt bediend.De verse gevangen vis is te koop aan de kraampjes aan de netten.

fort cochin is zeer de moeite waard

louisvdlinden, 12-3-2014
    Bezoek Dutch palace, de Nederlandse kerk en begraafplaats. Een kathakalidans mag zeker niet worden gemist.
Cochin scoort een 7,6 uit 10, op basis van 12 reviews